Gå til innhold

Hovedkortanbefalinger for HTPC-oppsett


Anbefalte innlegg

Jeg har intensjoner om å bygge en HTPC, dvs. en stillegående PC. Dette er mitt foreløpige oppsett:

 

Core 2 E5200

Geil value 4gb ram (2x2)

HIS Radeon HD 4650 512 MB Heatpipe

Seagata Baracuda 7200.11 500 gb

TR Ultra Xtreme 120

Nexus Real Silent Case Fan

Antec Three Hundred

MIST Modulær 500W

 

 

Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over.

 

Jeg vurderer også et alternativ der jeg har 2 Barracuda-disker i RAID 0, men jeg antar at jeg i så fall må ha et litt dyrere hovedkort med brukbar RAID-kontroller.

 

Strømforsyningen er også oppe til diskusjon. Jeg har lest at denne MIST-varianten skal være veldig støysvak, men jeg vet ikke om det har kommet noen nye og bedre modeller på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd.

Når det gjeller strømforsyning har jeg mist 650 og den er helt ok,når det gjeller lyd.Og en ting jeg liker med den er at den har avtakkbarekabler,men det hvett du nokk.Likker ikke mase kabelrot inne i maskina.

Endret av krippa1970
Lenke til kommentar
Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over.
Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd.

1050 er vel ikke rimelig? Rart å slenge ut en slik "anbefaling" som ikke står i stil til prisen uten å begrunne svaret. Helt nytteløst, faktisk.

 

Trådstarter: Kan for lite om Intel hovedkort, men vil tro de fleste passivt kjølte hovedkortene av nyere chipsett gjør nytten, om du ikke har spes. krav som SPDIF etc. Ville vurdert en WD GP disk da de er av flere nettsteder kåret til de stilleste 3.5" disker noensinne. (uten at jeg har lest for mye om de nye Seagate diskene).

 

Har selv "hørt" en GP, og kommer nok selv til å kjøpe en slik om ny disk trenges!

Lenke til kommentar
Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over.
Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd.

1050 er vel ikke rimelig? Rart å slenge ut en slik "anbefaling" som ikke står i stil til prisen uten å begrunne svaret. Helt nytteløst, faktisk.

 

Trådstarter: Kan for lite om Intel hovedkort, men vil tro de fleste passivt kjølte hovedkortene av nyere chipsett gjør nytten, om du ikke har spes. krav som SPDIF etc. Ville vurdert en WD GP disk da de er av flere nettsteder kåret til de stilleste 3.5" disker noensinne. (uten at jeg har lest for mye om de nye Seagate diskene).

 

Har selv "hørt" en GP, og kommer nok selv til å kjøpe en slik om ny disk trenges!

 

Hvorfor bruke 3.5"?? "Alle" vet jo at 2.5" diskene støyer mindre. Ikke noe problem å bruke slike i en HTPC....Sammen med passiv kjøling og ikke overdriv CPU og GPU (for en trenger faktisk ikke så mye) - så får en en stille boks. Og det er jo faktisk ganske så viktig med en HTPC - den skal ikke høres, bare sees.....

Lenke til kommentar
Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal ha. Jeg satser på å ha et relativt rimelig hovedkort som passer til komponentene over.
Jeg ville kjøpt et asus p5e-v hdmi til 1050 vis jeg ikke husker feil på nettshop.Har dete korte selv og er veldig fornøyd.

1050 er vel ikke rimelig? Rart å slenge ut en slik "anbefaling" som ikke står i stil til prisen uten å begrunne svaret. Helt nytteløst, faktisk.

 

Trådstarter: Kan for lite om Intel hovedkort, men vil tro de fleste passivt kjølte hovedkortene av nyere chipsett gjør nytten, om du ikke har spes. krav som SPDIF etc. Ville vurdert en WD GP disk da de er av flere nettsteder kåret til de stilleste 3.5" disker noensinne. (uten at jeg har lest for mye om de nye Seagate diskene).

 

Har selv "hørt" en GP, og kommer nok selv til å kjøpe en slik om ny disk trenges!

Nå er det forskjel på hva man menner er dyrt og ikke.Den dagen man vill oppgradere maskina er mange hk som har laver pris så kan man riusktere og må kjøpe nytt.En ting vi kan vere enig om er wd gp disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...