Gå til innhold

Diskusjonstråd til: Linux og åpen-kildekodenyheter.


Anbefalte innlegg

KDE4 for nettpc'er

Ser meget interessant ut, kan nesten minne litt om android. Når blir dette lansert?

Er ikke helt sikkert enda tror jeg. Det er listet opp på roadmap'en som angår Plasma i KDE 4.4, så kanskje i januar:

http://aseigo.blogspot.com/2009/07/plasma-in-kde-44.html

 

 

 

 

Mens vi er inne på nettpc'er, ser ut til at også Canonical forandrer litt på grensesnittet til Ubuntu Netbook-utgaven:

 

nbr-9.10-600x338.jpg

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har planer om det også, men i og med at de legger en del jobb i Ubuntu Netbook Remix så antar jeg at de kommer til å fortsette med denne iallefall en stund til.

 

Begynner å komme en del egne tilpasninger av diverse grensesnitt, begynner nesten å bli litt vanskelig å holde oversikt. Her er de jeg kommer på, innkluderer også Android og Ubuntu MID:

 

http://blog.canonical.com/wp-content/uploa...remix-mzone.png

 

http://www.ixplora.com/wp-content/ubuntu-m...dition-8_04.jpg

 

http://linux.softpedia.com/screenshots/Ubu...ook-Remix_1.png

 

http://www.cesarius.net/wp-content/uploads...etbookRemix.jpg

 

http://www.hp2133guide.com/wp-content/uplo...nce-desktop.jpg

 

http://www.automaticable.com/wp-content/up...ntu-web-tab.png

 

http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/02...er/acer_one.jpg

 

http://markbokil.org/images/eee/snapshot1.png

 

http://pcworld.in/uploads/images/pcworld/5...epc_android.jpg

 

http://www.liliputing.com/wp-content/uploa...book-plasma.jpg

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom over denne artikkelen i dag:

http://www.neowin.net/news/main/09/09/07/m...s-targets-linux

 

Hva er det egentlig MS prøver å opnå med dette? I og med at dette havner over alt på internet må jo dette være utrolig dårlig PR for MS, er sikkert en del Windows-brukere som missliker slik markedsføring.

 

Tror dere MS klarer å holde på flere brukere enn brukere som begynner å se etter andre alternativer etter å lese slike nyheter?

Lenke til kommentar

Agreed! De kan ikke reklamere med beviselige gale fakta, det er fakta.

 

Linux is a self help solution. There are no step-by-step tutorials provided, and help documentation is limited.
Ingen step-by-step? De har iallefall ikke googlet det. Nei vent, de må jo Binge det, forklarer saken.

 

There's no guarantee that when security vulnerabilities are discovered, an update will be created. Users are on their own
For den garantien får man nemlig av MS. Og hr. Linus er treg med slike oppdateringer.

 

Linux can require a lot of time to maintain. For exsample, Ubuntu (a version of Linux) may have hundreds of updates a month
Her viser de virkelig hvor dyp kunnskapen dems er om Linux og FOSS programvare. Linux er en kjerne, og har ikke hundrevis av oppdateringer. Ubuntu har i seg selv ikke hundrevis av oppdateringer. Men ja, programvaren til følger med (som ikke følger med i windows) kan oppdateres ofte. Dette er positivt, raskt og med god forklaring.

 

Å kalle dette svakheter for Linux plattformen blir ik....... Herre, det blir for dumt å svare saklig på slike saker. MS bør være mer proffe enn dette! Jeg må le, men klarer det egentlig ikke. Blir faktisk irritert over trangsynthet og desperasjonen til å sette sitt eget produkt i et bedre lys.

 

Til syvende og sist betyr dette at de er livredde for Linux og må nå ty til de mørke sidene bakerst i "hvordan bli rik" -boka.

Lenke til kommentar
Kom over denne artikkelen i dag:

http://www.neowin.net/news/main/09/09/07/m...s-targets-linux

 

Hva er det egentlig MS prøver å opnå med dette? I og med at dette havner over alt på internet må jo dette være utrolig dårlig PR for MS, er sikkert en del Windows-brukere som missliker slik markedsføring.

