Gå til innhold

Hva nå? Lego Star Wars spilt sønder og sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en sønn (+ noen kamerater) som har hatt et intenst forhold til Lego Star Wars det siste året. Nå er både LSW I og II uten utfordringer lenger, og vi trenger noe nytt. Pappaen, dvs meg, har ikke oversikt over alternativene, men det har dere :D .

Et av de svært få spillene jeg noensinne har kjøpt er Descent 3 (ja det er en stund siden, men Descent var kult da :cool:) Vi prøvde dette i går kveld, litt Star Wars preg med romskip og greier, men det ble vurdert som både litt vanskelig og litt skummelt.

Finnes det et spill som har et Star Wars tema, som ikke er allverdens vanskelig og som kan være litt utfordrende og spennede for de som akkurat har vokst fra Lego SW? Trenger ikke være Star Wars, men gutta synes det er kult med romskip og lyssverd og greier. Har lest litt om Star Wars Battlefront, men skjønner ikke om dette er egnet eller ikke. Det gjør ikke noe om spillet er noen år gammelt, da det er forrige generasjons pc det skal kjøres på.

mvh,

BJ

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Star Wars: The Force Unleashed?

Hei,

Ser ut til at denne ikke finnes for PC. Vet du om andre Star Wars titler som kan være aktuelle?

BJ

Skrevet (endret)

Du har Star Wars: Empire at War, men dette er et RTS spill. Mulig litt for avansert for unger.

Star Wars Battlefront er et FPS. Det er mulig noe?

Men her har du LISTEN over alle Star Wars spill. Er ganske mangen til PC, bare vær klar over at de fleste er svært gammle.

Endret av AvidGamer
Skrevet
Tja, Lego Batman er ute på steam akkurat nå.

Hei,

Ryktene om dette spillet har gått i gata en stund. Hvis man kjøper fra steam, kan man instillere spill på flere pc'er? Er jo krise å dra på ferie eller hytta uten at favorittspillet er med på en laptop. ?

BJ

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Steam kan installeres på alle PC'er. Dersom du logger deg inn med din egen konto vil du alltid ha tilgjengelig spill du har kjøpt med kontoen, men spillinnholdet må lastes ned på PC'en. Eventuelt kan du ta backup av filene og kopiere til DVD som backup og installere via dem.

Jeg gleder meg til Lego Universe :)

Skrevet (endret)

Måten Steam fungerer på, er at du oppretter en brukerkonto i programmet (gratis), og kjøper spillene gjennom det. Når du har betalt (som er 110% trygt), begynner nedlastingen av spillet.

Ønsker du å spille de spillene du har på den ene PC'en er det bare å laste ned Steam-installasjonen (fra Steampowered.com), installere programmet, og logge inn med brukeren din. Da vil du få muligheten til å laste ned alle spillene du har kjøpt med din Steam-bruker.

Så vidt jeg kan huske, er den eneste haken at du ikke kan være innlogget med samme bruker på flere PC'er samtidig. Du kan med andre ord ikke spille et spill mens sønnen din spiller samtidig på din konto, selv om at dere spiller forskjellige spill. Med en gang du prøver å logge på Steam, vil han falle ut... med mindre dere logger på uten en nett-tilkobling (altså offline-mode).

Steam er rett og slett et fabelaktig system, som fungerer veldig bra. Flere og flere spill blir lansert over nettverket - ofte til en betydelig lavere pris enn hva du får spillene for i norske butikker (både fordi Steam er USA-basert og fordi du ikke får noe cover eller disk).

PS: I tillegg til LEGO Batman (som nettopp kom ut) finnes også LEGO Indiana Jones, som kom for en liten stund siden. :)

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Jeg gleder meg til Lego Universe :)

Gud ja. Skulle ikke den komme i år? Synes å huske at dem sa dette da nyheten kom ut om spillet. Blir spennende å se hvordan spillet vil fungere.

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Dette blir litt off-topic kanskje, men...

Lego Universe får baner eller historier man kan samarbeide på, slik at man låser opp nye elementer som byggeklosser osv. Det vil være ulike miljøer som baseres på de gamle og nye vi kjenner fra lego. Man kan også bygge sammen og velge om man vil la andre modifisere eller ødelegge det du bygger. Jeg tror dette kommer til å bli en braksuksess blant spillere i alle aldre og kommer til å sette nye standarder. Kommer første kvartal 2009, og baseres på månedlige avgifter slik som World of Warcraft.

Lego Universe Hjemmeside

Skrevet

Hei,

Postmannen kom med Lego Batman i går, gutta har prøvekjørt i dag. Måtte skru av skjermen for å oppnå kontakt, så jeg tror førsteinntrykket var at dette var pokker til bra greier;-)

BJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...