Gå til innhold

[AoC]Hvis Funcom går konkurs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Orion Securities mener Conan kan bli reddet av spillere i Russland og Kina. DnB NOR Markets tviler på stor oppside og frykter at kassen går tom i 2009.

 

Kan ikke helt forstå logikken bak dette da.

 

I fjor så gikk FC i overskudd til tross for at AoC var en ren utgiftskilde om vi ser bort fra sponsing fra f.eks. Microsoft og Nvidia.

 

Dette året vil spillet dra inn la oss si 100 mill fra månedsavgift alene , Blizzard opperer vel med at ca 50% faller bort på drifting spillet.

 

(Opperer da med 200k subscribers som betaler 100kr hver i måneden, og jeg tror ikke de har ferre ihvertfall og 6 "aktive" måneder i år.)

 

I tillegg så tjener de vel kanskje 150kr pr boks som selges, så da drar de inn en 120 mill der også.

 

Utgiftsmessig så må de utvide supporten og lignende, men dette går vel inn i de 50% som Blizzard oppererte med?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Tviler på at de holder seg over 100k subscribers med mindre det skjer noe spesielt framover. Aksjekursen på et nytt bunnivå i dag med 4,95 kr.

 

Går bare dårligere og dårligere på den fronten. Helt utrolig. Vi har til og med et veddemål på jobben om når Funcom stenger dørene. ;) Men er jo et kupp å kjøpe aksjer nå, hvis de stiger. Selv tar jeg ikke sjangsen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Tviler på at de holder seg over 100k subscribers med mindre det skjer noe spesielt framover. Aksjekursen på et nytt bunnivå i dag med 4,95 kr.

 

EDIT: Ser de hadde 127 mill. i driftinntekter i fjor. Hva i all verden hadde de av inntekter?

Drømmefall, AO subs, salg av eldre spill er jo en liten inntekt, i AO er det jo reklame inntekter også, i tilegg fikk de en del kulturstøtte ifra staten om jeg ikke tar helt feil.

 

Det er veldig viktig og poengtere at Aksjekursen ikke representerer inntekten til bedriften. Det representerer aksjemarkedet (salg/kjøp). Som tidligere nevnt er nok AOC ganske langt unna å styre Funcom mot konkurs. Det skapte uten tvil, sterke meninger og fikk mange til og forlate Funcom skuta, som igjen lagde litt panikk på Funcom sin aksje. De går ikke konk før de ikke klarer å betale regningene sine, og det er nok en ganske lang stund til!

 

For min del ser Funcom sin aksje ganske lukerativ ut nå. Serlig med tanke på gode updates til AOC, stemningen begynner og bli bedre med nye ved roret, og så har de et nytt MMO på trappene som vi begynner og se endel til.

Spennende

Lenke til kommentar
Tviler på at de holder seg over 100k subscribers med mindre det skjer noe spesielt framover. Aksjekursen på et nytt bunnivå i dag med 4,95 kr.

 

EDIT: Ser de hadde 127 mill. i driftinntekter i fjor. Hva i all verden hadde de av inntekter?

Drømmefall, AO subs, salg av eldre spill er jo en liten inntekt, i AO er det jo reklame inntekter også, i tilegg fikk de en del kulturstøtte ifra staten om jeg ikke tar helt feil.

 

Det er veldig viktig og poengtere at Aksjekursen ikke representerer inntekten til bedriften. Det representerer aksjemarkedet (salg/kjøp). Som tidligere nevnt er nok AOC ganske langt unna å styre Funcom mot konkurs. Det skapte uten tvil, sterke meninger og fikk mange til og forlate Funcom skuta, som igjen lagde litt panikk på Funcom sin aksje. De går ikke konk før de ikke klarer å betale regningene sine, og det er nok en ganske lang stund til!

 

For min del ser Funcom sin aksje ganske lukerativ ut nå. Serlig med tanke på gode updates til AOC, stemningen begynner og bli bedre med nye ved roret, og så har de et nytt MMO på trappene som vi begynner og se endel til.

Spennende

Og ikke glem releases av lokaliserte versjoner + xbox...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hører rykter om at både The Secret World og AoC til x360 er lagt på is. Rykter selvfølgelig, men blir morsomt å se framover hva som er sant og ikke. :)

 

Edit: Og nei, jeg sier ikke at jeg tror på alle rykter, så slapp av med både flaming og drittkasting. ;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp 1000 aksjer i Funcom for rundt 5kr pr aksje.

I verstefall går de konkurs, og jeg har tapt 5000kr.

Evt. kan det være at de får opp å gå AoC skikkelig med de nye PVP-pakkene. (meget bra forbedringer allerede. Og gleder meg til DX10 pakken.. :))

...Men det jeg tror er mest realistisk er at de holder AoC på en slakk oppoverbakke, sånn at de tjener greit med penger på den, og aksjekursen forblir ca rett under 10kr.

Så kommer The Secret World og blir hypet opp jo nærmere launch en kommer. Og dagen etter launch skal jeg selge aksjene mine med en fortjeneste på ca 40K.

;)

Bedre odds skal en lete lenge etter! :thumbup:

..Så lenge en har noen tusen å avse noen år.. :whistle:

-Arnekar-

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Sannsynlighvis utifra Xfire statistikken at de har kommet fram til de tallene. Jeg tror ikke AoC har mer enn 200k abonnenter. Tipper de ligger rundt 100-150k desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...