Gå til innhold

Hvordan ser dette treningsprogrammet ut?


Pascal

Anbefalte innlegg

Er en relativt høy og spinkel kar på 19 år som alltid har hatt planer om å begynne å trene for å øke vekten og muskelmassen i kroppen. Var på treningsentret i dag og fikk hjelp til å sette opp et egnet treningsprogram som passet til meg. Jeg legger nå ut de vi kom frem til, og håper på respons fra dere...

 

Dag 1

 

Dag en i treningsuken ble satt av til bryst

 

*Benkpress 10rep x3

*Skråbenk 10rep x3

*Nedpress 10rep x3

 

Dag 2

 

Dag to i treningsuken ble satt av til rygg og skuldre

 

*Roing 10 x3

*"Back extention" - Oppvarming

*Skulderpress 10 x3

 

Dag 3

 

*Beinpress 10 x3

*Lår curl 10 x3

*Leggpress 10 x3

 

Biceps

 

Manualer 10 x3

 

Vi snakket også litt om dette med kosthold, og siden jeg skal opp i vekt begynner jeg med protein og carbo-tilskudd da min veileder sa dette omtrent var alfa og omega om jeg skal øke vekt og muskelmasse. Ellers har jeg også planer om å endre litt på mitt vanlige kosthold som jeg raskt oppfattet at de må endres om jeg skal opp i vekt. Fikk noen tips om hvilken mat som ville passe bra og veilederen sa at kyllingfilet, tunfisk og egg var helt perfekt.

 

Noen som har noe mer å tilføye når det gjelder kostholdet for ser for meg at det blir voldsomt ensformig i lengden med bare dette. Er heller ikke spesielt stor fan av tunfisk så om den kunne erstattes med noe hadde jo det vært perfekt.

 

Dette er selvsagt bare en begynnelse og programmet skal nok utvikles etter hvert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikkje uttale meg for mykje om programmet. Men for meg virka det som om det var litt få øvelsar. Trur for eksempel ikkje det hadde skada å få inn markløft.

 

Ang kosthold og tilskudd. Få orden på kostholdet før du går igang med tilskudd, ellers så mistar du mykje av effekten. Det er en grunn til at det heiter tilskudd. Kylling, fisk, egg, magert kjøtt. Det fins nokre tips rundt omkring på kosthold og tilskuddsdelen om korleis en kan få litt bedre smak på tunfisken.

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg hvor mye det vil koste med protein og carbo-tilskudd i måneden når jeg trener 3 ganger i uken?

 

 

sett opp en kostholdsplan, så ser du hvor mye du må ha i tilskudd, du skriver ikke noe om vekt og høyde, bare at du er tynn og høy. du skal ligge på ca 2 gram prottis mer kg per dag, det du ikke får igjennom kosten kan du få inn via tilskudd..

 

programmet ditt sugde forresten, enda ett eks på dårlige treningsveildere, kjør på med baseøvelser. Lær deg bøy, mark, stangroing, benk, militærpress og bygg noe av det, eller velg programmer som ligger ute på nettet, f.eks stronglifts 5x5, Dietmar mengde,powerbuilding 5x5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...