Gå til innhold

BK: Landskap i regn - Dåfjord i Karlsøy komune

GunnarDa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine farver, men desverre tillater ikke komposisjonen å nyte havet samtidig, men bare halveis. Ha med halve bildelengden på høyre side, så kan du være på spor av noe, helst litt mer vidvinkel, for det så ut til å meget med potensiale. Ikke bruk USM eller hva du nå ha brukt for å skape glorier.

Skrevet

Havet i regn blir bare en grå flate så det er vel ikke mye å gå glipp av. Stusser på hva du mener med "ha med halve bildelengden på høyre side", kan du forklare? Har ikke behandlet bildet annet enn crop på Picasa så her er ingen USM eller annet uhumskheter for å skape glorier.

Skrevet (endret)

Crop slik at bildebredden blir 1200px, men kun på høyre side.

Om du ikke har brukt noe USM så bør du finne et program som ikke herper bildene når de blir resized eller komprimert og konvertert til JPG. Ser du på grena er det en stoor glorie.

Edit: Det er ikke en grå kjedelig flate.

Endret av Mr. Olsen
Skrevet

post-89461-1222687545_thumb.jpg

Er det slik du mente at bildet skulle croppes? Har tatt ca 1200 pixler fra høyre og kuttet masse himmel. Du får litt mer hav ja, men ble det et bedre bilde? Ser ikke den glorien du snakker om, kan dette ha sammenheng med skjermoppløsningen?

Skrevet

Orginalutsnittet minner meg litt om et bilde jeg gikk glipp av nå i høst; samme flotte fargen på bladene og knallblå himmel bak.

Det blir selvfølgelig et helt annen utrykk når man komponerer etter komplimentærfarger, men hvis været gir deg sjansen, før bladene faller av, er det verdt å prøve.

Skrevet (endret)

Jeg ville valgt et utsnitt slik jeg har gjort det nå, om du skjønner, gjerne også kanksje litt mer himmel.

det vil også passe bedre når man får litt fortregning...

Jeg blåste det opp i stort så du burde klare å se glorien, ser du den fremdeles ikke ville jeg tatt et besøk hos øyelegen.

post-93156-1222700067_thumb.jpg

Endret av Mr. Olsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...