Gå til innhold

God nok PC til Far Cry 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da må det være noe kraftig feil med ditt system. Jeg hadde Core 2 Duo E6400, 4GB RAM, Geforce 8800GT og kunne kjøre Crysis på fullt i 1280x1024.

 

edit: Warhead det var ja. Vel, det går enda bedre.

 

ja..ca 2 gig ram :o)

Som jeg skrev var/er det værst på vinterbrettet. Jungelen går sånn ca greit på 1280x1024 og jeg kjører da på "mainstream" Nå skal det sies at vistaen min har kranglet litt i det siste og jeg vurderer sterkt å reinnstallere OS`et, men har avstått grunnet all jobben dette medfører :o)

Lenke til kommentar
Faen -.- Jævlig kjipt da jeg kjøper så og si alle spillene der

 

 

Samme her. Jeg kjøper spill tilnærmet ukritisk på steam, dollaroppgjøret gjør det attraktivt prismessig og det å ha det tilgjengelig relativt raskt er også avgjørende for min del når jeg bytter PC osv. Orker ikke det styret med å "insert game disc" lenger. Jeg kjøper til og med spill jeg eier fra tidligere igjen på steam for å kunne ha det der (Crysis, Bioshock, Stalker, Civ mv. Har pt 52 spill på Steam). Er en nedtur at enkelte utgivelser drøyer på Steam og noen ikke kommer der. En tredjeparts nettjeneste tror jeg hadde gjort susen (mange utgivere EA f.eks ser vel på Valve/Steam som en stor konkurrent (dog er Crysis kommet på Steam)), slik at alle utgivere kunne gi ut spillene sine på nett. Jeg tror dette hindrer piratkopiering i stor grad, ihvertfall for den seriøse delen av segmentet, som jeg tror er relativt stor.

Endret av flopflop
Lenke til kommentar

Hei igjen!

vil anbefale deg å bytte gfx kort så sant du har råd/mulighet. Har nå satt i det nye kortet mitt (XFX GTX 260) og kjører alt på maks uten problem. Helt utrolig hvor fort utdatert slike kort blir. Betalte som sagt 2500,- og det var det absolutt verdt.

Nå ser jeg fram til Far Cry2 og diverse andre spill :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har lastet ned Farcry 2 og det fungerte utmerket i starten, har vel kommet 50% inn i spillet, og nå lagger det mye egentlig..

 

 

PC specs: q6600 @ 3.4ghz, 2x 8800 GTS 512mb (g92) @ SLI ,4gig 1066 mhz ddr2.

 

kjører på 1920x1200 High på alt og Uten AA

 

Virker som at Farcry virkelig drar nytte av mye Ram på skjermkortet, dvs 1gig skal være mye bedre en 512mb. Hvertfall om du kjører 1920x1200 ++

 

http://www.guru3d.com/article/far-cry-2-pc...rmance-review/5

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Jeg kan vel komme med en liten oppdatering fra FC2 når det gjelder ytelse..

 

I benchmarktestene innebygget i spillet fikk jeg i snitt 57 FPS (37-99 på maks/min) med denne maskinvaren..

 

-E6400 @ 3,2 GHz

-4GB PC 6400 @ 800 MHz

-8800 GTS 512MB @ standard

-Vista Ultimate 64bit

 

Men selve spillet hadde jeg lite til overs for gitt :( Syns det var alt for likt spillfølelsen til crysis, så føler at jeg bare gjentar meg selv :p Greit, det er noen nye våpen jeg har lyst til å teste ut, men det er ikke nok til at jeg vil spille gjennom spillet av den grunn. Syns også skytefølelsen var dårlig, men mulig det skyldes min egen idioti! Får ihvertfall et etterslep på bevegelser jeg foretar med våpenet som varierer fra 200-800ms ca, og det gjør ting unødvendig vanskelig å måtte planlegge skytingen :p Har prøvd å skru ned en og en innstilling for å eliminere problemet, men det har ikke vært vellykket ennå :(

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Hvordan vil maskinen min klare FarCry 2?:

 

Hovedkort: ALiveSATA2GLAN

Prossesor: Amd Athlon 64 X2 6400+

Minne: 2GB DDR2 (533, 677)

Skjermkort: NVIDIA GeForce 8600 GT 512 MB

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro

 

EDIT: Med DX9 altså, har ikke Vista på den stasjonære.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...