Gå til innhold

6 måneder ekstra for Windows XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noe MS lisensekspert (det er vel en flerårig utdannelse i seg selv), men som jeg nevnte litt tidligere Daily-Drifter, så står man i alle fall fritt til å gå tilbake til sin opprinnelige Vista når det måtte passe.

Men dette er jo snakk om OEM lisenser så du kan ikke bruke den Vistaen på en annen maskin feks. I praksis vil jeg ikke tro det er noe problem å kjøre dualboot heller, men om det er "lov" eller om man liksom må bruke bare en av dem tør jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Men hvordan skal man nedgradere? Min samboer har kjøpt en HP bærbar gjennom jobben som uheldigvis har Vista Premium installert. Hvordan skal hun fått nedgradert?
Jeg har kjøpt en ny Toshiba som har middels specs. Kan jeg nedgradere og kan man isåfall legge inn Vista igjen om man skulle få lyst?

 

Det er en grunn til at du stiller dette spørsmålet. Det er ikke akkurat Microsoft som har jobbet for å gjøre dette mulig, men PC-produsentene. Noe som fører til mindre brukervennlige måter dette kan utføres på, om det kan utføres i det hele tatt.

 

__________________

 

Fant en veiledning til hvordan man lovlig selv kan nedgradere fra Vista til XP (eller oppgradere :-)

 

 

Har noen prøvd dette selv?

 

 

http://www.mydigitallife.info/2008/08/22/h...t-extra-charge/

 

 

Det går da ut på å installere Windows XP fra en cd man har selv (orginal, ikke noe selvkopiert), velge manuell aktivering og snakke med Microsoft og gi dem Vista lisensen mot en XP lisens per telefon.

 

Hvor skal du få tak i en orginal Windows XP cd?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...