Gå til innhold

Kjedelig gameplay i Warhammer Online?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller virker gameplayet i warhammer litt kjedelig og trivilet? Det føles så lite skillbasert, og alle klassene føles egentlig veldig like.

Sammenlignet med wow så føltes det i wow som om taktikkene var mye mer varierte, my pga av at klassene hadde mange forskjellige egenskaper til rådiget, og man brukte forskjellige egenskaper avhengig av situasjon. I warhammer føles det som om man gjør akkurat det samme nesten uavhengig av situasjonen.

Jeg har foreløpig ikke spillt noen klasser lengre enn lvl 10, men en titt på lister over hvilke abilities man får etterhvert, ser det ikke ut til å være så mye som forandrer seg i løpet av de neste 30 lvlene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På lavt nivå så kan jeg se at det kan virke sånn, men mulighetene i WAR er mye større enn i WoW. Teamplay er en mye viktigere faktor. Har ikke tid til å gå inn i detaljer nå da...

Skrevet (endret)

Synes gameplayet i WAR er drittmoro jeg, blir jo selvfølgelig fetere etterhvert som du får flere skills i høyere level. Det er absolutt ikke for få abillities i hvertfall, har fylt opp 2 actionbars nå på level 20 liksom...

Er level 20 nå og storkoser meg med scenarios med guildies og openworld rvr. Skal snart teste litt pvp instancer også.

Endret av Gainwardrobe
Skrevet

Spiller warrior priest på rank 25, og det er mer enn nok av abilities å holde fingrene i. I tillegg kommer skill tree, tactics og renown training (og banner tactics). Jeg har mye flere spells enn jeg har keybindings, for å si det sånn.

Skrevet (endret)
Er det bare meg eller virker gameplayet i warhammer litt kjedelig og trivilet? Det føles så lite skillbasert, og alle klassene føles egentlig veldig like.

Sammenlignet med wow så føltes det i wow som om taktikkene var mye mer varierte, my pga av at klassene hadde mange forskjellige egenskaper til rådiget, og man brukte forskjellige egenskaper avhengig av situasjon. I warhammer føles det som om man gjør akkurat det samme nesten uavhengig av situasjonen.

Jeg har foreløpig ikke spillt noen klasser lengre enn lvl 10, men en titt på lister over hvilke abilities man får etterhvert, ser det ikke ut til å være så mye som forandrer seg i løpet av de neste 30 lvlene.

Spiller vi samme spill? Det er Warhammer Online du snakker om lissom? Kjenner meg totalt ikke igjen hva du snakker om, og jeg har spilt WoW siden beta tidene og holder idag på med både WoW og WAR..

Endret av _LarZen_
Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke spilt så lenge selv så det her blir ren synsing, men jeg synes det virker som om spill med dårlig engine har dårlig gameplay.

Se på AoC f.eks - Utrolig ræva engine og alle classene og alle skills ble helt dønn like. Det var liksom bare "A supermegacrusing blow that does 30-60 damage" eller "A powerful strike shredding flesh that does 40-50 damage".

Hvor er de kule og morsomme skillsene som ikke nødvendigvis er så nyttige? Hvor er levitate, slowfalling og class defining skills som charge/intercept, frostnova/blink/sheep, fear, shadowstep osv?

Det blir litt døll i lengden når det rett og slett ikke *føles* bra å springe rundt og slå på mobs. Med WoW f.eks så kan det faktisk hende jeg logger på bare for å spille litt alt for å skyte et par frostbolts og høre den deilige lyden når man treffer og se store, kule crits. Flere enn meg som husker den digge følelsen det var å logge på WoW første gang og bare *kjenne* at ok, det her er bra spill, og det bare på styringa!

Det man ofte merker om en engine (og dermed hele spillet) er bra synes jeg er på hoppinga faktisk :p

Har Warhammer dårlig engine? Ja, jeg synes det. Det jeg synes de derimot har fått til er å ta mmo-PvP et skritt videre. Jeg håper jeg får se noen store kamper etterhvert og at de pusser litt mer på det så denne feel'en jeg lengter etter kommer litt mer på plass ellers vil det ikke vare lenge.

Edit: ble mye surr det her. Tenker egentlig bare out loud..

Endret av tacomodo
Skrevet
Nå har jeg ikke spilt så lenge selv så det her blir ren synsing, men jeg synes det virker som om spill med dårlig engine har dårlig gameplay.

Se på AoC f.eks - Utrolig ræva engine og alle classene og alle skills ble helt dønn like. Det var liksom bare "A supermegacrusing blow that does 30-60 damage" eller "A powerful strike shredding flesh that does 40-50 damage".

Hvor er de kule og morsomme skillsene som ikke nødvendigvis er så nyttige? Hvor er levitate, slowfalling og class defining skills som charge/intercept, frostnova/blink/sheep, fear, shadowstep osv?

