Gå til innhold

Treningslogg for awkward (ab-split)


Anbefalte innlegg

Gym på skolen

 

Push-ups

49

 

Økning på 3 reps siden forrige test. Ganske misfornøyd med fremgangen, men læreren var meget streng på teknikken min denne gangen og nesen min var borti gulvet nesten hver rep. Hun fulgte ikke like nøye med på alle andre, og det var nok en del som fikk inn flere reps pga. kortere ROM. Føler meg litt uheldig siden jeg klarte 50 reps med ca. 10 igjen i tanken en liten stund siden hjemme, men pytt pytt, resultatet holder til sekseren uansett.

 

Sit-ups

54

 

Økning på 27 reps/100%. Ganske fornøyd. Håper bare jeg ikke våkner med ødelagt rygg i morgen.

 

Ny BIP-test ble det ikke noe av i gymmen i dag, og siden jeg ikke får vist noen progresjon, blir konklusjonen i sluttrapporten min at jeg ikke kan stole på meg selv og mine løfter, siden jeg egentlig ikke har trent noe kondis :p Samme konklusjon blir på push-upsen. Jeg har vært lite spesifikk, og trent vekter i stedet fordi det er mer moro. Vi mekket forresten kasein og myse av melk i kjemien i dag. Moro :)

 

Dropper trening i dag, tildels pga. gymmen og prøveforberedelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sant, så sant :)

 

Benkpress

5 x 80 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

4 x 80 kg + 2,5 kg - 1 rep

 

Hadde for kort pause før siste sett og timet løftene dårlig, og jeg tror det var derfor jeg ikke fikk inn femte rep på siste sett. Øker likevel til 82,5 kg på de to første settene neste trening.

 

Skråbenk

10 x 27 kg + 3 reps

8 x 27 kg + 1 kg + 1 rep

 

Pushdowns

20 x 60 kg + 5 kg + 5 reps

15 sek pause

8 x 60 kg

30 sek pause

8 x 60 kg

 

På tide å finne en ny tricepsøvelse i og med at det ikke er mer vekt igjen på apparatet. Forslag? Franskpress er utelukket fordi den gir meg vondt i albuene, og smalbenk vil jeg heller ikke trene siden jeg allerede har nok horisontale pressøvelser.

 

Bulgarian split squat

8 x 22 kg + 3 kg

8 x 22 kg + 3 kg

 

På niende rep første sett så falt jeg til siden og tok en piruett kombinert med volleyspark før jeg stoppet :whistle:

 

Benpress

15 x 120 kg

13 x 140 kg

 

Jeg får inntrykk av at øvelsen er bra hvis volum i lårene er målet, men jeg er skeptisk til den. Jeg får ikke vondt i ryggen, men det blir for stort trykk på den. Nytt forsøk på frontbøy på mandag. Håper det funker, slik at jeg endelig kan trene flere sett på lår enn på bryst. Å kjøre på med 4 - 5 sett benpress gidder jeg rett og slett ikke.

 

Kostholdet for i dag kommer senere i kveld.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

syns chins-pull upsen din var meget bra. tar dobbelt så mange som jeg klarer minst.

 

kjipt att slike gymlærere ikke kan ha knebøy-mark-benk for de som ønsker. en mye bedre måte å måle styrke på enn haugesvis med push ups og sit ups.

 

syns du fortjener 6er i styrke utifra tallene. særlig om push upsen er strict..

 

venter på kostholdet ditt;)

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Takker :)

 

Ble ikke mye mat i dag heller :( Begynner å bli mer bevisst på hva jeg må rette på.

 

Frokost

Over 100 g havregryn

H-melk

Banan

Noen skjeer syltetøy

150 g Cottage cheese

 

Lunch

1 grov baguette med karrisalat

Kaffe

 

Middag

375 g laks

1,5 dl ris

Brokkoli

 

Etter trening

300 g Cottage cheese

Syltetøy

Nøtter og tørket frukt

Appelsinjuice

 

I tillegg så spiste jeg vel 7 store cookies på 120 kcal hver, og noen hundre gram nøtter/tørket frukt gjennom dagen.

 

Ikke rart at jeg ikke går opp i vekt. Jeg har vært lat i matveien i dag og spist lite brød, egg og tunfisk. Ellers må jeg spise mindre Cottage cheese. Blir dyrt i lengden :p Jeg må tilbake til samme diett som sommeren i fjor, 4400 kcal dagen eller mer.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Mjølk, mjølk, mjølk .... :) Prøv også å få inn et til kjøttmåltid, f.eks. spagetti og kjøttdeig. En halv pakke kjøttdeig ekstra, og litt spagetti gir et greit lite måltid. Blir 12,5 kr for 200 g kjøttdeig, og spagetti er vel billig, så under 20 kroner ekstra... Legg til en liter H-melk til, så er du oppe i 30 kroner ekstra hver dag for 1000 kcal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Blir kanskje litt rart å spørre om ,men hvor høy er du awkward? Tenkte på det jeg har hørt om at høye folk/folk med lange bein iforhold til overkropp får større problemer med knebøy, btw så er bulgarsk utfall kongeøvelse hvis man gjør den riktig, men jeg får problemer med den pga skakke ankler.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

Jeg er 184 :) I den perioden jeg trente vanlig knebøy så fikk jeg strengt tatt ingen problemer av øvelsen. Jeg duppet ræva når jeg gikk under parallell, men ble heldigvis ikke skadet selv om jeg trente råtungt på slutten. Heldigvis innså jeg at jeg muligens bare hadde vært heldig og sluttet mens leken var god.

