Gå til innhold

Warhammer Online: Black Orc tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes vi må ha en tråd for Black Orcs her også. Begynner med å sakse inn beskrivelsen av klassen fra de offisielle sidene. Synes de er helt geniale, både hvordan de ser ut, og måten de oppfører seg på. Om du kjeder deg er det bare å kikke på noen Black Orc NPC'er, og se på hva de snakker om. Sånn føles de også å spille :)(You is puny, I is da biggest! WAAAGH!)

Black Orcs

Armed and armored to fight in the thick of melee as a warrior and tanker, the Black Orc matches physical hardiness with a down and dirty brawler’s fighting style that makes him the heart of any war band. With choppa and shield in hand, he can face down any foe unshaken. However, it is his unique approach to fighting that makes him as deadly with his fists as with either of those tools. He’ll knock you down so you can’t fight back, and then kick you while you’re down. There’s no honor among Greenskins, and there’s no such thing as a fair fight – and that’s the way he likes it!

The Black Orc Specialty

The Black Orc’s fighting style might best be described as brawling. He attacks with all the tools available – fists, feat, elbows, shoulders, and assorted other spiky bits, including weapons. His various attacks are designed to jar, disorient, or otherwise disable his enemy. Each of these conditions leaves the enemy vulnerable to yet more punishment. This comes in the form of other attacks which deliver additional effects based on the target’s condition. The Black Orc’s use of these tools revolves around the philosophy that the best defense is indeed a good offense.

Playing as a Black Orc

Combat for a Black Orc revolves around engaging and defeating enemies one at a time, while weathering the fire of their allies. As a front line fighter, the Black Orc is well equipped to withstand the attacks of his enemies. Though protected by shield and armor, and possessing a hearty constitution, his greatest strength lies in his ability to disable his primary opponent. His use of jarring blows and unexpected attacks allow the Black Orc to exploit the openings they create to reduce the enemy’s ability to fight back.

Fighting Black Orcs

When you fight a Black Orc it’s most important to know your enemy and his abilities. This allows you yo counter them and keep him from reaching the potential of his deadly power. He will always have the tools to engage you, so there’s little sense in trying to get around him. If you’re aware of his abilities – especially the multiple attacks he can chain off of one another – you can maneuver and break his chains, denying him maximum performance. Maneuverability, selective engagement, and an intimate knowledge of your enemy’s abilities are the keys to defeating the Black Orc.

The Black Orc Look

Fully armored in heavy armor (with lots of spikes)

Large very heavy shields (also with lots of spikes)

Choppas and great choppas (with spiky bits stuck on)

Black Orc Influence Reward liste

Fant denne listen her på warhammerallance, og den er egentlig veldig fin. Viser deg hvor du finner gear på PQ's, i alle 3 pairing områdene. Jeg liker å fly rundt med Great Weapon når jeg soloquester/grinder, men sleit litt med å finne noen bra økser. Med den lista her går det lett! (Forøvrig 2-håndere fra greenskin chapter 10, 12 og 17)

Link :

Black Orc Career Builder

Her er en talentkalkulator, for å finne ut hvordan en skal bruke de surt oppsparte Mastery Pointsene best mulig. Personlig glemmer jeg alltid å skifte tactics. Har stort sett 3 oppsett, tank/solo/dps, så jeg gidder ikke bruke masse poeng på Career Tactics.

Link :

Black Orcs er ikke Choppas men..

..vi kan late som! Looks > all, det er jo noe alle vet. Og i WAR finnes det faktisk flere skjold som har choppa-grafikk, som får det til å se ut som om man dualwielder med dem equipped. Rank 29 på den første, og 37 på de to siste. Oppdaterer om jeg finner fler!

Link :

Link :

Link :

Fyll på med nyttig Black Orc info om du har noe. Koser meg i alle fall glugg ihjel med denne klassen, men så liker jeg også å tåle syke mengder juling. At dette går ut over min DPS får heller være. Jeg lever i alle fall til å fortelle om det :p

/WAAAGH!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morsom klasse å spille ja.

Hopper noen ganger rett inn i action, mens for det meste forsvarer

jeg våre kjære healere.

lenge lurt på å rolle en bo, men har vel funnet ut at bo er litt for mye tank og litt for lite mdps for min smak. Venter på choppa i

Skrevet
Morsom klasse å spille ja.

