Gå til innhold

Iphone bare noe drit ?


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

jeg synes at denne tråden kan være for at vi kan diskutere hvorfor det er så mye feil med iphone.

^^I åpnings posten din, så har du ramset opp noen feil, der flere av dem er allerede fikset i nyeste oppdatering..

 

iPhone 3G, er en relativ ny tlf, bare med 3-4 måneder bak seg.. Å jeg må da si at der er særdeles bra, at en person som deg, som lager en slik post, om å finne flest mulig problemer/feil på den, bare klarer noen utters få.. :thumbup:

 

(Gi meg en annen smart tlf, i samme pris klasse og "alder", så skall man lett finne mange flere feil på den, enn hva du her har ramset opp.. :))

 

^^LOL, ja, på iPhone med sine store sikkerhets problem (Ironi), så har man kansje muligheten til å hentet fram slettete bilder, av avsluttete programmer? og komme seg forbi kodelåsen, på gamle iphoner, som ikke er oppdatert..

 

MENS på eks. de fleste serie 40 tlfer, så er det mulighet til å fjernstyre dem via sms osv, +at dem TOTALT mangler muligheten til i det heiletat å låse den med kode..

^^Hva er best, mon tro? :whistle:

 

^^Jepp, to ladera, av ca. 6-7 000 000 stykker, har smeltet/tat fyr. (6-7Mil, da det er snakk om samme laderen som brukes på det meste av annet apple utstyr, osv..)

 

Mens flere nokia batterier har tat fyr.. Motorola har hatt batterier som har eksplodert osv..

^^Så er da dette så utrolig, i forholdt til dem andre produsentene? :innocent:

 

^^Sant nok, var noe problem der.. Men ble itte det meste av dette fikset i V2.1 utgaven? :)

 

SE har hatt mange mobiler med rask deffekte knapper, styrings spak osv.. Nokia har hatt klapp mobiler, hvor skjermen har rask svartnet++++ osv..

^^Er det da så gale at iPhone har midlertidlige 3g problemer, for så å fikse dette i ein program vare oppdatering? :thumbup:

 

 

Er det ikke en egen "Vi hater iPhone" thread?

 

Denne tråden handler ikke direkte om å hate iPhone da :hmm:

Selfølgelig ikke.. Den handler bare om å finne flest mulige feil på den, å gi feilaktig inntrykk til andre, om at den inneholder MYE mere feil, enn andre "nye" tlfer. :roll:

 

Villeding, kalles det, på godt Norsk. :thumbdown:

(Siden det her har blitt skrevet flere ganger at den har SÅ mange feil, osv, uten å ha noe holdt i at den faktisk har det, dvs. iforholdt til hva som er helt vanlig, med en så "ny" tlf.. )

 

..

Man får vel kanskje kalle dette en "diskuter og informer" tråd :hmm:

Selfølgelig, å derfor har vi topicen "Iphone bare noe drit ?", med klar tale i start posten, på at vi her skall snakke om "jeg synes at denne tråden kan være for at vi kan diskutere hvorfor det er så mye feil med iphone."" :tease:

 

Artikkel fra nettavisen i magasin data om 13 irriterende iPhone-feil:

 

http://www.nettavisen.no/it/article2071319.ece

Morro å se, at fleste "feilene" her, er egentlig bare "mangler"..

 

Trur jeg skall lage en "xxx feil på Nokia 1200" post..

Feil nr 1: Har ikke kamera.

Feil nr 2: Har ikke GPS.

Feil nr 3: Har ikke.. Osv, osv..

^^Ser du en trend her? da ingen av overfornevnte puntene er en feil, men bare en mangel, eller ting tlfen ikke har.. Noen av puntene, er også gjort med vilje av Apple..

------------------

Til slutt, vil jeg si at Nei, jeg er ikke en APPLe elsker, men mere ein person som he fått i vrangstrupen alle dem der personene som bare syter og styrer negativt om "iPhone", uten egentlig å ha noe grunn eller holdt i det. :)

 

Samtidlig som det er en fryd å se en slik "syte" post, faktisk bli overdrøsset av posetiv omtale av produktet isteden.. :thumbup:

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
..

Man får vel kanskje kalle dette en "diskuter og informer" tråd :hmm:

Selfølgelig, å derfor har vi topicen "Iphone bare noe drit ?", med klar tale i start posten, på at vi her skall snakke om "jeg synes at denne tråden kan være for at vi kan diskutere hvorfor det er så mye feil med iphone."" :tease:

 

Ja, navnet på tråden burde nok vært litt mer gjennomtenkt.

