Gå til innhold

CD-spiller til maks 20.000 kr


Anbefalte innlegg

Etter mange års musikalsk "lidelse" gjennom en billig og enkel CD-spiller, er det sannelig på tide å kaste seg inn i High End-segmentet.

Er på jakt etter den beste CD-spilleren en kan få for opptil 20.000 kr.

Har sett litt gjennom utvalget til Soundgarden, Hi-Fi Klubben og Oslo Hi-Fi Center, men fant bare to spillere som fristet. Begge hos Soundgarden.

 

Valget står mellom Primare CD31 og Hegel CDP4A, men vil høre deres meninger først. Er åpen for andre spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe han ripper i FLAC/Apple Lossless/WAV, og bruker EAC til å rippe musikken med. Det ville ihvertfall vært et godt sted å starte.

 

Hva med å vurdere en PC (stasjonær eller bærbar) som kilde, og bruke pengene på lydkort og en god DAC? Eventuelt en Squeezebox og en god DAC. Det vil ganske sikkert gi deg bedre lyd for pengene dine, samtidig som at det er veldig praktisk å bruke PC-en til å styre musikken med.

Lenke til kommentar

Ripp til FLAC eller WAV, så blir det bra :) Transporteren støtter det meste du kaster på den, og jeg priser meg lykkelig over å se et skikkelig streamingprodukt som funker med Mac, PC og Linux uten noe mas! EAC er et knallbra og gratis program for ripping hvis du bruker PC.

 

Go digital! Med Transporteren slipper du å bekymre deg for feil avlesing i spilleren, og den har en fantastisk DAC til prisen.

Lenke til kommentar
Hvordan ripper du det da?

Og hvilket format brukes?

Lurer på å gjøre det samme selv.

 

 

Bruke det rippeprogrammet du liker best. Så lenge du ripper til lossless, ser jeg ikke problemet. EAC, WMP, iTunes og dBpoweramp fungerer alle bra etter min erfaring. Valg av format vil være avhengig av rippeprogram.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...