Hopper noen ganger rett inn i action, mens for det meste forsvarer

jeg våre kjære healere.

lenge lurt på å rolle en bo, men har vel funnet ut at bo er litt for mye tank og litt for lite mdps for min smak. Venter på choppa i

Vel, kan vel si så mye som at folk har problemer med å legge meg i bakken.

Å kunne plage healere i lengre perioder, kan noen ganger ha sin fordel for gruppa.

Da særlig når du kan stå midt i fienden og ikke dø i løpet av tre slag.

Koser meg med BO.

Skrevet

Ja det er det som er morro! Der andre strever etter max dps, vil man som BO eller tank generelt, satse på å overleve for å plage folk hehe. Når jeg stacker toughness og wounds, og kjører på med survivaltactics og skjold, da er det morro å stå innimellom en gjeng med order. Ser frustrasjonen lyser når de denger løs og ikke noe skjer. Ikke noe annet enn at de blir slowa og knockbacka that is :)

Den lille healen man har er også helt gull i mange situasjoner. Den har faktisk redda dagen flere ganger enn jeg klarer å telle.

I kampens hete synes jeg morale bygger seg fort opp også. Og 100% block i 10 sekunder på morale rank 2, og 50% dmg reduction på alle order innenfor 30ft på rank 3. Pluss Challenge som reduserer skaden de gjør med 30% mot alle andre enn deg. Ender opp med en haug folk som står og smeiker deg til slutt, de klarer i alle fall ikke å dps'e :!:

Skrevet
Ja det er det som er morro! Der andre strever etter max dps, vil man som BO eller tank generelt, satse på å overleve for å plage folk hehe. Når jeg stacker toughness og wounds, og kjører på med survivaltactics og skjold, da er det morro å stå innimellom en gjeng med order. Ser frustrasjonen lyser når de denger løs og ikke noe skjer. Ikke noe annet enn at de blir slowa og knockbacka that is :)

Den lille healen man har er også helt gull i mange situasjoner. Den har faktisk redda dagen flere ganger enn jeg klarer å telle.

I kampens hete synes jeg morale bygger seg fort opp også. Og 100% block i 10 sekunder på morale rank 2, og 50% dmg reduction på alle order innenfor 30ft på rank 3. Pluss Challenge som reduserer skaden de gjør med 30% mot alle andre enn deg. Ender opp med en haug folk som står og smeiker deg til slutt, de klarer i alle fall ikke å dps'e :!:

Man kan vel si at folk er glade for at vi er der.

Så lenge vi ikke leker at vi er dps. Men grei kar å komme igjennom folkemassen med og

plage healere på andre sida også. Få folk som går etter healerene der jeg har spilt.

Har også blitt redda av egen heal mange ganger.

Tror ofte selv at nå må jeg være død, for de slår flere på meg i gangen,

men neida.

Skrevet

Respecca til survival i dag - og må si det eier jevlig ! Jeg dauer jo aldri lengre i scenarios !! Faen har 70 % block på en ability !

2hander er bare tull !! Man gjør faktisk MER skade med skjold oh 1h fordi man lever lenge !!

Skrevet

Flere som sliter med å miste planene eller!? Dæven det er irriterende.. bruker jo en halvtime på å komme forbi Wot Armor virker det som. Veit mange borcs sliter med dette. Noen som har noen formening om hva som fører til det/gjør det ekstra ille? Trodde først det var værst når mange melee mobs sto og slo på meg, men har lagt merke til det med mye ranged og magical dps mobs også. Rimelig irriterende å bare kunne bruke ett eller to triks.

Virker som om jeg mister planene også, dvs. at jeg går fra å ha Da Gud Plan eller Da Best Plan til ikkeno' plan i det det hele tatt uten å slå noen i trynet med øks først. Fullstendig håpløst i PVE, umulig i PVP. Alle go'trixa trenger jo en eller annen plan, kan ikke stå og spamme Wot Armor da :nei:

Fix mah class mechanixx!

Skrevet

jeg kjeder meg med Shaman'en min no. Solo går ALT for tregt og siden jeg er en casual spiller så har de fleste i guildet kjørt forbi meg.

Så lurer på å rolle meg en alt side Choppa'n min ikke kommer med det første.

Jeg står mellom Dok og BO.

Noen her som har spillt begge og kan si litt om hvem som har best dmg og surv?

