Gå til innhold

Ny tv, 50-52" i prisklassen 10000-16000. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er på utkikk etter ny tv i størrelsen 50-52 tommer.

Har sett rund forbi men er veldig usikker.

Kravene er fullhd og minst 2 hdmi innganger. og i prisklassen 10000 - 16000

bruker den sjeldent til pcen så om det er lcd eller plasma er vel et fett? men hender jeg bruker den da til pc bruk.

Har sett litt, men er veldig usikker.

Har sett litt på netonnet.no og der har den et merke som heter Andersson (funnet ut at det er dems eget merke)til 14990,-. noen som vet om disse tvene er noe bra?

Kom med forslag om hvordan tv jeg burde gå for :)

Endret av HES
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Det ble en 50" plasma tv fra LG med full hd og 100hz.

http://www.netonnet.no/index.asp?iid=140840

Noen som har vært borti denne tven? er den god? :)

Vel her er et eksempel på hva man må betale for full HD noe som er bortkastet etter min mening da man ikke ser forskjell uansett..

LG PG6000 som foreløpig er siste og beste modell selv uten full HD koster 4000,- mindre...

LG PG6000 har et nyere panel/bildeprosessor og er bedre utstyrt med bla annet USB og en HDMI inngang mer og har bedre bildekvalitet.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=104296

LG PG4000 er et import produkt som ikke har blitt solgt i Norge men nettbutikken NetOnNet som forøvrig ligger i Sverige selger altså denne nå.

Beklager å si det men du har gjort et dårlig valg og jeg ville avbestilt fort som fy og heller kjøpt meg LG PG7000 som kommer til Norge i løpet av neste uke hvis du på død og liv vil ha full hd ellers kjøp PG6000.

LG PG7000 er den nye toppmodellen til LG i plasmaserien og har full hd og et enda nyere panel en PG6000 og prisen vil bare ligge på en 1000 lapp mer i 50 tommer en din utvalgte klart eldre modell PG4000... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=108218

Endret av Jada-jada
Skrevet (endret)

Takk for tilbakemelding.

Vel, det du sier er at jeg bokstavelig talt kastet pengene mine rett i dass?

Hmm, virker som det er sykt stor forskjell på disse to i bilde kvalitet om jeg forstår deg riktig? :)

vil jeg merke stor forskjell på bildekvalitet om jeg går for pg7000 istede for pg4000? det som teller for meg..

Håper på hurtigsvar tilfelle avbestilling :)

Endret av HES
Skrevet (endret)
Takk for tilbakemelding.

Vel, det du sier er at jeg bokstavelig talt kastet pengene mine rett i dass?

Hmm, virker som det er sykt stor forskjell på disse to i bilde kvalitet om jeg forstår deg riktig? :)

vil jeg merke stor forskjell på bildekvalitet om jeg går for pg7000 istede for pg4000? det som teller for meg..

Håper på hurtigsvar tilfelle avbestilling :)

Syk bildekvalitet vil det nok ikke være men klart bedre, men hvorfor kjøpe en litt ukurant "gammel" model når en ny toppmodell står og banker på døra...

Det er ikke tatt noen gode tester av PG7000 enda men utviklingen går ikke bakover heller ikke for LG og for meg vil det være idioti å kjøpe en eldre model PG4000 for 15000,- når man får om en ukes tid LG PG7000 til 15900,-... Å ja du hiver mye penger i dass for du kjøper jo egentlig en et års gammel tv med like gammel teknologi og da tenker jeg på panel og bildeprosessor i første omgang og design i neste..

Endret av Jada-jada
Skrevet

Veldig enig der da, men er et problem, å det er at den har allerede blitt sendt, bestilte den i dag å betalte med visa... så om det er vært for meg å betale en tusenlapp i returkostnad for å bruke angreretten og deretter slenge på en tusenlapp til for å få den nye modellen + frakt på 700, er det virkelig vært bryet for min del? brukes til ps3 og spilling og digital tv...

blir jo endel dyrere da 3 lapper... hadde jeg vist om dette på morraen i dag hadde jeg selvsagt kjøpt den tven...

Beklager dårlig sammenheng mellom setningene her :p

Skrevet (endret)
Veldig enig der da, men er et problem, å det er at den har allerede blitt sendt, bestilte den i dag å betalte med visa... så om det er vært for meg å betale en tusenlapp i returkostnad for å bruke angreretten og deretter slenge på en tusenlapp til for å få den nye modellen + frakt på 700, er det virkelig vært bryet for min del? brukes til ps3 og spilling og digital tv...

blir jo endel dyrere da 3 lapper... hadde jeg vist om dette på morraen i dag hadde jeg selvsagt kjøpt den tven...

Beklager dårlig sammenheng mellom setningene her :p

Nei det vil nok ikke være verdt det da og returkostnadene ligger faktisk på nesten 2000,- for en 50 tommer hos Tollpost så det tatt i betrakning samt du må ut med 600,- til i frakt på den nye tven så ville jeg ikke gjort det. Jeg håper og tror nok du blir fornøyd med PG4000 også da den har gode spesefikk.

Endret av Jada-jada
Skrevet

Virker ikke som om modellen er så gammel, står da på LG sine sider sammen med PG6000 og PG7000. Står at den har samme panel som LG3000, men med fullhd løsning.

Skrevet
Virker ikke som om modellen er så gammel, står da på LG sine sider sammen med PG6000 og PG7000. Står at den har samme panel som LG3000, men med fullhd løsning.

Ja akkurat samme panel som PG3000... PG6000 fikk et nytt panel den skjønner du og det er faktisk en stor forskjell da bildeprosessoren og panelet ble byttet ut fra den gamle PG3000 modellen og 6000 serien er rett og slett en bedre tv "LG sine ord"

Skrevet

Ja akkurat samme panel som PG3000... PG6000 fikk et nytt panel den skjønner du og det er faktisk en stor forskjell da bildeprosessoren og panelet ble byttet ut fra den gamle PG3000 modellen og 6000 serien er rett og slett en bedre tv "LG sine ord"

Ta det litt med ro her da! Jeg trenger ikke belærende kommentarer som "skjønner du". Det er vel ikke tvil om at PG6000 og PG7000 er bedre tver, det eneste jeg ville si var at den i hvert fall ikke er listet opp under gamle modeller på LG sine sider, det kunne jo vært verre, kunne vært pc-serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...