Gå til innhold

PES 09 vs. Fifa 09


Anbefalte innlegg

Jeg har vært usikker helt til i dag jeg prøvde FIFA 09-demoen som man kan laste ned fra PS Store.

 

PES 08 har det gått i, i mange år nå og ser ut til at det blir slik i år også. På Fifa-demoen var det jo fin grafikk og fine animasjoner, men ikke mer. Synes fortsatt det er det samme gamle Fifa. Rett før jeg hadde spilt ferdig min første kamp begynte jeg å bli lei og slettet det.

 

Det største "lille" høydepunktet var jo de smarte medspillerne, som var artig å se. Mange fine og smarte løp, MEN;

 

I år blir det PES igjen. Det er et spill som kan spilles gang på gang uten at man blir lei av det, samtidig som det er MASSE med morro der. Både med venner og på nett.

 

Er veldig sikker på at PES 09 blir en gigantisk forbedring fra forgjengeren, selv om forgjengeren etter min mening var bedre enn FIFA.

 

Mvh.

Eirik. :)

Endret av coolio1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går for Fifa 09. Fifa 08 var helt overlegent PES 2008 på alle områder, og dette ser ut til å fortsette i år også.

 

Og PES6 (PC versjonen) er overlegen både PES 2008 og FIFA 08 på de fleste områder... Hvis Konami har skjerpet seg, og laget PES 2009 enda bedre enn det PES6 i sin tid var, så er det en sikker vinner. FIFA mangler fremdeles fotballfølelsen.

 

Word! 06 på PC var "jæklade" bra ;) MEN, likevel så mener jeg at FIFA 08 har mer ballfølelse.

 

Jeg går nok for Fifa i år... de siste 3 årene har det kun vært PES, men så kom 08. Da kjøpte jeg begge deler, og seirende ut av den duellen var Fifa. Men smaken er som baken, jeg føler at det er bedre flyt, og faktisk (ikke drep meg no), mer realistisk med fifa enn PES.

Endret av mESA
Lenke til kommentar

torsdag. 02.10.08.

 

på meg blir det fifa som vanlig :)

 

synes man har mer frihet i pes. som er et stort pluss. Fifa har vært mye mer låst. Utenom det synes jeg fifa er overlegent på absolutt alt.

 

09 virker være et godt steg opp fra uefa euro som igjen var et stort steg opp fra 08:) da spesielt på friheten som pes har vært så mye bedre på tidligere.

 

det blir uansett et bra år for fottball spill fansen:)

Endret av zellpropell
Lenke til kommentar
Synes PES 09 demoen hadde elendig gameplay, kontroller, grafikk og spillefølelse. PES 09 er kanskje like bra som FIFA 2005... :yes:

 

Liker folk med humor, men den der var ikke morsom -_-

Vil gjerne vite hvor du har spilt PES 09 demoen! For den er ennå ikke lannsert, med mindre du ikke jobber for konami å har fått et eksemplar..

Lenke til kommentar

Har alltid hørt om at PES skal være så realistisk og så fint og flott. Så jeg tenkte å prøve PES 08, men som mange andre sier, stor skuffelse. FIFA var mye bedre, så kom UEFA og nå demoen av FIFA 09, så om PES skal overbevise meg må det forbedre seg stort. Jeg synes ikke PES 09 ser realistisk ut i det hele tatt fra gameplayvideoene som ligger på youtube. Det ser ut som et gammelt arkadespill. Bevegelsene ser dumme ut og det ser skikkelig dårlig ut. Og etter å ha sett alle mulighetene som FIFA gir og ser at det ikke er like statisk lengre ser jeg ingen grunn til å velge PES.

 

Jeg skal selvfølgelig laste ned demoen på torsdag får å se om det faktisk kan måle seg, men til nå har jeg aldri skjønt dere som mener at PES har vært mer realistisk. Kan hende 07 var det, men det har jeg ikke da prøvd. Skal ikke være alt for forhåndsdømmende, og kan godt hende jeg kjøper PES for å gi det en sjanse, men jeg vil gjerne høre begrunnelsene deres på at PES er mer realistisk.