 

Ja, det er ikke alle som har en kropp som er "laget for" knebøy, men hvis man jobber mye med teknikk og fleksibilitet så skal man kunne kjøre knebøy uansett om man er høy man er. En av det sterkeste her på senteret er vel opp i mot 2 meter høy, og han kjører perfekt knebøy. Selv så har jeg jobbet en del med fleksibilitet, men tydeligvis ikke nok til å gå tilbake til knebøy enda :hm:

 

Dagens økt

 

Markløft

10 x 40 kg

5 x 60 kg

5 x 80 kg

 

5 x 95 kg + 2,5 kg

5 x 100 kg + 7,5 kg

5 x 100 kg + 7,5 kg

5 x 100 kg + 7,5 kg

6 x 100 kg + 7,5 kg

 

Lårcurl

10 x 65 kg + 5 kg

13 x 60 kg

 

Nedtrekk bredt hammergrep

10 x 63 kg + 3 kg

10 x 63 kg + 3 kg

10 x 63 kg + 3 kg

 

Jeg har bestemt meg for å kjøre nedtrekk med dette grepet en stund. Bredt grep er egentlig bare tull sett fra et styrkeperspektiv mener jeg, men etter forrige økt med dette grepet var jeg støl i ryggen i flere dager, så det tyder på at jeg gjør noe nytt og uvant for kroppen, noe som kan være bra.

 

Hantelroing

8 x 34,5 kg + 2,5 kg

8 x 34,5 kg + 2,5 kg

8 x 34,5 kg + 2,5 kg

 

Grepet sviktet av og til. Jeg har lest at dette er en øvelse man bør bruke straps på hvis man ikke har så sterkt grep. Noen meninger om det?

 

Horisotal roing

10 x bw

10 x bw

 

Skulderpress

7 x 26,5 kg

7 x 26,5 kg + 1 forced rep

7 x 24,5 kg

 

Sidehev

10 x 11 kg

10 x 11 kg + 1 kg

10 x 11 kg + 1 kg

 

Rear delt flyes

10 x 11 kg

10 x 11 kg

10 x 11 kg

 

Orket ikke å poste kostholdet i går siden jeg lå og sov hele dagen :p Spiste noe i retning av 1 boks tunfisk, 3 gulrøtter, 6 brødskiver, 250 g pasta, 400 g kyllingkjøttdeig, 500 g Dolmio og ca. 150 g nøtter og tørket frukt.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Jepp :) Jeg sluttet med blandet grep da jeg innså at jeg ikke løfter tungt nok til å ha bruk for det enda. Overhåndsgrep på femmere med den vekta holder bra, men hvis jeg hadde tatt 10 reps så hadde nok grepet begynt å svikte litt slik at stanga bare hadde hengt etter fingrene. Jeg prøver virkelig å fokusere og skvise stanga mest mulig.

 

Aproros mark; jeg merker at på den første reppen når vekten ligger helt dødt så løfter jeg på en måte mer med hoftene og ryggen, mens på alle andre, når gummien på skivene gir en liten sprett virker det som at jeg kan bruke lårene mer og løfte mer synkronisert. Bør jeg starte hver rep 100% dødt, eller er det ok å bruke drivet som oppstår? Jeg merker at den første reppen alltid er den tyngste, så da er det vel like greit å starte fra dødt hver gang?

Lenke til kommentar
Jepp :) Jeg sluttet med blandet grep da jeg innså at jeg ikke løfter tungt nok til å ha bruk for det enda. Overhåndsgrep på femmere med den vekta holder bra, men hvis jeg hadde tatt 10 reps så hadde nok grepet begynt å svikte litt slik at stanga bare hadde hengt etter fingrene. Jeg prøver virkelig å fokusere og skvise stanga mest mulig.

 

Aproros mark; jeg merker at på den første reppen når vekten ligger helt dødt så løfter jeg på en måte mer med hoftene og ryggen, mens på alle andre, når gummien på skivene gir en liten sprett virker det som at jeg kan bruke lårene mer og løfte mer synkronisert. Bør jeg starte hver rep 100% dødt, eller er det ok å bruke drivet som oppstår? Jeg merker at den første reppen alltid er den tyngste, så da er det vel like greit å starte fra dødt hver gang?

