runela Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hva vil det koste og rette ut og reperere denne skaden på et verksted ca.? Er det noe jeg kan gjør selv? Om så ikke rette den ut men pusse ned og lakere over. Hvorfor er noe av skaden grå og ikke den delen begynt og ruste? Endret 12. oktober 2008 av Zx45
okasin Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Tenker meg en rundt 5000,- på verksted.. eller mer ? avh av verksted.. Klart du kan rette den ut selv, med greit verktøy.. kaldgalvanisere, sparkle, slipe, sparkle, slipe,, og grunne så lakke.. (men det blir aldri som det en gang var , om du ikke er veldig dyktig da? ) Det grå du ser, er galvanisering.. som skal hindre rust.. nå som det er blitt "hull" på galvaniseringen, så vil det ruste fortere der enn noen sinne hmm har med anode og katode å gjøre.. he he google it!! spenningsrekkefølga ).. klokka er mye, jeg er trøtt = kjappe enkle svar !!
kazzper Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Ser ut som en jobb til ganske mye mer enn 5000,- Skal det flekklakkeres kan det nok gjøres relativt rimelig, men dersom det blir forsikringsjobb tipper jeg ca 15000,-
runela Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Ser ut som en jobb til ganske mye mer enn 5000,-Skal det flekklakkeres kan det nok gjøres relativt rimelig, men dersom det blir forsikringsjobb tipper jeg ca 15000,- Nok med bare flekklakering ja.. er bare opptatt av at det skal stoppe og ruste...
runela Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 hmmm funker det om jeg tar en dremel og pusser vekk all rust til metallet blir blankt. Har på rust killer, grunning, lakk og klarlakk? Hvis jeg gjør det skikkelig vil rusten da være borte? Trenger jeg og pusse mye på det galvaniserte stålet?
-Shark- Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 beste er å sandblåse, ved pussing bare drar du rusta med rundt - og det ser fint å blankt ut. Men ligger rust inni porer etc.
runela Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 beste er å sandblåse, ved pussing bare drar du rusta med rundt - og det ser fint å blankt ut. Men ligger rust inni porer etc. Min far har utstyr for og sandblåse, men har aldri gjort det før. Og han har bare gjort det på stålfelger til kampingvogna. Er det vanskelig og få til? Eller går det greit og bruke dremmel og rust killer?
kazzper Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis du ikke skal sandblåse burde du bruke syregrunning..
Hondaen Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Slå ut skaden med en hammer, sandblås og tett igjen sprekker med karroserilim. Kommer det vann inn der er kanalen din borte om noen år.. Sprut så hele kanalen innvendig med tyntflytende tectyl. Utvendig kan du grunne med sinkspray for så spraye over med et lag farge. Er du ikke så nøye på det så sprayer du kun området som er skadet. To komponentlakk er det beste, men skal du spare penger og bruke enkomponent så bruk akryllakk fra f.eks motip. Den er langt mer holdbar enn alkydlakk. En slik jobb blir raskt 10-15 tusen skal det gjøres skikkelig. Da blir siden av bilen lakkert, minus dør og framskjerm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå