Gå til innhold

sortere mp3 filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynn med å rename filenene, bruk deretter ett program for å sette riktid id tag.

Selv har jeg snart 6000 mp3 filer som er sortert slik:

Enkel sang

gruppe/artist - sangnavn

album sang

gruppe/artist - albumtittel - nummer - sangtittel

 

Stor jobb, men du får oversikten!

Lenke til kommentar
prøv moodLogic. Dette er en genial plug-in til winamp som gjør alt du har spurt om og mer til.

 

Virker ikke som det er så genialt hvis jeg skal tro på det som står om Mood Logic på Winamp's sider.

 

[http://classic.winamp.com/plugins/browse.jhtml;$sessionid$MJIIKUMR5DTJDTN241HRCZQ][/url]

 

Her er en annen tråd ang. det samme [http://www.itpro.no/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=941&forum=37][/url]

Lenke til kommentar
Virker ikke som det er så genialt hvis jeg skal tro på det som står om Mood Logic på Winamp's sider.

 

link1

 

Her er en annen tråd ang. det samme

 

link2

801live: dersom du trykker på quote på posten min kan du se hvordan man lager linker i forumet. Forumets hjelpefunksjon er totalt uoversiktelig og inneholder et hav med døde lenker så der er det desverre ingen hjelp å få.

 

Når det gjelder lenkene du postet kan jeg ikke helt se at det står noe om Moodlogic der? Den ene lenken din var dessuten død.

Lenke til kommentar

Først sjekker du dette:

-Unamed artists

-Track 04 - Unknown artist

-Unnamed song - Artist

 

1) Rename ID3 taggene i winamp, etter det ikke er mer "ugyldige" navn

 

2)Så kjører du Filenamer i et av programmene, tar fra ID3-tag for eksempel, så får du ikke flere av de sangene uten artist osv..

 

3) Så tar du på "sorter etter navn" el. liknende også kan du kopiere sangene i artist-mappen som du seff lager etterpå

 

:D

 

Gjorde nettop dette med hele samlingen min, tok ca. 1 time tilsammen og fikse det, men på den tiden så renamet jeg, slettet, fikset og organiserte!

Lurt ikkesant?

 

Mvh. Purken!

Lenke til kommentar
Først sjekker du dette:

-Unamed artists

-Track 04 - Unknown artist

-Unnamed song - Artist

 

1) Rename ID3 taggene i winamp, etter det ikke er mer "ugyldige" navn

 

2)Så kjører du Filenamer i et av programmene, tar fra ID3-tag for eksempel, så får du ikke flere av de sangene uten artist osv..

 

3) Så tar du på "sorter etter navn" el. liknende også kan du kopiere sangene i artist-mappen som du seff lager etterpå

 

:D

 

Gjorde nettop dette med hele samlingen min, tok ca. 1 time tilsammen og fikse det, men på den tiden så renamet jeg, slettet, fikset og organiserte!

Lurt ikkesant?

 

Mvh. Purken!

Vel, MoodLogic gjør alt dette helt automatisk så du kan bruke den timen på å lese en bok i stedet. Genialt, ikke sant?

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti programmet musicbrainz, og fått det til å fungere?

 

Det virker som et genialt system for å finne tags!

Men det generer feil hos meg hver gang jeg prøver å bruke det! Noen som har fått det til?

 

Moodlogic så jo bra ut, men gidder ikke å bruke penger på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...