Det ligger vell litt i navnet at du egentlig skal starte fra 'dødt' liggende. Kan høres ut som du er svakest nederst siden det er tyngst for deg, tror jeg ville latt svanga hvile ja, men opp til deg;) film deg selv når du løfter å se hvordan det går, har lært mye av det selv og endra teknikk pga det.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror og at jeg er svakest i bunnposisjon. Dog kan det hende at det bare er en teknikkgreie som kan ordnes med konsentrasjon og bevissthet.

 

Kosthold

 

Frokost (før trening)

120 g havregryn

H-melk

Syltetøy

2 bananer

1 boks Cottage cheese

 

Etter trening

Banan

3 brødskiver

2 bokser makrell i tomat på 110 g hver

3 store egg

 

Lunsj

Sandwich med chorizo, ost, grønnsaker o.l (spiste ute)

 

Middag

400 g strimlet svinefilet

3 tortillalefser

350 g grønnsaker

3 pils

 

Kvelds

Tunfisk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Synes kostholdet ditt er imponerende, men skjønner ikke hvordan du greier trøkke i deg 2 bokser makrell i tomat, jeg ville blitt kvalm etter 1 :ermm:

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Blir du kvalm etter en liten 110g boks med makrell? Selv spiser jeg opp en stor boks hver gang jeg har brødmat.

 

Awkward: Fin logg du har. Er jevnlig innom her og ser. :)

 

Har alltid hatt en issue mot smaken av makrell i tomat, btw Awkward hvordan liker du maten du spiser for tiden, liker du smaken av den eller blir det mye "nedtrykking"?. Spiste mat en stund som jeg ikke likte, men som var "riktig" ærnæringsmessig , men byttet etterhvert til mat som var like sunn mens som smakte bedre.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Synes kostholdet ditt er imponerende, men skjønner ikke hvordan du greier trøkke i deg 2 bokser makrell i tomat, jeg ville blitt kvalm etter 1 :ermm:

Takker, men jeg spiser mye mindre enn jeg burde ha gjort :) Å gjøre ting balansert fungerer ikke for meg. Hadde det ikke vært for skolen så kunne jeg har kjørt på 110% med kostholdet, men ting må kompromisseres. Makrell i tomat sammen med egg er digg :thumbs:

 

Awkward: Fin logg du har. Er jevnlig innom her og ser. :)

Hyggelig! :) Har jeg sett deg logge på Stronglifts, forresten?

 

Har alltid hatt en issue mot smaken av makrell i tomat, btw Awkward hvordan liker du maten du spiser for tiden, liker du smaken av den eller blir det mye "nedtrykking"?. Spiste mat en stund som jeg ikke likte, men som var "riktig" ærnæringsmessig , men byttet etterhvert til mat som var like sunn mens som smakte bedre.

Både og, egentlig. For å ta dagen i går som eksempel så synes jeg at all maten var god forutenom tunfisken som jeg trykte i meg. Middagen var godt krydret, bra kjøtt og grønnsaksblanding og tortillalefser som aldri slår feil hos meg. På daglig basis så er det kun den dølle matpakken på skolen og tunfisken jeg trykker i meg. Ellers så sørger jeg for å lage nogenlunde gode middager og mellommåltider. Det går mye i tacokrydder og Dolmio pastasaus til kjøttdeigen :)

 

Edit: Oooh, har endelig funnet løsningen på bulken

 

http://thisiswhyyourefat.com/

 

:fun:

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Awkward: Fin logg du har. Er jevnlig innom her og ser. :)

Hyggelig! :) Har jeg sett deg logge på Stronglifts, forresten?

Nei, jeg har kun et par poster på det forumet. Har vurdert å starte en logg selv, men har liksom aldri kommet i gang.

 

Makrell i tomat sammen med egg er digg :thumbs:

Det hørtes ikke dumt ut. Blander du det i panna da? Hadde vert greit å slippe å være avhengig av brød for å spise makrell i tomat!

Lenke til kommentar
Nei, jeg har kun et par poster på det forumet. Har vurdert å starte en logg selv, men har liksom aldri kommet i gang.

I fjor synes jeg at forumet var en fin plass å poste, men nå som siden har fått langt flere medlemmer føler jeg at folket der bare har blitt mer ignorante og trangsynte. Det virker som at noen av medlemmene tror at de er den nye Rippetoe etter å ha tatt førsteuken av Stronglifts. Med en gang noen nevner isolasjonsøvelser f.eks, og prøver å få diskusjon rundt emnet blir de flamet. Greit nok at det er feil forum å diskutere slikt på, men det er da tross alt et treningsforum og da bør det være åpent for slike emner. Nylig var det en kar som spurte om kroppsdelsplitter i kategorien "Build Muscle", og tråden ble stengt på grunnlag av at det ikke var et kroppsbyggingsforum. Litt hyklersk å ha en kategori som heter "Build muscle" da :roll:

 

Det hørtes ikke dumt ut. Blander du det i panna da? Hadde vert greit å slippe å være avhengig av brød for å spise makrell i tomat!

Det har jeg ikke prøvd, men det hørtes heller ikke dumt ut ;) Jeg koker eggene, skjærer dem i skiver og slenger dem sammen med makrellen på brødskiva :9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...