Men det er ikke for sent, Danielsem kan jo bare endre navnet nå ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er en ordentlig feil: http://www.ehphone.ca/2008/07/white-iphones-are-cracking/

Sprekker i dekselet.

 

Artikkel fra nettavisen i magasin data om 13 irriterende iPhone-feil:

http://www.nettavisen.no/it/article2071319.ece

 

@CyberMan: Kall det hva du vil. Det er ikke jeg som har laget overskriften.

Man kan si det slik at det er en stor feil at det er så mye mangler på en telefon i år 2008.

Endret av Skagen
Flettet to innlegg.
Lenke til kommentar
Her er en ordentlig feil: http://www.ehphone.ca/2008/07/white-iphones-are-cracking/

Sprekker i dekselet.

 

Skal vi likegodt også fastslå at SE, HTC og Nokia er drit basert på diverse artikler og foruminnlegg som forteller om sprekker?

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsso..._sprekker/42364

http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?t...62&start=30

http://www.amobil.no/artikler/nokia_3250/25426

 

 

Artikkel fra nettavisen i magasin data om 13 irriterende iPhone-feil:

http://www.nettavisen.no/it/article2071319.ece

 

@CyberMan: Kall det hva du vil. Det er ikke jeg som har laget overskriften.

Man kan si det slik at det er en stor feil at det er så mye mangler på en telefon i år 2008.

Så misvisende kan altså en overskrift være. Mer passende hadde det kanskje vært om skribenten skrev "13 ting jeg savner eller irriterer meg over ved iPhone". Forøvrig er punkt 1 og 2 rent sprøyt, det finnes mange tredjepartsløsninger for mikrofon/fjernkontroll på ledningen, for dem som vil bruke bedre headsets enn de medfølgende proppene. Flere av de andre punktene er også mildt sagt tvilsomme innvendinger, uten at jeg gidder dissekere den gamle artikkelen i sin helhet...

Lenke til kommentar

Vil også skyte inn at jeg har hatt to iPhones, den første fra oktober 07, og aldri hatt noen reelle problemer med dem. Hadde litt problemer med 2.0- og 2.0.1-programvaren, men det var ikke alvorlige feil, bare små irritasjonsmomenter innimellom.

 

Det fine med iPhone 3G er, tror jeg rimelig sikkert, at om du er uheldig og får problemer med den, så repareres den ikke. Du får en ny bytteenhet automatisk, i motsetning til hva som er praksis hos andre mobilprodusenter der de skrur ihjel telefonen slik at du sitter med en problemtelefon som må sendes inn gang på gang til du kan heve kjøpet. Den du har sendt inn tipper jeg Apple pusser opp og selger som "refurbished" i andre land der dette er vanlig.

Lenke til kommentar
Her er en ordentlig feil: http://www.ehphone.ca/2008/07/white-iphones-are-cracking/

Sprekker i dekselet.

 

Skal vi likegodt også fastslå at SE, HTC og Nokia er drit basert på diverse artikler og foruminnlegg som forteller om sprekker?

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsso..._sprekker/42364

http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?t...62&start=30

http://www.amobil.no/artikler/nokia_3250/25426

 

 

Artikkel fra nettavisen i magasin data om 13 irriterende iPhone-feil:

http://www.nettavisen.no/it/article2071319.ece

 

@CyberMan: Kall det hva du vil. Det er ikke jeg som har laget overskriften.

Man kan si det slik at det er en stor feil at det er så mye mangler på en telefon i år 2008.

Så misvisende kan altså en overskrift være. Mer passende hadde det kanskje vært om skribenten skrev "13 ting jeg savner eller irriterer meg over ved iPhone". Forøvrig er punkt 1 og 2 rent sprøyt, det finnes mange tredjepartsløsninger for mikrofon/fjernkontroll på ledningen, for dem som vil bruke bedre headsets enn de medfølgende proppene. Flere av de andre punktene er også mildt sagt tvilsomme innvendinger, uten at jeg gidder dissekere den gamle artikkelen i sin helhet...

 

Du fant ingen andre å pirke på? Om jeg skal si: Som vanlig.

