Gå til innhold

Warhammer Online: Grafikkproblemer i WAR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har endelig jeg også forsøkt WAR, og er relativt fornøyd med spillet. (Min første MMO opplevelse..)

Problemet jeg har er at spillet klikker med gjenvne mellomrom, dvs at skjermen blir "rutet" opp før hele skjermen blir grå, og reboot er eneste løsning. Jeg kan fortsatt høre musikk, slag etc i spillet, så det er bare grafikken som klikker. Dette høres kansje ut som driverproblemer, men det er kun i WAR dette skjer.

Skjermkortet er et HD4870, vannkjølt med maks load temps på 45 grader.

OS er XP x86 SP3, helt nyinnstallert.

Noen som kan hjelpe meg med en løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekket driverne til skjermkortet? kan være der det ligger, oppgrader, eller eventuelt nedgrader om du har nyeste, samme med lydkortet, kan ikke tro at det er lydkortet, men skader jo ikke å teste.

vet også at noen har hatt problemer om de har EAX aktivert i spillet.

Skrevet (endret)
Da har endelig jeg også forsøkt WAR, og er relativt fornøyd med spillet. (Min første MMO opplevelse..)

Problemet jeg har er at spillet klikker med gjenvne mellomrom, dvs at skjermen blir "rutet" opp før hele skjermen blir grå, og reboot er eneste løsning. Jeg kan fortsatt høre musikk, slag etc i spillet, så det er bare grafikken som klikker. Dette høres kansje ut som driverproblemer, men det er kun i WAR dette skjer.

Det er vel ikke tilfeldigvis et Sapphire HD4870 kort? Kjøpte et selv, men med den der rutete-henge-seg-buggen så sendte jeg driten tilbake til butikken.

Her er min thread

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006199&hl=

Kan oppsummere med at det ikke er drivere, ikke windows-versjon, ikke temperatur, osv osv osv - Det er rett og slett Sapphire som suger horeræv på å lage skjermkort. Visstnok noe med BIOSen de kjører. Jeg nektet å betale for et kort jeg måtte BIOS-flashe for å få til å fungere ass. Kjenner jeg blir irritert allerede, på tide å slutte å skrive :p

Endret av tacomodo
Skrevet (endret)

Det er vel ikke tilfeldigvis et Sapphire HD4870 kort? Kjøpte et selv, men med den der rutete-henge-seg-buggen så sendte jeg driten tilbake til butikken.

Her er min thread

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006199&hl=

Kan oppsummere med at det ikke er drivere, ikke windows-versjon, ikke temperatur, osv osv osv - Det er rett og slett Sapphire som suger horeræv på å lage skjermkort. Visstnok noe med BIOSen de kjører. Jeg nektet å betale for et kort jeg måtte BIOS-flashe for å få til å fungere ass. Kjenner jeg blir irritert allerede, på tide å slutte å skrive :p

Takk for infoen tacomodo. Ja, det er et Sapphire kort jeg har, og bugen er identisk med det du postet i tråden din. Flasher til biosen Syar2003 postet i tråden din jeg, gidder ikke sende tilbake.

..og ja, det er for dårlig å selge et skjermkort slik, patetisk å ikke klare å kvalitetssikre et produkt til 2000,- bedre.

Det ble visst siste Sapphire produktet for meg (med mindre prisen er fantastisk god seff, kortidshukommelsen er vanligvis dårlig :p )

EDIT: Da var den flashet, nå får vi se om det hjalp :)

EDIT2: Og der frøs det igjen.... lukter rma her...

Endret av Uglegutt
Skrevet

Føler med deg. Jeg satt nesten en hel uke med det problemet der før jeg kasta inn håndkleet. Det kjipe med det er at du aldri vet når det kan henge seg så du sitter liksom hele tiden med en sånn uh-oh-nå-skjer-det-snart følelse.

Hold oss oppdatert

Skrevet
Føler med deg. Jeg satt nesten en hel uke med det problemet der før jeg kasta inn håndkleet. Det kjipe med det er at du aldri vet når det kan henge seg så du sitter liksom hele tiden med en sånn uh-oh-nå-skjer-det-snart følelse.

Hold oss oppdatert

Tok en oppdatering av driveren, og har ikke hatt noe problem etter det, men om det fryser èn gang til blir det RMA

Skrevet (endret)
Jeg spilte i to-tre dager uten at det hang seg en gang... Ikke for å drepe gleden, men ikke vær heelt trygg enda :)

Hehe, er fullt klar over det. Det henger seg nok når jeg minst trenger det... Er som regel slik ;)

Edit: leif

Endret av Uglegutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...