Gå til innhold

Muligens fix på 780i SLI video crash


Bloodax

Anbefalte innlegg

Jeg lager dette inlegget fordi jeg ikke fant noen norske forumer med råd, hvis noen sliter med å finne hjelp.

Mitt system:

Signaturen

+ OS = vista ultimate 64x

 

Dette er en muligens fix på et problem som noen har med 780i hovedkortet. Problemet jeg henviser til er problemet med å se på film.

 

Du kan spille og overklokke og alt mulig, men når du skal se på en film(om det er på youtube eller en film) så kan datamaskinen fryse. Dette skjedde ofte med meg i full screen.

 

Det som skjedde var at når jeg gikk i full screen og etter et par minutter så kom det horisontale streker i filmen, og musepekeren får en effekt som ser ut som om den var hakket opp av en kjøtt øks.

 

Noen ganger kunne jeg bevege pekeren og gjøre andre ting på pc'en. Men når jeg gikk ut av filmen eller nettsiden så hang pc'en seg som førte til restart.

 

Standard burde man oppdatere alle driverne(jeg har to 8800GT, det vil si 178.13 er den nyeste driveren, hovedkort driveren er 15.23), så burde man flashe BIOS'en til nyeste versjon(P08 er den nyeste til 780i SLI), dette fiksa mitt problem. Jeg flasha BIOSen med nTune system update, dette lasta jeg ned fra EVGA nettsiden. Oppskriften til flashing med et slikt program er slik:

 

Hvis ikke dette funker burde man sjekke on-board audio driveren(realtek driver), hvis du har skjermkort i SLI modus så KAN dette være en årsak på crash. Før jeg oppdaterte til den nyeste BIOS versjonen, leste jeg at Windows Vista Aero kan være en årsak til denne regnbue effekten som skjer når du ser på film. Dette hjalp meg litt, jeg hadde ikke like mye hang-ups men det skjedde fremdeles.

 

Håper dette hjelper for noen, jeg kan ikke forsikre dere om at dette hjelper.

:thumbup:

Good Luck

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...