Vet at Bo er en tank, men healing hjelper veldig fint på surv og vist både Bo og Dok speccer dmg og str gear, hvem får høyest tall på skjermen?

Skrevet

Jeg kan vel ikke si for mye.. har en level 11 BO og spiller nå en DoK (level 8 i skrivende stund). BO'en har helt klart mer tanking power, men han gjør jo omtrent ingen skade. Virkelig, på rank 11 - kan critte og gjøre 100 i skade.. mens en BW kan nuke deg i pvp som rank 1 (oppjustert til rank 8). BO kan stå i mølja og ta imot ganske bra. Bli vant med å se folka i PvP løpe forbi deg og heller ta healer'n bak istedet for deg (eventuelt bli pepra ned av dwarf engineers med turrets og BW'er).

DoK gjør mer skade og kan heale seg selv og andre. Får en liten buff tidlig som gir life tap (alle i gruppa kan gjøre ekstra spirit damage og heale seg selv for like mye). Problemet er at DoK tåler ganske lite. Du kan selv velge hvor mye healer og hvor mye fighter du kan være ved hjelp av de 3 masteriene, akkurat det er jo ganske greit.

Selv vurderer jeg å prøve dwarf engineer på en annen server nå.. de virker veldig effektive i PvP..

Skrevet

Jeg er greenskin or nothin'!! :cool:

Med unntak av min rank 2 bankgoblin, er borcen min eneste char. Skulle gjerne hatt en choppa, men det må vi tydligvis vente på. Nei - du gjør ikke veldig mye skade som en black orc. Du kan gjøre litt skade, men ikke om du sammenligner med en dps-klasse. Derimot kan du overleve bortimot alt. Selv med 2hånder og strength gear kan du ta latterlige mengder skade. Pluss at den lille chance on hit healen er mer enn nok til å holde deg gående praktisk talt uendelig.

Jeg har ingen problemer med å levle alene med min borc, selv om det sannsynligvis finnes klasser som kan gjøre det mye kjappere.

I RVR er det meningsløst kjedelig uten healer, men om du får heals er det latterlig morro igjen. Mot andre spillere gjør du i praksis ikke skade, så du kan ligsågodt stacke toughness og wounds i RVR og irritere dem i stedet. Og det kan man gjøre ganske bra som black orc ;)

Så for store hvite/gule tall - rull noe annet.

For mange, små røde tall, og muligheten til å bare le av det - black orc er morro!

Skrevet
Jeg er greenskin or nothin'!! :cool:

Med unntak av min rank 2 bankgoblin, er borcen min eneste char. Skulle gjerne hatt en choppa, men det må vi tydligvis vente på. Nei - du gjør ikke veldig mye skade som en black orc. Du kan gjøre litt skade, men ikke om du sammenligner med en dps-klasse. Derimot kan du overleve bortimot alt. Selv med 2hånder og strength gear kan du ta latterlige mengder skade. Pluss at den lille chance on hit healen er mer enn nok til å holde deg gående praktisk talt uendelig.

Jeg har ingen problemer med å levle alene med min borc, selv om det sannsynligvis finnes klasser som kan gjøre det mye kjappere.

I RVR er det meningsløst kjedelig uten healer, men om du får heals er det latterlig morro igjen. Mot andre spillere gjør du i praksis ikke skade, så du kan ligsågodt stacke toughness og wounds i RVR og irritere dem i stedet. Og det kan man gjøre ganske bra som black orc ;)

Så for store hvite/gule tall - rull noe annet.

For mange, små røde tall, og muligheten til å bare le av det - black orc er morro!

Jeg ligger ofte høyt oppe på lista over dmg dealing og kills faktisk.

Så synes egentlig det går greit, får livet av mange i løpet av en RVR.

What armour funger også fint å stacke for å hjelpe teammates og få ned fiendene fortere.

Lagspill er cluet i dette spillet. Det er jo det som er gøy.

Har til gode å joine et guild enda, men regner med at moroa starter for alvor da.

Skrevet

Har en personlig healer fra guild - han er knallgod. Da han er med meg i scenarios, dauer jeg aldri :) Høyt opp på listene kommer jeg også fordi somsagt, man dauer sjeldent.

"Cant hit me" - gir deg 80 % chanse to block ( lagt til basis block ) så lenge du har AP til rådighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...