Gå til innhold

Telenor og Zyxel 660 HJELP


Anbefalte innlegg

Har dette bedritene router/modemet som har fungert utmerket i 5-6mnd. Jeg måtte dog resette det her om dagen da det låste seg fullstendig. Etter å ha satt det opp igjen kommer jeg på nett, men opplever til stadighet at ting går saktere og saktere før det tilslutt låser seg helt (ingen internett) og jeg må opp og resette det. Husker jeg ringte "telenor-experten" engang og fikk hjelp med dette, men har ikke lyst til å betale store summer en gang til.. Kanskje noen her vet mer...?

 

Altså, jeg er 99% sikker på at det må forandres noe i oppsettet på routeren...

 

Jeg kan tenke meg at det kan være under "LAN Setup" hvor man kan velge

 

DHCP - server/none/delay (står på server)

Primary DNS Server - tom

Secondary DNS Server - tom

Remote DHCP Server - N/A

 

Godt mulig det er et annet sted jeg også må ordne noe..? Jeg håper SÅRT på hjel fra en av dere wizards her inne! ;))

 

takk takk takk TAKK! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det går veldig jevnt.. ca 1-2 timer, så begynner nettet å gå sakte... men når jeg drar ut kontakten på router/modem (som da er i ett, derav navnet router-moden (hehe)) så går det unna som bare det igjen... Virker nesten som om det blir "fullt" (som en stappfull harddisk som må formateres (ved å i dette tilfellet fra ut strømmen))

Lenke til kommentar

Sjekk innstillingene på vpi/vci. Skal være 8/35 eller 0/100.

De rådene jeg finner på nettet består i å resette routermodem og legge inn parametre på nytt.

F.eks 8/35 LLC [email protected] passord.

 

Funker ikke dette så kan hardwaren ganske enkelt være defekt og du kan be om ny boks fra Telenor eller du kan kjøpe deg eget utstyr som f.eks Netgear DG834 http://www.netgear.com/Products/Routersand...ters/DG834.aspx

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Sjekk innstillingene på vpi/vci. Skal være 8/35 eller 0/100.

De rådene jeg finner på nettet består i å resette routermodem og legge inn parametre på nytt.

F.eks 8/35 LLC [email protected] passord.

 

Funker ikke dette så kan hardwaren ganske enkelt være defekt og du kan be om ny boks fra Telenor eller du kan kjøpe deg eget utstyr som f.eks Netgear DG834 http://www.netgear.com/Products/Routersand...ters/DG834.aspx

 

Står på 8/35... men får nytt modem om noen dager.. så får vi bare se om det er noe bedre... speedtouch 780 eller noe sånt.. Sikkert drit det også.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...