Lenke til kommentar
Har alltid hørt om at PES skal være så realistisk og så fint og flott. Så jeg tenkte å prøve PES 08, men som mange andre sier, stor skuffelse. FIFA var mye bedre, så kom UEFA og nå demoen av FIFA 09, så om PES skal overbevise meg må det forbedre seg stort. Jeg synes ikke PES 09 ser realistisk ut i det hele tatt fra gameplayvideoene som ligger på youtube. Det ser ut som et gammelt arkadespill. Bevegelsene ser dumme ut og det ser skikkelig dårlig ut. Og etter å ha sett alle mulighetene som FIFA gir og ser at det ikke er like statisk lengre ser jeg ingen grunn til å velge PES.

 

Jeg skal selvfølgelig laste ned demoen på torsdag får å se om det faktisk kan måle seg, men til nå har jeg aldri skjønt dere som mener at PES har vært mer realistisk. Kan hende 07 var det, men det har jeg ikke da prøvd. Skal ikke være alt for forhåndsdømmende, og kan godt hende jeg kjøper PES for å gi det en sjanse, men jeg vil gjerne høre begrunnelsene deres på at PES er mer realistisk.

 

Enig med Maråk... Har prøvd både Fifa 09 og PES 2009 og PES suffer stort, som de gjorde ifjor. Fifa har tatt mange steg i riktigrettning, noe PES ikke har gjort. Det mest åpenbare er grefikken! HVA FAEN!!!? Det ser ut som maråk så treffende sa "som et gamelt arkadespill" Ikke et next gen. spill som det tross alt er. For det andre løper alle spillerne likt, noe de forsåvidt også gjør på Fifa. Men det som kanskje irriterte meg mest med PES er hvordan spillerne fører ballen! Alle har tydligvis like god ball kontroll og når de spurter har de aldri ballen mer en 1/2 m foran seg selv ikke C. Ronaldo klarer det :nei:

 

Det blir nok fifa i år...

Lenke til kommentar
Enig med Maråk... Har prøvd både Fifa 09 og PES 2009 og PES suffer stort, som de gjorde ifjor. Fifa har tatt mange steg i riktigrettning, noe PES ikke har gjort. Det mest åpenbare er grefikken! HVA FAEN!!!? Det ser ut som maråk så treffende sa "som et gamelt arkadespill" Ikke et next gen. spill som det tross alt er. For det andre løper alle spillerne likt, noe de forsåvidt også gjør på Fifa. Men det som kanskje irriterte meg mest med PES er hvordan spillerne fører ballen! Alle har tydligvis like god ball kontroll og når de spurter har de aldri ballen mer en 1/2 m foran seg selv ikke C. Ronaldo klarer det :nei:

 

Det blir nok fifa i år...

 

Kanskje det bare er du som TROR du spurter. En spiller spurter ikke bare fordi du trykker inn løpeknappen...

Lenke til kommentar
Enig med Maråk... Har prøvd både Fifa 09 og PES 2009 og PES suffer stort, som de gjorde ifjor. Fifa har tatt mange steg i riktigrettning, noe PES ikke har gjort. Det mest åpenbare er grefikken! HVA FAEN!!!? Det ser ut som maråk så treffende sa "som et gamelt arkadespill" Ikke et next gen. spill som det tross alt er. For det andre løper alle spillerne likt, noe de forsåvidt også gjør på Fifa. Men det som kanskje irriterte meg mest med PES er hvordan spillerne fører ballen! Alle har tydligvis like god ball kontroll og når de spurter har de aldri ballen mer en 1/2 m foran seg selv ikke C. Ronaldo klarer det :nei:

 

Det blir nok fifa i år...

 

Grafikken er det to sider av, mer teknologisk avansert i FIFA. Men i PES kan jeg gjenkjenne 95% av spillerene bare med å ta en titt, mens i FIFA kjenner man igjen stjernene og resten ser ut som de er random generert med rett hårfarge og ligner knapt i det hele tatt. Dessuten har animasjonene alltid vært mer realistiske og mer smooth i PES, og det er det viktigste. Nå har jeg verken prøvd PES 09 eller FIFA 09 demo, venter til begge er tilgjengelige. Så får vi se, men blir nok PES uansett. De har gjort noen meget bra justeringer, og hvis online delen er like god som PES6 så er det uslåelig.

