Alpine_Cow Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Jeg har en Asus laptop som desverre gikk i bakken i går og ringte derfor til ASUS Nordic Call Center, som kunne fortelle at de ikke hadde noe verksted i Oslo og at jeg måtte sende inn laptopen og at det hele sannsynligvis ville koste meg minst 2000kr, hvor nesten halvparten bare er frakt/reparasjon. Er dette eneste måten å gjøre det på? Eller kan noen anbefale et rimelig og bra verksted i Oslo (og omegn) som kan ta en titt på laptopen min? Er det noen ulemper med å ikke bruke Asus' verkstedet? Laptopen ble kjøpt for ca. 3 år siden. Mvh Kua
otis Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Først må man vite hva som er feil. Er det bare harddisken eller en CD/DVD spiller som er defekt? Eller er det kanskje skjerm, deksel? Om det da er skjerm så så kan det være vanskelig for det firmaet å få tak i deler som til din PC, da det ikke er sikkert at ASUS selger deler utenom. Men 2000,- hørtes ikke ut som det var så veldig dyrt, om det da ikke var bare defekt harddisk, da du kan bytte den selv, ganske så sikkert.
Alpine_Cow Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Skrevet 21. oktober 2008 Hei Har somlet litt, og fremdeles ikke fått sendt inn laptoppen. 2000 høres kanskje ikke så mye ut, men det virket som de mente det var et minimum. Ellers skjønner jeg at det er grenser for hvor mye et lite verksted kan utrette av mirakler. Forøvrig mistenker jeg at det "bare" var selve strømporten som ble herpa i fallet. Evt. kan det jo være noe i nærheten av strømforsyningen som har fått seg en smell (jeg er ikke så bevandret i finelektronikk). Men jeg skal prøve å ta med pcn til et verksted og se hva de sier. Noen som kan anbefale et sted i Oslo? Takk for svar! tAC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå