Uglegutt Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Da har endelig jeg også forsøkt WAR, og er relativt fornøyd med spillet. (Min første MMO opplevelse..) Problemet jeg har er at spillet klikker med gjenvne mellomrom, dvs at skjermen blir "rutet" opp før hele skjermen blir grå, og reboot er eneste løsning. Jeg kan fortsatt høre musikk, slag etc i spillet, så det er bare grafikken som klikker. Dette høres kansje ut som driverproblemer, men det er kun i WAR dette skjer. Skjermkortet er et HD4870, vannkjølt med maks load temps på 45 grader. OS er XP x86 SP3, helt nyinnstallert. Noen som kan hjelpe meg med en løsning?
Fornax Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Sjekk evt temp på CPU. Har du overclocket? Har selv 4870x2 med cat8.9 og Vista64 - ingen problemer.
Uglegutt Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Skrevet 4. oktober 2008 Takk for svar, temp på cpuer er rundt 45 load, ikke overklokket.
arlion Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Sjekket driverne til skjermkortet? kan være der det ligger, oppgrader, eller eventuelt nedgrader om du har nyeste, samme med lydkortet, kan ikke tro at det er lydkortet, men skader jo ikke å teste. vet også at noen har hatt problemer om de har EAX aktivert i spillet.
tacomodo Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Da har endelig jeg også forsøkt WAR, og er relativt fornøyd med spillet. (Min første MMO opplevelse..) Problemet jeg har er at spillet klikker med gjenvne mellomrom, dvs at skjermen blir "rutet" opp før hele skjermen blir grå, og reboot er eneste løsning. Jeg kan fortsatt høre musikk, slag etc i spillet, så det er bare grafikken som klikker. Dette høres kansje ut som driverproblemer, men det er kun i WAR dette skjer. Skjermkortet er et HD4870, vannkjølt med maks load temps på 45 grader. OS er XP x86 SP3, helt nyinnstallert. Noen som kan hjelpe meg med en løsning? Det er vel ikke tilfeldigvis et Sapphire HD4870 kort? Kjøpte et selv, men med den der rutete-henge-seg-buggen så sendte jeg driten tilbake til butikken. Her er min thread https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006199&hl= Kan oppsummere med at det ikke er drivere, ikke windows-versjon, ikke temperatur, osv osv osv - Det er rett og slett Sapphire som suger horeræv på å lage skjermkort. Visstnok noe med BIOSen de kjører. Jeg nektet å betale for et kort jeg måtte BIOS-flashe for å få til å fungere ass. Kjenner jeg blir irritert allerede, på tide å slutte å skrive Endret 4. oktober 2008 av tacomodo
Uglegutt Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Da har endelig jeg også forsøkt WAR, og er relativt fornøyd med spillet. (Min første MMO opplevelse..) Problemet jeg har er at spillet klikker med gjenvne mellomrom, dvs at skjermen blir "rutet" opp før hele skjermen blir grå, og reboot er eneste løsning. Jeg kan fortsatt høre musikk, slag etc i spillet, så det er bare grafikken som klikker. Dette høres kansje ut som driverproblemer, men det er kun i WAR dette skjer. Skjermkortet er et HD4870, vannkjølt med maks load temps på 45 grader. OS er XP x86 SP3, helt nyinnstallert. Noen som kan hjelpe meg med en løsning? Det er vel ikke tilfeldigvis et Sapphire HD4870 kort? Kjøpte et selv, men med den der rutete-henge-seg-buggen så sendte jeg driten tilbake til butikken. Her er min thread https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006199&hl= Kan oppsummere med at det ikke er drivere, ikke windows-versjon, ikke temperatur, osv osv osv - Det er rett og slett Sapphire som suger horeræv på å lage skjermkort. Visstnok noe med BIOSen de kjører. Jeg nektet å betale for et kort jeg måtte BIOS-flashe for å få til å fungere ass. Kjenner jeg blir irritert allerede, på tide å slutte å skrive Takk for infoen tacomodo. Ja, det er et Sapphire kort jeg har, og bugen er identisk med det du postet i tråden din. Flasher til biosen Syar2003 postet i tråden din jeg, gidder ikke sende tilbake. ..og ja, det er for dårlig å selge et skjermkort slik, patetisk å ikke klare å kvalitetssikre et produkt til 2000,- bedre. Det ble visst siste Sapphire produktet for meg (med mindre prisen er fantastisk god seff, kortidshukommelsen er vanligvis dårlig ) EDIT: Da var den flashet, nå får vi se om det hjalp EDIT2: Og der frøs det igjen.... lukter rma her... Endret 4. oktober 2008 av Uglegutt
tacomodo Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Føler med deg. Jeg satt nesten en hel uke med det problemet der før jeg kasta inn håndkleet. Det kjipe med det er at du aldri vet når det kan henge seg så du sitter liksom hele tiden med en sånn uh-oh-nå-skjer-det-snart følelse. Hold oss oppdatert
Uglegutt Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Skrevet 5. oktober 2008 Føler med deg. Jeg satt nesten en hel uke med det problemet der før jeg kasta inn håndkleet. Det kjipe med det er at du aldri vet når det kan henge seg så du sitter liksom hele tiden med en sånn uh-oh-nå-skjer-det-snart følelse. Hold oss oppdatert Tok en oppdatering av driveren, og har ikke hatt noe problem etter det, men om det fryser èn gang til blir det RMA
Uglegutt Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 Spilte i "hele går" uten problemer. Ser ut som om driveroppdateringen hjalp.
tacomodo Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg spilte i to-tre dager uten at det hang seg en gang... Ikke for å drepe gleden, men ikke vær heelt trygg enda
Uglegutt Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg spilte i to-tre dager uten at det hang seg en gang... Ikke for å drepe gleden, men ikke vær heelt trygg enda Hehe, er fullt klar over det. Det henger seg nok når jeg minst trenger det... Er som regel slik Edit: leif Endret 6. oktober 2008 av Uglegutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå