Gå til innhold

Stb-Admin/Users And Groups vil rett og slett ikke fungere. Tips?

wil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har slitt med at mounting av plater i dvd-rom og dvd-brenner at ikonet ikke kommer opp på desktopen. Dette løste jeg ved å eksludere HAL fra gslapt, så gikk det greit, men jeg sliter med en feil melding når jeg enten skriver

Users-admin i Terminal eller trykker på User and Groups. Feilmeldingen som kommer opp er denne:

The configuration could not be loaded

You are not allowed to access the system configuration.

Jeg skjønner at det har noe med rettigheter å gjøre, men det er det samme om jeg prøver å gjøre det som root eller brukeren min. Kommer samme meldinga uannsett. Jeg har prøvd litt forskjellig. Men det vil seg ikke. Jeg har også prøvd å reinstallere dbus også har jeg prøvd å oppgradere System-Tools-Backends. Men det ser ikke ut til å fungere. Jeg har en mistanke om at det har noe med en/flere av oppdateringene til Gslapt som gjør at det plutselig ikke fungerer for før oppdateringene blir installert så fungerte det fint. Jeg kan også nevne at jeg har prøvd å skrive gpasswd -a mitt-brukernavn stb-admin

Men heller ikke det fungerer. Dette fungerte før jeg kjørte oppgraderingene.

Noen som vet hvordan jeg får fiksa det. Jeg skulle helst hatt det til å fungere. Eller om noen vet hvilken/hvilke oppdateringer som dreper "Users And Groups".

Har selvfølgelig søkt på google etter hjelp.

Håper noen vet noe.

Hilsen. wil.

Endret av wil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...