Gå til innhold

BK: Tjelsund bru, Nordland (Kveldsbilder)


Nimrag

Anbefalte innlegg

Beklager utrolig trøttsom tittel, har vridd hue frem og tilbake og kom dessverre ikke opp med en mer fengende tittel :)

 

Bildene er av Tjelsund bru i Nordland. Ligger mellom Evenes og Harstad.

 

Det ble en del støy pga høy ISO (400), men jeg syntes allikevel at bildene ble ganske bra.

Tok et annet bilde av lasteskipet, men dette ble dessverre for dårlig og må derfor bruke bildet hvor skipet ligger litt for langt mot venstre.

Bilde nr 1 er med stativ, nr 2 er håndholdt.

 

Hører også med til historien at det regnet ganske kraftig da jeg tok bildene, noe som gir en "slørete" effekt i områdene med lys.

 

Er dette brukbare bilder (slik jeg ser de), eller er de hårreisende eksempler på hvordan det ikke skal gjøres?

post-164146-1221822087_thumb.jpg

post-164146-1221822095_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette brukbare bilder (slik jeg ser de), eller er de hårreisende eksempler på hvordan det ikke skal gjøres?

 

Hva skal man svare på et slikt spørsmål. Begge deler ? ;)

 

Har du brukt stativ? I såfall hadde du ingen grunn til ISO 400.

 

Det første bildet ble litt sånn hverken eller. For kort lukkertid til at båten ble til noen skikkelig stilige lysstriper, og for lang til å fange båten skarpt. Hele komposisjonen er også kjedelig.

 

Bilde nr 2 er mye bedre. Det er greit at det litt sløret rundt lysene, det er egentlig bare stilig. Men bildet virker i seg selv ikke veldig skarpt, så jeg lurer på om du har tatt dette handholdt ? Selve eksponeringen synes jeg ble bra, fin kontrast mellom der rød-oransje lyset og det mørke blå-grå rundt. Likte også måten du plasserte bruen i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...