andymann Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Jeg bare lurer på: Hva er Anti-aliasing? det er noe jeg har fundert på lenge.
Bruktbilen Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Skaper illusjonen at en hakkete strek egentlig er jevn, slik at det ser penere ut.
andymann Skrevet 27. september 2008 Forfatter Skrevet 27. september 2008 takker for svar. Men jeg lurte på åssen dette påvirker spillene jeg spiller? på "settings" kan jo man få opp til 16xA? HVa har dette å si?
Laland Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Alle linjer blir glattere og penere å se på. AA kan fort drepe ytelsen, så det gjelder å finne en god balanse imellom bilde og flyt.
LianLidude Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 Desto mer x antall AA det er desto mer vil den glatte ut linjene/pixlene i spillet, det har omtrent det samme effekten som å skru opp oppløsningen. Det vil også suge mer maskinkraft fra PCen din, er ikke alltid at f.eks 16x AA trenger å se noe bedre ut en f.eks 8x AA, kommer an på hvilket spill det er, avstand etc så er ikke alltid det lønner seg å maxe det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå