Gå til innhold

HDMI funker bare under oppstart. Hva er galt?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

 

Er ny i Ubuntu og har et problem med HDMI utgangen min,

 

Under oppstart så har jeg bilde på den eksterne skjermen min, men rett før login vinduet kommer opp så blir det kun bilde på laptopen.

 

Bilde på den eksterne skjermen funket under Live CDen, men etter at jeg installerte ubuntu så funka det ikke..

 

Har en Dell XPS m1330 og har trykke fn+f8 for å sende signalet gjennom HDMI men det funker da ikke..

 

Ser ikke ut som at ubuntu ikke oppdager den i heletatt da den ikke dukker opp under skjermoppløsning en gang..

 

Noen som vet hva jeg gjør galt?

 

edit: tror det funka før jeg innstalerte den restriktive driveren til skjermkortet( Geforce 8400)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har med konfigurasjonen din å gjøre. Denne ble endret når driveren ble innstalert, og dermed falt den sikkert ut. Dette kan du selvfølgelig endre tilbake i instillingene til skjermkortet. Dette programmet heter nvidia-settings og du må kjøre det som superbruker for å få lagret endringene. Feks slik:

Alt + F2
gksu nvidia-settings

Dersom programmet ikke er innstalert så innstalerer du det gjennom pakkebehandleren. Enten grafisk ved å gå til "Synaptic Package Manager" under System-menyen eller i en terminal med kommandoen

apt-get install nvidia-settings

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...