Gå til innhold

CA modul for Canal Digital kabel tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har en Sony W4500 og benyttet denne ca én måned nå, det har fungert utmerket inkl EPG.

 

Men jeg oppdaget at man må ha dekoderen fra CD i beredskap fordi når oppdateringene av kortet skjer kan dette ikke gjøres på en uregistrert CAM. Jeg måtte ta det ut av TVen og sette den i dekoderen fra CD i ett par minutter så var at i orden igjen, dette skjedde i overgangen okt-nov. Ble noe googling før jeg fant ut av dette :!:

 

Deilig å slippe CD-dekoderen når TVen har en så elegant løsning på fjernkontroll og menyer.

 

Idiotisk at man ikke kan få kjøpt en registret CAM fra Canal Digital, tipper at mange merker vil komme med DVB-C dekodere innebygd.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg den samme CA-modulen hos Komplett. Ser at de har fått bekreftet levering i morgen, så da kommer det forhåpentligvis like over helgen :)

 

Er det noen som vet om jeg får HD-kanaler med dette kortet?

Jeg har den digitale grunnpakken til CD, men har bare den trege, gamle digitaldekoderen nå.

 

Fikk en Sony 46W4000 i hus for et par uker siden, så ja takk til HD...

Lenke til kommentar
Jeg har en Sony W4500 og benyttet denne ca én måned nå, det har fungert utmerket inkl EPG.

 

Men jeg oppdaget at man må ha dekoderen fra CD i beredskap fordi når oppdateringene av kortet skjer kan dette ikke gjøres på en uregistrert CAM. Jeg måtte ta det ut av TVen og sette den i dekoderen fra CD i ett par minutter så var at i orden igjen, dette skjedde i overgangen okt-nov. Ble noe googling før jeg fant ut av dette :!:

 

Deilig å slippe CD-dekoderen når TVen har en så elegant løsning på fjernkontroll og menyer.

 

Idiotisk at man ikke kan få kjøpt en registret CAM fra Canal Digital, tipper at mange merker vil komme med DVB-C dekodere innebygd.

 

I Danmark skriver www.satinfo.dk har Canal Digital Danmark gått ut med info om at de kommer til å tilby CA moduler til TV'er med integrert tuner. Dette skulle være Conax moduler med støtte for CAS7 og parring. De Conax modulene man får kjøpt på diverse nettbutikker støtter antagelig ikke CAS7 men eldre versjoner av Conax systemet.

 

Det samme nettstedet skriver at Viasat (NDS) jobber med å tilby NDS CAM for TV'er med integrert tuner.

Jeg tror ganske sikkert at dette kommer for fullt.

 

RiksTV tilbyr dette allerede for godkjente TV'er. Man får da tak i "Technicrypt CXV" Conax CAM som kortet parres mot. Conax CAM'en med støtte for parring ser slik ut: http://www.bestbuy.no/product_bigimg.asp?s...90&mscssid=

 

http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digita...-mottaker-IDTV/

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg den samme CA-modulen hos Komplett. Ser at de har fått bekreftet levering i morgen, så da kommer det forhåpentligvis like over helgen :)

 

Er det noen som vet om jeg får HD-kanaler med dette kortet?

Jeg har den digitale grunnpakken til CD, men har bare den trege, gamle digitaldekoderen nå.

 

Fikk en Sony 46W4000 i hus for et par uker siden, så ja takk til HD...

Fikk min i hus nå og det fungerer bare fantastisk. Sonys innebygde promgramguid etc. parkerer jo bare sagems. Jeg har 40W4000 med CD HD pakke. Og ja HD kanalene fungerer jo seff.

 

Noen som vet hva det koster for et duplikatkort fra CD?

Lenke til kommentar
Sidan det er snakk om kabel så skal det vere berre prisen på årsavgifta ingen abo-auke, MEN det er eit krav om at det blir kjøpt dekoder med, den ligger vel på 1300 for den billigaste no så totalprisen blir 1600 før du har fått kortet.

 

Nå har eg både dekodar og kort frå før samt abonnement, så eg trenger vel berre eit duplikat kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...