Jeg holder meg bare til tråden: "Iphone bare noe drit?" Står ikke noe om SE, HTC eller Nokia der. Finn andre tråder som omhandler de telefonene, og kritiser de der. Hvis de finnes her på forumet da? ;)

Endret av unison
Lenke til kommentar
Her er en ordentlig feil: http://www.ehphone.ca/2008/07/white-iphones-are-cracking/

Sprekker i dekselet.

 

Skal vi likegodt også fastslå at SE, HTC og Nokia er drit basert på diverse artikler og foruminnlegg som forteller om sprekker?

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsso..._sprekker/42364

http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?t...62&start=30

http://www.amobil.no/artikler/nokia_3250/25426

 

 

Artikkel fra nettavisen i magasin data om 13 irriterende iPhone-feil:

http://www.nettavisen.no/it/article2071319.ece

 

@CyberMan: Kall det hva du vil. Det er ikke jeg som har laget overskriften.

Man kan si det slik at det er en stor feil at det er så mye mangler på en telefon i år 2008.

Så misvisende kan altså en overskrift være. Mer passende hadde det kanskje vært om skribenten skrev "13 ting jeg savner eller irriterer meg over ved iPhone". Forøvrig er punkt 1 og 2 rent sprøyt, det finnes mange tredjepartsløsninger for mikrofon/fjernkontroll på ledningen, for dem som vil bruke bedre headsets enn de medfølgende proppene. Flere av de andre punktene er også mildt sagt tvilsomme innvendinger, uten at jeg gidder dissekere den gamle artikkelen i sin helhet...

 

Du fant ingen andre å pirke på? Om jeg skal si: Som vanlig.

Jeg holder meg bare til tråden: "Iphone bare noe drit?" Står ikke noe om SE, HTC eller Nokia der. Finn andre tråder som omhandler de telefonene, og kritiser de der. Hvis de finnes her på forumet da? ;)

 

Hvorfor skal man ikke kunne vise til at iPhone har flere, færre eller like mange feil som andre telefoner i denne tråden? Det er jo til interesse for allmennheten.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Spør trådstarter om vedkommende vil endre tråden til å gjelde flere telefonmerker.

Skal man snakke om at iPhone er dårlig fordi dekselet sprekker på noen eksemplarer, må man sammenligne med andre telefoner. Hvis ikke kan man konkludere med at alle telefoner er dårlige.

Man ikke sammenligne Iphone med andre telefoner selv om noen telefoner sprekker. Det er ikke nevnt andre telefoner i tråden.

Og hvis man konkluderer med at alle telefoner er dårlige, ja, da hadde det ikke blitt solgt mange telefoner.

Endret av unison
Lenke til kommentar
Du fant ingen andre å pirke på? Om jeg skal si: Som vanlig.

Jeg holder meg bare til tråden: "Iphone bare noe drit?" Står ikke noe om SE, HTC eller Nokia der. Finn andre tråder som omhandler de telefonene, og kritiser de der. Hvis de finnes her på forumet da? ;)

Eller alternativt: bare å holde deg i tråder der du muligens har noe vettugt å bidra med, så slipper du at jeg "pirker" på deg. Du kan jo begynne å kritisere andre telefoner enn iPhone, i de respektive trådene som handler om dem - og det er en del. Jeg viste jo at flere av de største telefonmerkene har tilsvarende "ordentlige feil" med sprekkdannelser, så det skulle jo være litt å ta fatt i der også, i rettferdighetens navn. Trenger vi å starte en tråd med tittelen "HTC, bare oppskrytte møkkatelefoner?", eller klarer du å skrive om alt som er galt og kan gå galt med disse ripemagnetene i trådene som allerede eksisterer? Søkefunksjonen i forumet er dessverre ikke helt oppegående, men du kan kanskje vise meg eksempel på andre telefoner enn iPhone som du har kritisert like mye?

 

Nå det gjelder andre tråder....sorry, jeg gidder ikke henge rundt i de tallrike trådene der det handler om de patetiske problemene HTC-meningheten og diverse andre mobilmerker sliter med, bare for å slenge drit om noe som er meg totalt likegyldig, ellers takk for "invitasjonen". Jeg drar egentlig de sammenligningene jeg ønsker akkurat her i denne tråden, der _jeg_ finner det relevant, selv om det ikke passer med ditt verdensbilde. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Man ikke sammenligne Iphone med andre telefoner selv om noen telefoner sprekker. Det er ikke nevnt andre telefoner i tråden.

