Gå til innhold

Silverlight 2 slippes i dag


Anbefalte innlegg

@Langbein: Silverlight kommer nok til å bli mer brukt i seriøse businessapplikasjoner. Gi meg noen timer og jeg kan lage en mølside i HTML og. Sannsynligvis vil den ikke bli så populær og jeg satser på at det samme skjer dersom noen misbruker flash/silverlight. For oss som programmerer i .Net er silverlight nydelig. Jeg kan bruke veldig mye av samme koden i en wpfapplikasjon(desktop) som i en silverlightapplikasjon. Write once, run everywhere. Desktop, Mobil, Web, Xbox360(xna). Drmargumentasjonen gidder jeg ikke en gang bruke tid på. Liker man ikke måten en innholdsleverandør gjør ting på, finn et annet alternativ.

Endret av The_Viper@EFNET
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Silverlight til å vise video til 50 millioner unike brukere. Til sammen fikk de 1,3 milliarder sidevisninger, 70 millioner videostrømmer og 600 millioner minutter med video sendt ut

Slike tall er meningsløse om man ikke sammenligner dem med markedslederen (Flash). Ingen bruker Silverlight - det er noe forbanna tøv, og Microsoft må gjerne påstå noe annet, men når besøkte du sist en nettside som krevde å få installert Silverlight for å fungere? Og; installerte du da Silverlight? Nei.

 

Dette er så typisk: "Oi, noen andre har suksess med noe vi ikke har? La oss lage det!!1111oneoneone" - det hele minner meg om Microsoft sin Soapboax videotjeneste - haha, for noe vrøvl. "Vi skal konkurrere med YouTube!111". Snakk om å misforstå situasjonen.

 

*sukk*

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Silverlight til å vise video til 50 millioner unike brukere. Til sammen fikk de 1,3 milliarder sidevisninger, 70 millioner videostrømmer og 600 millioner minutter med video sendt ut

Slike tall er meningsløse om man ikke sammenligner dem med markedslederen (Flash). Ingen bruker Silverlight - det er noe forbanna tøv, og Microsoft må gjerne påstå noe annet, men når besøkte du sist en nettside som krevde å få installert Silverlight for å fungere? Og; installerte du da Silverlight? Nei.

Det er lov å mislike ett firma, men å blande følelser med fakta er vel ikke spesielt konstruktivt?

 

Flash var heller ikke perfekt før det er der det er idag.

 

At du fornekter at Silverlight har brukere må du gjerne gjøre. Jeg har brukt NBC som eksempel også vel vitende om at de og Microsoft er partnere. Dere OL satsing alene på nett er større enn de fleste webtvløsningene i Nord-europa, til sammen. Ellers var jeg innom BT.no sin webtv idag, som bruker silverlight, fungerer jo som bare det. Kan du vise til nettsider hvor dette ikke fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...