Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Behøver tips til router og AP til repeater konfigurasjon


Anbefalte innlegg

Har en kompis som har bygd seg et hus med en saftig brannvegg (av betong og stål), som dessverre også fungerer som en god brannvegg for det trådløse nettet. Signalet er relativ svakt på den andre siden av veggen, så tanken min var å sette en repeater der.

 

1) Forsøkte å sette en ZyXEL ZyAir G-570U som repeater sammen med det eksisterende ca. 3 år gamle Speedtouch aksesspunktet levert av Telenor. Det fungerte ikke, benyttet WEP kryptering og konfigurerte riktig MAC adresse til Speedtouch inn i ZyAir. Men den kunne tydeligvis ikke fange opp WLAN'et. Fungerte ikke.

 

2) Tenkte jeg skulle forsøke med en D-Link DIR-615, som jeg har tilgjengelig for testing. Men den virker også til å ikke støtte bridging.

 

Spørsmålet er da: Kan noen anbefalle en kombinasjon av 2 aksesspunkter eller router+AP som kan benyttes til bridge? Det må benyttes WEP kryptering, siden ikke alt utstyret som skal benyttes støtter WPA2. Dette er til privatbruk, så pris har også en liten innvirkning, selvom det også bør være utstyr som funker.

 

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er da: Kan noen anbefalle en kombinasjon av 2 aksesspunkter eller router+AP som kan benyttes til bridge? Det må benyttes WEP kryptering, siden ikke alt utstyret som skal benyttes støtter WPA2. Dette er til privatbruk, så pris har også en liten innvirkning, selvom det også bør være utstyr som funker.

søk etter AP/router med WDS funksjon.

Lenke til kommentar
Det vil lønne seg å ha forskjellige kanaler 1 og 13 f.eks.

Har du samme SSID og kryptering vil PC automatisk søke opp neste router/aksesspunkt når den mister kontakt med nettverket.

 

OK, forstår jeg deg rett, så skal dette fungere bra og oppfattes i bruk som et trådløst nett:

 

ADSL modem m/switch:

Port 1: WLAN AP (SSID: testnett WPA-PSK: testnøkkel Ch: 9)

Port 2: Homeplug <-> Homeplug -> WLAN AP (SSID: testnett WPA-PSK: testnøkkel Ch: 11)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...