Gå til innhold

[LØST] Innstallere Promise Sata 150 TX4 kontrollerkort


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har prøvd å finne tråden som hjalp meg for noen år siden, men finner den ikke igjen, og jeg har søkt meg vill på google.

 

Saken er at håndboken som følger med kortet ikke hjelper meg stort. Jeg har satt i kortet, koblet til harddisken jeg skal bruke til kortet, og startet opp igjen. Om jeg setter i driverdisketten som følger med så skjer det ingenting. Åpner jeg for å se innholdet så er det ingen vanlige innstallasjonsfiler slike man trykker på så trykker man bare Next osv.

 

Hvordan får jeg lagt til disse driverne så de havner på sin rettmessige plass ?

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha systemdisken i hovedkortet mens du samtidig har kontrollerkortet i maskinen.

 

det burde da komme opp en melding som sier noe sånt: "du har ny hardware", derfra er det å finne driverene.

 

hvis ikke dette skjer så går du til enhetsbehandling, å finner forhåpentligvis et lite utspring med gult på.

Lenke til kommentar

Saken er at kortet ble montert sammen resten av hardwaren da jeg bygde den nye maskinen. Har vært litt treig av meg og glemsk, så jeg har ikke gjort noe med det før nå. Derfor popper det ikke opp en slik dialog.

Det må da finnes en annen måte å gjøre det på ?

 

Mener å huske jeg hadde noe kødd sist gang også, på den gamle maskina, og da ble jeg anbefalt noe programvare som funka som fjell.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Har sjekket enhetsbehandling. Noen gule trekanter, men har ikke noe med dette å gjøre. Står om MSI installer.

 

Og forøvrig så har jeg driverne, men lurer på hva jeg gjør med dem ? Det er jo bare filer. Hvor skal de puttes for at maskinen skal skjønne at jeg har et kontrollerkort ? Det er ingen innstallasjonsfiler, slike man bare dobbeltklikker på så går resten av seg selv.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...