Gå til innhold

Flere domenekontrollere i samme nett


Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Her på bruket har vi en domenekontroller, la oss kalle den DC med domene MainDomain. PÅ utviklingsavdelingen så ønsker vi å ha et eget sub domene, gjerne styr at en egen domene kontroller (la oss kalle det DC2 og DevDomain) slik at våre virtuelle maskiner kan jobbe uforstyrret i DevDomain. Noe av grunnen er at vi også har en del virtuelle bokser som gjør at oversikten i MainDomain blir uryddig. Tenkte derfor at et subdomain ville gjøre susen.

 

Så er det slik at i MainDomain så finnes det et par felles share som heter Release. Denne katalogen skal fylles av maskiner som er under DevDomain. Hva er "best practice" for å få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så skal du ha tre AD domener.

Et har du i dag, MainDomain.

Sett opp PDC (Primary Domain Controllers) for de to andre domene, og kall de for ordens skyld DC2.Maindomain.?? og DevDomain.Maindomain.??

Så lager du en trust mellom DC2 og Maindomain og DevDomain og Maindomain.

 

Etter det jeg ser har du da oppnådd det du ønsket.

 

http://downloads.techrepublic.com.com/5138-1035-5917920.html

Lenke til kommentar

Takker for svar. Nå er det slik at vi allerede har et domene gående og jeg vil ikke klore for mye på det for det virker perfekt. Jeg trenger rett og slett et domene til for utviklingsavdelingen, men det betyr kansje ikke noe i denne sammenhengen. Jeg kan kansje bare lage et nytt underdomene direkte på domenet vi har allerede og gi trusts. Jeg må teste litt i en VM først tenker jeg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan installere en ny dc i feks. subdomain.maindomain.local da vil det automatisk bli laget child trust mellom de forskjellige domenene.

 

Også kan du enten legge bruker rettigheter direkte på shares fra begge domenene, eller lage en universal gruppe som du melder inn brukere i.

Dette hørtes ut som en greie. Jeg har installert en Windows 2008 server,menhar ikek satt den opp som domene kontroller enda. Betyr det at jeg kan sette den opp som domenekontroller og kalle den development.advisor.no? Vil dermed alt sammen gå av seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...