 

Det er vel strengt tatt ikke markedsføring, da det er et internt opplæringskursk for ansatte hos Best Buy for å kunne 'argumentere' mot Linux.

Lenke til kommentar
Kom over denne artikkelen i dag:

http://www.neowin.net/news/main/09/09/07/m...s-targets-linux

 

Hva er det egentlig MS prøver å opnå med dette? I og med at dette havner over alt på internet må jo dette være utrolig dårlig PR for MS, er sikkert en del Windows-brukere som missliker slik markedsføring.

 

Det er vel strengt tatt ikke markedsføring, da det er et internt opplæringskursk for ansatte hos Best Buy for å kunne 'argumentere' mot Linux.

Jeg ser på dette som en metode MS bruker for å markedsføre produktene sine, selv om det her er et annet selskap som blir opplært i denne markedsføringen. Er ikke det å argumentere for eller mot et produkt rettet mot kunder som skal kjøpe produktet en del av markedsføringen?

 

 

Fra Wikipedia:

 

Markedsføring er bedriftstiltak som tar sikte på å skape en opplevd forskjell mellom egne tilbud og konkurrerende bedrifters tilbud, på en måte som skaper verdi for kundene.[1] Markedsføring er både en akademisk fagdisiplin innen de økonomisk-administrative fag, og en linjefunksjon i bedrifter og organisasjoner.

 

Markedsføring handler om å forstå kundenes behov, for så å tilby produkter og tjenester som møter behovene på en måte som atskiller seg fra konkurrerende tilbud. I praksis vil markedsførere velge ut en eller flere kundegrupper (målgrupper), posisjonere bedriftens produkter eller tjenester mot målgruppen, og bruke prissetting, kommunikasjon og atferd til å skape assosiasjoner som gir bedriften en verdifull plass i kundenes bevissthet (branding). Utvalget av målgrupper (segmentering) avhenger av hvilke grupper produktene eller tjenestene kan passe for, målgruppens størrelse og markedspotensial, graden av eksisterende konkurranse om å dekke målgruppens behov, og egen bedrifts evne til å tilpasse distribusjon og kommunikasjon til gruppen man satser på.

 

American Marketing Association definerer markedsføring som en funksjon i organisasjonen, og et sett med prosesser for å skape, utvikle, kommunisere og gi kundene verdi, samtidig som de videreutvikler kunderelasjonen til fordel for organisasjonen og dens interessenter. Med stadig mer tilfredsstilte kundebehov, og økt vekt på tjenesteyting og kundeservice som del av alle produktvalg, beveger markedsføring seg fra et tradisjonelt fokus på produktene, til et større fokus på kundene og deres behov.[2]

 

Markedsføring er et tverrdisiplinert fag, som bygger på elementer fra økonomi, psykologi, sosiologi og kultur- og kommunikasjonsfag. I dag er det mulig å studere markedsføring fra videregående skole til doktorgrad. I Norge er Handelshøyskolen BI trolig den skolen som utdanner flest markedsførere, og eneste som tilbyr det femårige studiet sivilmarkedsfører. Doktorgrad i markedsføring kan oppnås både ved Norges Handelshøyskole og Handelshøyskolen BI.

 

 

Om ikke annet går dette inn under en (ukomplett) markedsanalyse som forteller kundene hva de trenger, og om ikke annet kan dette iallefall sees på som reklame og promotering gitt fra Best Buy-selgere på oppdrag fra MS, og det er former av markedsføring.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest av kommentarer har de fleste samme oppfattningen om at dette er nokså lite konkurransevennlig, og det jeg dermed lurer på er om dette kan ha en motsatt effekt for MS blandt de som faktisk intresserer seg for PC, som også kanskje er en viktigere gruppe for Linux og Mac av forskjellige grunner.

 

Ser ut til at de har den samme kampanjen gående mot Mac og OS X også:

http://arstechnica.com/microsoft/news/2009...c-users-too.ars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...