Gå til innhold

Burde man vente med å kjøpe pc?


Anbefalte innlegg

Er mange år siden jeg bygde meg en pc. Har satt sammen denne doningen etter gammel kunnskap. Handlevogn.

Det jeg egentlig lurer på er om det kan være lurt å vente litt. Utvikling som jeg ikke har fått med meg kanskje? Noe som kommer rundt juletider som er lurt å vente på?

Når jeg allerede skriver her kan jeg jo også spørre om DDR3 er verdt prisen?

 

Takker for innsyn :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hardware.no/artikler/20_prosess...orsvinner/56114

 

I oktober settes prisen ned på prosessorer både i Core 2 Quad- og Core 2 Duo-serien.

 

I november kommer det nye prosessorer med fire- og tokjernearkitektur. Samme måned forventes tre Core i7-prosessorer med tilhørende X58-brikkesett. Toppmodellen får 3,2 GHz klokkefrekvens, men det kommer flere prosessorer av samme type i april/mai 2009.

 

 

http://www.hardware.no/artikler/skrur_opp_...l_nehalem/55057

Med Nehalem vil alt forandres

 

 

 

Men det er jo bestandig noe å vente på :)

 

Hva skal du bruke denne pcen til?

 

Edit: Hovedkortet ditt støtter forresten bare DDR3 ram. Hvis du ikke har tenkt å kjøre 2 skjermkort i crossfire, ville jeg gått for et mye billigere p45 hovedkort.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Planen er å kjøpe et til grafikkort når prisen går ned. I tillegg skal jeg klokke litt etterhvert. Når det kommer til DDR3 har jeg vell allerede bestemt meg for å betale litt ekstra på den siden. Derfor kommer jeg ikke til å kjøre DDR2 uansett. PC-en skal brukes til å kjøre 1080p med Full-HD. I tillegg kan man jo ikke holde seg unna spilling fra tid til annen. Er opptatt av gooood grafikk når jeg først skal spille. Tror oppsettet funker fett egentlig. Takk for svar:D Blir for lenge å vente på alle oppdateringer til sommern. Er jo tross alt veldig billig for pc nå om dagen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...