Og hvis man konkluderer med at alle telefoner er dårlige, ja, da hadde det ikke blitt solgt mange telefoner.

Men man kan sammenligne, dersom noen forsøker å generalisere eller bevise noe ut fra et mindre antall tilfeller av et problem som man kan finne eksempler på fra hvilken som helst produsent. Hvis man konkluderer med at en telefon er dårlig ut fra noen rapporterte tilfeller av et problem, ja da kan man like gjerne konkludere med at alle telefoner er dårlige, siden det ikke finnes noen telefonprodusenter eller telefonmodeller med feilprosent = 0.

Kanskje vi skal starte en tråd der dere som er så ekstremt kritikklystne kan diskuter hvorfor "Nokia N95 er noe forbannet piss", siden _alle_ jeg kjenner som har eller har hatt denne telefonen har måttet sende den til reparasjon minimum én gang?

Lenke til kommentar
Du fant ingen andre å pirke på? Om jeg skal si: Som vanlig.

Jeg holder meg bare til tråden: "Iphone bare noe drit?" Står ikke noe om SE, HTC eller Nokia der. Finn andre tråder som omhandler de telefonene, og kritiser de der. Hvis de finnes her på forumet da? ;)

Eller alternativt: bare å holde deg i tråder der du muligens har noe vettugt å bidra med, så slipper du at jeg "pirker" på deg. Du kan jo begynne å kritisere andre telefoner enn iPhone, i de respektive trådene som handler om dem - og det er en del. Jeg viste jo at flere av de største telefonmerkene har tilsvarende "ordentlige feil" med sprekkdannelser, så det skulle jo være litt å ta fatt i der også, i rettferdighetens navn. Trenger vi å starte en tråd med tittelen "HTC, bare oppskrytte møkkatelefoner?", eller klarer du å skrive om alt som er galt og kan gå galt med disse ripemagnetene i trådene som allerede eksisterer? Søkefunksjonen i forumet er dessverre ikke helt oppegående, men du kan kanskje vise meg eksempel på andre telefoner enn iPhone som du har kritisert like mye?

 

Nå det gjelder andre tråder....sorry, jeg gidder ikke henge rundt i de tallrike trådene der det handler om de patetiske problemene HTC-meningheten og diverse andre mobilmerker sliter med, bare for å slenge drit om noe som er meg totalt likegyldig, ellers takk for "invitasjonen". Jeg drar egentlig de sammenligningene jeg ønsker akkurat her i denne tråden, der _jeg_ finner det relevant, selv om det ikke passer med ditt verdensbilde. ;)

 

Be meg ikke om hva og hvor jeg skal kritisere i forskjellige tråder, det er absolutt opp til hver enkelt. Og hvis informasjonen jeg har kommet med i forskjellige tråder ikke har vært "vettugt", så er det da merkelig at det som oftest bare er du som har kritisert de.

 

Informasjonen jeg har kommet med, har vært linker til forskjellige saker som vedrører tråden(e). Da får du heller "pirke" på journalistene som har skrevet all infoen jeg har kommet med som du ser på som helt feil. Det har bare vært i min beste mening å komme med hjelp og forslag når en trådstarter har bedt om noe, og som i utgangspunktet bare har vært vennlig. Er måte på hva folk skal finne seg i på forskjellig forum.

 

Hvorfor skal jeg vise deg eksempler på andre telefoner enn Iphone som jeg har kritisert? Er ikke interessert i å bruke energien min på deg. Og hva vet du om hvordan mitt verdensbilde er? Slutt å komme med sånn sprøyt, hold deg til tråden(e). Les retningslinjene her på forumet, så ser du at det å gå til personangrep er forbudt.

Endret av unison
Lenke til kommentar
Man ikke sammenligne Iphone med andre telefoner selv om noen telefoner sprekker. Det er ikke nevnt andre telefoner i tråden.

Og hvis man konkluderer med at alle telefoner er dårlige, ja, da hadde det ikke blitt solgt mange telefoner.

Men man kan sammenligne, dersom noen forsøker å generalisere eller bevise noe ut fra et mindre antall tilfeller av et problem som man kan finne eksempler på fra hvilken som helst produsent. Hvis man konkluderer med at en telefon er dårlig ut fra noen rapporterte tilfeller av et problem, ja da kan man like gjerne konkludere med at alle telefoner er dårlige, siden det ikke finnes noen telefonprodusenter eller telefonmodeller med feilprosent = 0.

