Gå til innhold

CPU-kjøler som også kjøler chipset på P5Q Deluxe


Rincewind76

Anbefalte innlegg

Tenker på å bytte ut CPU-kjøleren fra standard boxed til noe litt mer stillegående og kjølende, og blant annet OCZ Vendetta 2 virker ok til en grei pris.

 

Med mitt HK P5Q Deluxe fulgte det med en liten chipset-vifte (som sikkert bråker fælt), som manualen oppga skulle brukes ved passiv kjøling av CPU. Ved aktiv kjølig ville luftstrømmen fra CPU-kjøler ordne biffen.

 

Spørsmålet mitt blir da om CPU-kjølere som blåser sideveis (i steden for mot HK) gir nok kjøling til chipset? Må/bør jeg velge en CPU-kjøler som blåser nedover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker på å bytte ut CPU-kjøleren fra standard boxed til noe litt mer stillegående og kjølende, og blant annet OCZ Vendetta 2 virker ok til en grei pris.

 

Med mitt HK P5Q Deluxe fulgte det med en liten chipset-vifte (som sikkert bråker fælt), som manualen oppga skulle brukes ved passiv kjøling av CPU. Ved aktiv kjølig ville luftstrømmen fra CPU-kjøler ordne biffen.

 

Spørsmålet mitt blir da om CPU-kjølere som blåser sideveis (i steden for mot HK) gir nok kjøling til chipset? Må/bør jeg velge en CPU-kjøler som blåser nedover?

 

Viften som følger med er egentlig beregnet for montering hvis cpu kjøles passivt.

 

Du kan trygt la være å montere den og gå for en kjøler som blåser "sideveis", som Vendetta 2 - som er en meget god kjøler.

 

Skal du overklokke med høy fsb og øke spenningen til northbridge en del, kan du se etter en kjøler for NB-chipsettet, evt. montere på en vifte der.

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...