Gå til innhold

Hvordan kommer jeg meg til Preikestolen?


Sjefern

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å dra på en dagstur til Preikestolen i høstferien. Jeg har fått med meg at det er en gåtur på et par timer i ulendt terreng, men hvordan kommer jeg meg til utgangspunktet? 

 

Leser på http://www.regionstavanger.com/?c=4&in...71_10&sp=NO at det er en buss som går dit , men den sluttet å gå i begynnelsen av september? 

 

 

 

Jeg kommer til å lande på Sola flyplass og ønsker selvfølgelig helst ikke å ta taxi ut derfra. Ser for meg at det blir veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flybuss eller Kolumbus (nr.9) fra Sola flyplass til Stavanger sentrum - deretter går du til fiskepirterminalen og tar Tauferja (fjord1) til Tau ( tar ca. 1 time ) derfra går det lokalbuss til jørpeland (østerhus buss/kolumbus - dog ikke helt opp til prekestolhytta. Har selv reist utenom turistsesongen flere ganger - da pleier jeg ta buss til jørpeland og sykler opp til hytta ( tar ca. 1 1/2 - 2 timer )

Lenke til kommentar
Flybuss eller Kolumbus (nr.9) fra Sola flyplass til Stavanger sentrum - deretter går du til fiskepirterminalen og tar Tauferja (fjord1) til Tau ( tar ca. 1 time ) derfra går det lokalbuss til jørpeland (østerhus buss/kolumbus - dog ikke helt opp til prekestolhytta. Har selv reist utenom turistsesongen flere ganger - da pleier jeg ta buss til jørpeland og sykler opp til hytta ( tar ca. 1 1/2 - 2 timer )

 

Tusen takk for informasjonen! Håpet at jeg skulle treffe på noen lokalkjente her :)

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

Beklager at jeg ikke har mer eksakt info på buss i Strand kommune ( er østerhus buss som kjører her ) men de sammarbeider med kolumbus så kundesenteret (www.kolumbus.no) burde kunne hjelpe deg med info.

Mener å tro at bussen kjører forbi avkjørselen til stigningen opp mot prekestolhytta og da er det et par kilometer fra bunn til hytta og så starter jo turen der:)

 

Fiskepirterminalen

Kolumbus Kollektivtrafikk

 

Rutertider på Tau-ferja finner du på Stavangerske som driftes av Tide ASA. Det er også en ruteplanlegger på kolumbus sine sider som muliggjør søk på rute ( her er også tide sine ferjer/hurtigbåter inkludert slik at du kan få forslag til buss/ferje forbindelser )

 

God tur ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...