Kanskje vi skal starte en tråd der dere som er så ekstremt kritikklystne kan diskuter hvorfor "Nokia N95 er noe forbannet piss", siden _alle_ jeg kjenner som har eller har hatt denne telefonen har måttet sende den til reparasjon minimum én gang?

Når det gjelder N95 ser det ut som om vi er litt enige, bortsett fra at jeg ikke tror det hviler noen forbannelse over den. Ville heller ikke hatt en N95. Og forresten, HTC-telefoner har jeg ikke hatt, så i den "menigheten", som du sier, er jeg ikke i.

Endret av unison
Lenke til kommentar

Makan til tørr diskusjon. Say it like you mean it!

 

Sammenligninger kan man komme med hvor man så vil, uten at man skal trenge å bli nedrent av en eller annen tørr nerd som synes det er helt forferdelig å dra paraleller.

 

Min N95 8GB knirka og knaka, N95 8GB skriften på bakdekselet var omtrent slitt av etter 1mnd med normalt bruk, slider-funksjonen ble bare mer og mer skranglete og løs. Min iPhone har alltid vært helt perfekt, aldri noe mikkmakk eller løse deler eller skrangling. Jeg har holdt på med telefoner siden Ericsson GH198 og Motorola StarTAC kom og kan uten tvil si at iPhone (1gen) er en av de best bygde telefonene jeg har rørt.

Lenke til kommentar
Be meg ikke om hva og hvor jeg skal kritisere i forskjellige tråder, det er absolutt opp til hver enkelt.

Så hvorfor ba du meg om å finne andre tråder og kritisere andre telefoner der?

 

Og hvis informasjonen jeg har kommet med i forskjellige tråder ikke har vært "vettugt", så er det da merkelig at det som oftest bare er du som har kritisert de.

Vi holder oss til tråden her, så diskuterer vi eventuelt det som står i andre tråder der. Her, i denne tråden, er det i alle fall to andre som også kritiserer innleggene dine, og enda flere som definitivt ikke er enig i påstandene til iPhone-haterne.

 

Informasjonen jeg har kommet med, har vært linker til forskjellige saker som vedrører tråden(e). Da får du heller "pirke" på journalistene som har skrevet all infoen jeg har kommet med som du ser på som helt feil. Det har bare vært i min beste mening å komme med hjelp og forslag når en trådstarter har bedt om noe, og som i utgangspunktet bare har vært vennlig. Er måte på hva folk skal finne seg i på forskjellig forum.

Og hva gjorde jeg i første innlegget mitt i tråden her? Jo, jeg forholdt meg direkte til innholdet i 2 linker du kom med, og kritiserte det "journalistene" hadde gulpet opp. Ditt tilsvar dreide seg kun om min person, og hva jeg burde gjøre - og nei, jeg finner meg ikke i slikt.

 

Hvorfor skal jeg vise deg eksempler på andre telefoner enn Iphone som jeg har kritisert? Er ikke interessert i å bruke energien min på deg. Og hva vet du om hvordan mitt verdensbilde er? Slutt å komme med sånn sprøyt, hold deg til tråden(e). Les retningslinjene her på forumet, så ser du at det å gå til personangrep er forbudt.

Kanskje du burde lese retningslinjene selv, ettersom det var du som svarte på mitt første innlegg, som kun dreide seg om sak, med å "ta mannen, og ikke ballen".

 

Med det så setter jeg strek her....

* case closed* ___________________________________________ * case closed*

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Så hvorfor ba du meg om å finne andre tråder og kritisere andre telefoner der?

 

Svaret er andre telefonmerker enn det tråden handler om:

 

Skal vi likegodt også fastslå at SE, HTC og Nokia er drit basert på diverse artikler og foruminnlegg som forteller om sprekker?

 

Og angående hvem som befaler:

Du kan jo begynne å kritisere andre telefoner enn iPhone, i de respektive trådene som handler om dem - og det er en del.

Jeg nevner da ingen andre telefonmerker her enn det trådstarter spør om. Det gjorde du som nevnt ovenfor.

 

Og angående de andre som kritiserte innleggene mine, var da i allefall høflige, og jeg så ingen grunn til å forsvare meg overfor de.

Og retningslinjene her på amobil leste jeg rett før jeg ble medlem.

 

Og forhåpentligvis den endelige sluttstrek

____________________________

Endret av unison
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...