Gå til innhold

Videre utdanning etter VG3?


Garanti

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går rett på:

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal bli når jeg "blir stor". Jeg går nå VG3 studiespesialiserende, og vil ved utgangen forhåentligvis ha brukbare karakterer, omkring 4. På fritiden så jobber jeg en del med web-utvikling og design på privat basis, som jeg synes er ganske artig. Siden jeg går studiespesialiserende, er det vel egentlig ikke "meningen" at jeg skal ha interesse av å programmere, da dette helst er for de som går data og elektronikk. Hvor gode muligheter er det for å komme inn på en linje ved høyskole/universitet når jeg ikke har rett utdannelse? Holder det med eksempler på ting man har laget?

 

Uansett så vurderer jeg sterkest folkehøyskole, men jeg har ikke bestemt meg for hvor jeg vil. Frilufts- og musikk-folkehøyskoler frister.

 

Noen som har tips eller råd til en frustrert 17-åring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Er du i tvil, ville jeg heller tatt meg ett år på folkehøyskole, og bestemme meg der. Du sier du er interessert i design. Hva snakker vi om da? Tegning, spilldesign, 3d-viz?

Er holder selv mye på med 3d/2d design, og klikk eller klikk er studier jeg sterkt vurderer.

 

 

Hvis du tar studiespesialisering får du jo studiekompetanse, noe som igjen vil si at de aller fleste dører står på vid gap for deg. wink.gif

 

+1

 

Holder du til i Ålesund? Hvilken skole går du på?

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eventuelt så kan eit år i forsvaret være eit alternativ til folkehøyskole. Der får du prøve litt nye ting og muligens så vil du også finne noke som gir deg ein ide til kva du vil gjere seinare (slik som meg).

Forsvaret er ikkje berre 12 månader med springing i skogen, faktisk så er det blitt mange spennande stillinger som ikkje er så avhengige av fysisk aktivitet visst det er ein faktor for deg.

Lenke til kommentar
Siden jeg går studiespesialiserende, er det vel egentlig ikke "meningen" at jeg skal ha interesse av å programmere, da dette helst er for de som går data og elektronikk.

Jeg går data og elektronikk nå og det eneste vi gjør på pc'en er å tegne kretser. Er absolutt ingenting om programmering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...