Gå til innhold

Oktoberfest - sverrelerre - sigma 30mm f/1,4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle bildene så langt er veldig gode. De kjennetegnes jevnt over av en veldig god evne til å se motiver og å framstille disse på en abstrahert og estetisk måte. Det liker jeg :)

 

Enig med posten over. Eneste bilde som kanskje ikke passer inn i porteføljen så langt er 4. oktober (selv om det var bra utført det og). Du har en veldig god evne til å se motiv.

 

Etter min mening er gatefoto'et bra komponert/croppet, det gjør ingenting at bena ikke synes.. mandag 6. oktober kunne jeg kanskje ha tenkt meg å sett i farger også..

Lenke til kommentar

Takker for alle hyggelige kommentarer:-)

 

Søndag 12. oktober:

 

post-50883-1223839104_thumb.jpg

 

1/125 sek - f/5,6 - ISO 200

 

Dagens bilde får være en homage til moskeen i Åkebergveien i Oslo. Jeg har alltid syntes dette bygget på Grønland / Tøyen er kult, herlig spenstig og annerledes (i forhold til resten av Oslo...).

 

Er inne i en lavperiode inspirasjonsmessig nå, litt usikker på hvor jeg skal ta oktoberfesten videre.

Lenke til kommentar
He he, mer bestemt er vel dette Rosenhoff / Carl Berner. Det er i Trondheimsveien ved Rosenhoff trikkestopp. Men Carl Berner er jo et sted / begrep langt flere har et forhold til og vet noe om, derfor brukte jeg det...

Rosenhoff, ja. Makes sense.

 

11. oktober: Skikkelig bra. Utrolig at en flat vegg kan bli så dekorativ. Kan bare si meg enig med C₈H₁₀N₄O₂.

Lenke til kommentar

Mandag 13. oktober:

 

post-50883-1223925738_thumb.jpg

 

3 sek - f/16 - ISO 200 - polariseringsfilter

 

Kom meg litt ut av Torshovsgettoen i dag, artig med nye motiver. Skal bort på kurs de neste tre dagene, så jeg er litt usikker på om jeg får tatt & lastet opp bilder denne uka.

 

Runner up i dag (sleit litt med å velge i dag):

 

post-50883-1223925915_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
Det var et flott høstbilde som ødelegges av en usedvanlig stygg boke. Koma? Så grusomt har jeg aldri sett det på mitt eksemplar!

 

he he, det kan du si. Bokeh'en på sigmaen min er stort sett alltid eksemplarisk, med fine og myke overganger. Her har jeg imidlertid eksperimentert litt for å få frem litt mer freaky bokeh, det slo nok bare sånn passe ut... Brukte et svart ark med stjerneformet hull foran objektivet, så høylysene burde bli stjerneformede. Høylysene ble i stedet bare rare, men jeg likte det på en måte likevel :) Ja ja, satser på å få det til bedre neste gang...

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...