Gå til innhold

Stb-Admin/Users And Groups vil rett og slett ikke fungere. Tips?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har slitt med at mounting av plater i dvd-rom og dvd-brenner at ikonet ikke kommer opp på desktopen. Dette løste jeg ved å eksludere HAL fra gslapt, så gikk det greit, men jeg sliter med en feil melding når jeg enten skriver

Users-admin i Terminal eller trykker på User and Groups. Feilmeldingen som kommer opp er denne:

 

The configuration could not be loaded

 

You are not allowed to access the system configuration.

 

Jeg skjønner at det har noe med rettigheter å gjøre, men det er det samme om jeg prøver å gjøre det som root eller brukeren min. Kommer samme meldinga uannsett. Jeg har prøvd litt forskjellig. Men det vil seg ikke. Jeg har også prøvd å reinstallere dbus også har jeg prøvd å oppgradere System-Tools-Backends. Men det ser ikke ut til å fungere. Jeg har en mistanke om at det har noe med en/flere av oppdateringene til Gslapt som gjør at det plutselig ikke fungerer for før oppdateringene blir installert så fungerte det fint. Jeg kan også nevne at jeg har prøvd å skrive gpasswd -a mitt-brukernavn stb-admin

Men heller ikke det fungerer. Dette fungerte før jeg kjørte oppgraderingene.

 

Noen som vet hvordan jeg får fiksa det. Jeg skulle helst hatt det til å fungere. Eller om noen vet hvilken/hvilke oppdateringer som dreper "Users And Groups".

Har selvfølgelig søkt på google etter hjelp.

 

Håper noen vet noe.

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...