Gå til innhold

( Fikset! ) e8500 problemer til de grader! (q816A482)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Betyr siste post at du nå (dessverre) har bekreftet min (m/flere) skepsis til nForce Intel?

 

Når man får de til å virke/klokke så yter de utrolig bra, men "hvor lenge var Adam i paradis" er mer regelen enn unntaket.

Plutselig så bare dør de (Hk) og tar gjerne med seg Ram-brikkene i døden.

 

Jo.

NB er ett problem.

Her *må* man ha ekstra kjøletiltak dersom man skal klokke såpass "hardt" som du har gjort her.

"50" grader rapportert via Bios er egentlig ca.70-80 grader.

(Jeg har målt på mitt ex XFX 780i).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet, men til pass for drittkortet at det døde. var ikke noen enkel sak å klokke på som det egentli sku være. :p det er riktig nok ikke helt dødt, men nå er det virkelig ustabilt^^

Venter til etter TromsøLan med å sende det inn. skal klokke det så mye det går da, så får komplett mest sannsynlig et grillet kort som fra før av var defekt. hvor vidt de godtar reklamasjon vet jeg ikke, men nå blir det asus striker 2 790i på meg uansett. høres ut som at det for det meste er xfx som sliter med 790 serien.

Lenke til kommentar

unnskyld meg, men hvilke kort i nforce serien har det vært problemer med? jo, alle nesten. utenom 790i ultra som har vært bra på de fleste merker utenom XFX..

Nei, jeg liker dette kortet i grunn, til tross for problemene med det. å jeg tror at dersom Asus sitt er som forventet, så ja. Da blir det tut å kjør helt til jeg dreper prosessoren. har uansett bestillt meg 1 ny 8500 som skal ha stepping E0. denne blir nok klokkeprosessoren om den funker bra, så blir den andre en grei 35%oc gaming prosessor:)

Intelkortene er gode de, men det er problemer der i gården også gitt.

og dette du sier med minst 300mhz høyere stabil klokk lurer jeg svært mye på hvor du har fra. er bare det at de største klokkerne ikke har prøvd 790 ultra serien orntlig enda.

Jeg står på mitt, og funker dette kortet dårlig, så går jeg såklart over til intel ja.

noe som heter angrerett vettu:)

Kommer til å bruke den til jeg finner det kortet jeg vil satse på.

 

ettersom jeg bruker en del penger på et 790 kort nå, så er det jo bare greit å slippe betale mer, og heller få litt igjen om jeg er missfornøyd og bytter til intel:) hehee,, jeg var vist i godt skrivehumør i dag:)

Lenke til kommentar

Det var ment som et godt råd. Har prøvd både Intel og nForce, så litt kunnskap har jeg om disse.

 

Etter at du har oppnådd din høyeste stabile klokk med ditt nye nForce kort og E8500, send gjerne din E8500 til mitt Biostar TPower I45 :)

 

Angående høyere klokk på Intel kontra Nforce. Min E6400 bootet ikke over 3.5GHz uansett hva jeg gjorde på Asus P5N E sli. Dette er et nforce 650, som klokker like greit som et 680 kort.

 

Satte E6400 inn i et Abit IP35 pro og bootet greit opp på 4.0GHz. Her har du 500 gratis MHz som Intelkortet gir deg.

 

Men det er ditt valg. Du må bare utfordre det umulige :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...