Lenke til kommentar
Enig med Maråk... Har prøvd både Fifa 09 og PES 2009 og PES suffer stort, som de gjorde ifjor. Fifa har tatt mange steg i riktigrettning, noe PES ikke har gjort. Det mest åpenbare er grefikken! HVA FAEN!!!? Det ser ut som maråk så treffende sa "som et gamelt arkadespill" Ikke et next gen. spill som det tross alt er. For det andre løper alle spillerne likt, noe de forsåvidt også gjør på Fifa. Men det som kanskje irriterte meg mest med PES er hvordan spillerne fører ballen! Alle har tydligvis like god ball kontroll og når de spurter har de aldri ballen mer en 1/2 m foran seg selv ikke C. Ronaldo klarer det :nei:

 

Det blir nok fifa i år...

 

Kanskje det bare er du som TROR du spurter. En spiller spurter ikke bare fordi du trykker inn løpeknappen...

 

Fullt mulig det, men jeg ville tro at du bruker DASH når spillern løper fortere!!!? Ikke vet jeg, men det er nå min oppfattning av det!

Lenke til kommentar

må diverre sei eg vart ganske skuffa øve PES. Har testa nokon kampar og grafikken var direkte stygg. Spesielt det utanfor banen. Blir nok fifa i år igjen. Føler konami har øydelagd PES heilt når dei har tatt det over til PS3. PES i fjor var horribelt dårlig etter mitt syn, berre framedrops og "umogleg" å spela online grunna lagg. Skal ikkje sei at fifa 08 var perfekt det heller, men det var iallfall merkbart betre. I tillegg liker eg fifa grafikken betre. Gameplayet til PES var ikkje 100% overbevisande heller så då blir det fifa der eg får litt av alt.

 

Men for at ingen skal beskylda meg for å vera partisk, fifa 98 (grunna innebane) og PES 6 e dei beste fotball spela så langt. Har ikkje testa fifa 09 skikkeleg enno. E nok snart i postkassen ;)

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

dallet litt med fifa 09 og pro mode , herlighet så enkelt, bare sende en langpasning og du springer rett fra forsvarerne , muskontroll er ikke helt min stil + wasd funker ikke helt godt når du skal springe på skrå imot mål eller ut mot sidene , og nei er ikke noe stor fan av fifa spillene untatt manager versjonen

 

Får teste PES 09 når det kommer men tror nok jeg heller venter til fifa manager 09 og spiller som player manager der

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre noen spørsmål ang. FIFA til de som har fått det?

 

1. Hvordan er manager modusen? Det jeg likte godt med forrige PES var at du kunne kjøpe spillere og utvikle dem, noe som gjorde det bra å kjøpe unge spillere og trene dem opp, veldig tilfredsstillende.

 

2. Finnes det en editor hvor du kan stille inn ferdighetene til spillere? Vet at det skal oppdatere seg hvis noe forandrer seg i virkeligheten, f.eks. ved vintervinduet, så det er positivt.

 

 

Liker FIFA litt bedre nå etter å ha testet demoen en stund, var ikke helt vandt med stilen til spillet så var litt skeptisk til å begynne med, men en del morsomme detaljer, en herlig liten episode hvor Robben klappet begeistret over at en annen spiller som taklet han fikk gult kort :)

Lenke til kommentar

Nei, PES2009 demoen skuffet egentlig ganske mye, elendig lyddesign, det hele føltes vedlig stivt, tror jeg kommer til å kjøpe FIFA i stedet, hadde aldri trodd jeg skulle det... uansett, sesongens beste fotballspill blir nok uansett PES2009 til Wii, men den kommer ikke før i Mars så... Legger Konami inn Master League på den versjonen så er det nok det beste fotballspillet som er å spille, syntes fortsatt at PES2008 til Wii er det beste fotballspillet, men ønsker meg et til PS3. Noen som har prøvd hvordan det funker på internet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...