Det blir litt døll i lengden når det rett og slett ikke *føles* bra å springe rundt og slå på mobs. Med WoW f.eks så kan det faktisk hende jeg logger på bare for å spille litt alt for å skyte et par frostbolts og høre den deilige lyden når man treffer og se store, kule crits. Flere enn meg som husker den digge følelsen det var å logge på WoW første gang og bare *kjenne* at ok, det her er bra spill, og det bare på styringa!

Det man ofte merker om en engine (og dermed hele spillet) er bra synes jeg er på hoppinga faktisk :p

Har Warhammer dårlig engine? Ja, jeg synes det. Det jeg synes de derimot har fått til er å ta mmo-PvP et skritt videre. Jeg håper jeg får se noen store kamper etterhvert og at de pusser litt mer på det så denne feel'en jeg lengter etter kommer litt mer på plass ellers vil det ikke vare lenge.

Edit: ble mye surr det her. Tenker egentlig bare out loud..

Høres ut som om du ville at WAR skulle være ett nytt wow?

Personlig synes jeg WAR var dødsbra fra første stund, og deler ingen av tingene du misliker med spillet. Jeg kjenner lett igjen classes utifra spellsene/abillities de gjør, de er både unike og kule. Grafikken synes jeg er fin og har "sjel", i motsetning til conan som var pent men manglet helt personlighet (etter min mening, seff!).

Gameplay synes jeg også er helt top notch, drit morosmt og blir bare bedre etterhvert du levler.

Skrevet (endret)
War er tingen skulle hatt det i springen!

WAR er som ØL !! Skulle hatt det i springen gitt !

Min oppgave i spillet er å lage kaos hos fienden ! Jeg løper inn i rekkene deres og lager et helvete ! Dør etter en stund hvis det er dårlig med healing , men morro lell :p

Endret av Bulletus
Skrevet

WAR pvp er konge! Spilte Mourkains Temple for noen dager siden med guildies. Var dritmorsomt, masse order slo løs på meg, men jeg gikk bare ikke ned. Endte med at artifactet ticket for 3k damage og noen Bright Wizards koordinerte angrepene sine på meg og jeg ble burstet ned. Da hadde vi allerede 450 poeng/500 så vi vant klart. Igjen, elsker WAR pvp.

Skrevet

Virderer å spille dette isteden for AOC. Men hva gjør egentlig Warhammer så bra? Sammenligner med AOC. Hvis det funker å beskrive kort.

Skrevet
Virderer å spille dette isteden for AOC. Men hva gjør egentlig Warhammer så bra? Sammenligner med AOC. Hvis det funker å beskrive kort.

Mens AoC er gamlehjemmet for PvP, så er Warhammer ungdomsdiskoteket !

Skrevet

Spør du meg er PvP i AOC nærmere noe bra enn den er i War. Bare så synd det preges av one-shotting og ubalanse generelt. I war er man tilbake til det klassiske tank, dps, healer systemet. De prøver å lage variasjon, men faktum er at selv om man spiller hybrider så gjør man det best ved å konsentrere seg om én av disse. F.eks er det lagt opp til at Shamaner skal kunne gjøre dmg, men en shaman som går for dps vil bare oppnå en promille av samme skade som en ren dps klasse, samtidig som de vil heal dårlig. Det vil derfor alltid være bedre for en gruppe å velge en ren healer eller en ren dps. Det ser ikke ut til å være noe som helst slags utility-classer heller, så alt føles likt og kjedelig ut imho

Skrevet
Spør du meg er PvP i AOC nærmere noe bra enn den er i War. Bare så synd det preges av one-shotting og ubalanse generelt. I war er man tilbake til det klassiske tank, dps, healer systemet. De prøver å lage variasjon, men faktum er at selv om man spiller hybrider så gjør man det best ved å konsentrere seg om én av disse. F.eks er det lagt opp til at Shamaner skal kunne gjøre dmg, men en shaman som går for dps vil bare oppnå en promille av samme skade som en ren dps klasse, samtidig som de vil heal dårlig. Det vil derfor alltid være bedre for en gruppe å velge en ren healer eller en ren dps. Det ser ikke ut til å være noe som helst slags utility-classer heller, så alt føles likt og kjedelig ut imho

Hvor mye utility har en tank i AoC til å spille rollen som en tank?

I WAR er rollene til classene utrolig godt designet og man har virkelig abilities til å utføre dem effektivt. AoC PvP var ikke bare dårlig balansert, men hadde en dyrisk mangel på muligheter. Its called gamedesign.

Skrevet

Og for ikke å glemme hvor sinnsvakt tortur det er å vandre rundt i aoc verdenen med søppel quests og stort sett de uforklarlige kjedelighets anfallene jeg får bare ved tanken, det blir som å ha Instant søndag modus ti på kvelden følelsen bare tanken av å drive rundt

Vet ikke hvorfor det ble sånn men etter å ha spille ultima online flere år langt tilbake i tid og warcraft samt aoc og warhammer så skiller aoc seg ut for å være det jævligste jeg har vært borti faktisk

Det var gøy første 2 ukene til jeg fant ut litt av hvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...