Gå til innhold

Trenger hjelp innen Adobe PS (CS3)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet at de fleste av brukerene her redigerer bildene før de legger dem ut, for alt blir jo finere da.

Mange av de bildene jeg tar, blir jeg nesten aldri helt fornøyd med. De har enten kjedelige farger (under/overeksponert) eller litt uskarpe.

 

Jeg har jo det programmet som skal være det beste innen fotoredigering, Adobe Photoshop CS3.

Dessuten vet jeg hvordan jeg får bildene skarpere og hvordan jeg justerer kontrast og lys.

MEN bildene blir aldri veldig bra, for når man tar sharpen i adobe kan det virke litt 'falskt'. Noen som har tips og råd innen dette, og om hva jeg burde gjøre?

Gjerne komme med forslag til andre programmer (må være gratis). Mange av Deres bilder blir jo alltid så bra etter at dere har redigert dem!

mvh. charlotte

Endret av minien_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg vet at de fleste av brukerene her redigerer bildene før de legger dem ut, for alt blir jo finere da.

Mange av de bildene jeg tar, blir jeg nesten aldri helt fornøyd med. De har enten kjedelige farger (under/overeksponert) eller litt uskarpe.

 

Jeg har jo det programmet som skal være det beste innen fotoredigering, Adobe Photoshop CS3.

Dessuten vet jeg hvordan jeg får bildene skarpere og hvordan jeg justerer kontrast og lys.

MEN bildene blir aldri veldig bra, for når man tar sharpen i adobe kan det virke litt 'falskt'. Noen som har tips og råd innen dette, og om hva jeg burde gjøre?

Gjerne komme med forslag til andre programmer (må være gratis). Mange av Deres bilder blir jo alltid så bra etter at dere har redigert dem!

mvh. charlotte

 

 

Hei

Vel når du nå har kjøpt cs3 så er det vel like greit å lære seg å bruke den. Dette er jo et skikkelig avansert verktøy, så her er det bare å lese seg opp.

Ta en titt her http://www.fotopia.no/nyheter.asp?menuID=4083 . Her finner du tips. Forøvrig kan du jo søke på "tutorials" på google. Det finnes massevis av sider på engelsk med tips og triks for cs3

 

have a nice weekend

Lenke til kommentar
Hei! Jeg vet at de fleste av brukerene her redigerer bildene før de legger dem ut, for alt blir jo finere da.

Mange av de bildene jeg tar, blir jeg nesten aldri helt fornøyd med. De har enten kjedelige farger (under/overeksponert) eller litt uskarpe.

 

Gjerne komme med forslag til andre programmer (må være gratis). Mange av Deres bilder blir jo alltid så bra etter at dere har redigert dem!

mvh. charlotte

En ting er viktig å vite: Dersom man ønsker gode bilder, må man også gjøre et godt forarbeid. Et dårlig eksponert bilde blir skjeldent bra til tross for gode redigeringsprogrammer ;)

 

Har selv nettopp startet med CS3, derfor leser jeg veldig mye i blader om photoshop. Ser mye på tutorials osv...

Dersom du skulle ha god tid til internett-tv, tilbyr Scott Kelby http://www.photoshopusertv.com/

 

Lykke til :)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Jeg vet at det ikke er hva du spør etter, men hvis jeg var deg så hadde jeg fokusert mer på å få til ett bra utgangspunkt i kameraet enn å jobbe med ett dårlig et i Photoshop.

 

Bruk mer tid på å få til grunnleggende bruk av kamera; god komponering, korrekt eksponering og sylskarp fokus. Når du føler at du har full kontroll på det så kan du begynne å tenke mer på hvordan du skal redigere og stramme opp bildene i Photoshop. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...