Lord-Panzah Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 (endret) Heisann, har en stasjonær pc som jeg har bygd selv som driver å rebooter av seg selv som om noen trykket på reset knappen. Det startet da jeg innstallerte AoC og måtte oppdatere driveren til skjermkortet . Nå skjer det helt tilfeldig uansett hva jeg driver med på pc'en. Kan virke som det skjer oftere når jeg prøver å starte spill, men det skjer også til tider mens pc'en bare idler. Noen ganger skjer det flere ganger om dagen og andre ganger kan det gå et par uker uten at det skjer. Har prøvd å feilsøke en del(kommer mer om det lenger ned), men finner ikke ut av problemet. Håper noen her har noen ideer før jeg blir gal. Maskinen: os: windows xp home sp3 (prøvd å formatere uten bedringer) cpu: amd athlon 64 x2 6000+ 3.0ghz socket am2 hk: gigabyte ga-ma770-ds3 ram: 2 x corsair twin2x 6400c4 ddr2, 2048mb cl4 gfx: msi geforce 8800gt 512mb oc gddr3 (prøvd byttet ut med sapphire x800xl 256mb) hd: 2 x western digital caviar gp 1tb sata2 psu: corsair 550w strømforsyning (prøvd byttet ut med mist 500w) og en liten samsung dvd brenner Har testet alle 4 minnebrikkene i memtest 2.01 hver for seg i ca 2 timer uten feil, har også prøvd med bare en og to brikker uten at det hjalp. Har byttet ut strømforsyneren og skjermkortet med de jeg brukte før til ingen nytte. Har ikke utelukket overoppheting, men har Antec 900 kabinettet som er bra utstyrt med vifter og kjøling, har begge sidepanelene oppe også. Ingen av komponentene kjennes noe spesielt varme ut med unntak av north bridgen(som jeg har byttet kjølepasta på og satt ei lita vifte på toppen av kjøleribba). Nå har jeg gått på en vegg og vet ikke helt hva jeg skal foreta meg. Noen som kan hjelpe? Edit: Hadde fullt oppdatert avast! og alle nyeste drivere til hardwaren før jeg formaterte. Maskinen reboota to ganger under innstallasjonen av windows. Endret 21. september 2008 av Lord-Panzah
sofTest Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 (endret) Sjekk om noen av kondensatorene på hovedkortet buler og/eller lekker, slik du ser på bildene på denne siden. Du kan også kjenne med fingertuppen om toppene er helt flate. Det er ikke alltid like lett å se, om bulen er liten. Endret 21. september 2008 av sofTest
Lord-Panzah Skrevet 21. september 2008 Forfatter Skrevet 21. september 2008 Har sjekka kodensatorene nå, ser ingen tegn til feil. Gigabyte kortet har den nye solid caps typen som skal holde lengre enn de vanlige. Har satt inn mitt gamle hk type nforce4 epox ep-9npa ultra med amd athlon 64 3500+ 2,2ghz og et par kingston pc3200 512mb ram med den følge at rebootene har stanset. Kunne ikke bytte ram eller cpu da de ikke passer. Men nå vet jeg i allefall sånn ca hvor problemet ligger, men vet ikke hvordan jeg skal få sjekket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå