MiSP Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Da jeg spilte Crysis for litt siden merket jeg at FPS-en ofte gikk litt ned jo lenger jeg spilte, og at den gikk opp igjen til normalt nivå da jeg startet spillet på nytt igjen. Hva er grunnen til dette? Jeg spør fordi jeg skal begynne på en ny gjennomspilling i forkant av Crysis Warhead, og jeg vil finne ut så mye som mulig om ytelsen slik at jeg kan kjøre det mest mulig optimalt.
Steina Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Det kan være temperaturen på skjermkortet som forårsaker ytelsesfallet. Når du da stopper spillet, så får skjermkortet tid til å kjøles ned. Du kan jo prøve å overvåke temperaturen for å se om dette stemmer.
evgeny Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Føl også med på cpu tempen og hvor mye ram som er i bruk i starten og før du restarter spillet.
MiSP Skrevet 19. september 2008 Forfatter Skrevet 19. september 2008 (endret) Minnebruk vet jeg ikke noe om, men temperaturen mener jeg er innenfor akseptable rammer. Hvordan kan varme føre til at det går tregere? Er det ikke slik at enten så går det for fullt, eller så krasjer systemet? For øvrig så var FPS-en grei umiddelbart etter omstart, og det tok ikke mer enn 30 sekunder før spillet var oppe og gikk igjen. Endret 19. september 2008 av MiSP
Steina Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 (endret) Viften kjøler raskt ned skjermkortet når det ikke er i bruk. Men når skjermkortet blir for varmt, så klokker de fleste skjermkort seg selv ned, altså den skrur ned ytelsen, slik at den ikke genererer så mye varme, og ingenting går istykker. Men hvis dette er problemet, så burde det jo også hjelpe å pause spillet en liten stund når du får ytelsesproblemer, bare for å teste om det blir greit igjen da når du fortsetter. Jeg ser nå foresten at du har spesifikkasjonene på maskinen i profilen din, stemmer? Ser jo greit ut det, så jeg har fortsatt troen på at det kan være dårlig luftgjennomstrømning. Edit: Du kan foresten prøve å installere nyeste drivere, om du ikke har de fra før. Endret 19. september 2008 av Steina
Mevon Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Jeg har også merket dette noen ganger når jeg har spilt Crysis. Da gikk det kanskje en halvtime med normal fps før alt hengte seg i noen sekunder, og så ble fpsen lav. Da hjalp det å gå ut i Window og tilbake igjen så ble fpsen normal en stund igjen. Jeg mistenkte vertfall at temperaturen var problemet.
MiSP Skrevet 19. september 2008 Forfatter Skrevet 19. september 2008 Jeg har også merket dette noen ganger når jeg har spilt Crysis. Da gikk det kanskje en halvtime med normal fps før alt hengte seg i noen sekunder, og så ble fpsen lav. Da hjalp det å gå ut i Window og tilbake igjen så ble fpsen normal en stund igjen. Jeg mistenkte vertfall at temperaturen var problemet. Det er ikke slik at den plutselig synker - den blir gradvis verre over tid, slik at det er vanskelig å merke. Men når den ligger stabilt på 20 FPS, så merkes det godt, og etter en restart ligger jeg gjerne på 30-40.
Dryper Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Tviler sterkt på at det er tempraturen som gjør det.. Sikkert en Memory leak for dette spillet har MANGE BUGS. Spillte nettop igjennom Warhead (var igrunnen dårlig) Og der var det masse bugs som ligner "Slurvefeil" Jeg har en sterk vannkjøling og tempen ligger ikke på mer en 40-50c mens jeg spiller
Dr. Mobius Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Jeg har samme problem hos meg. Etter et par timer non-stop spilling begynner det sakte med sikkert å lagge mer og mer. Lagrer spillet, går i windows og starter spillet på nytt -> Alt vel. Tviler på at temperaturen blir bra igjen så raskt, så det er nok memory leaks som er problemet. Det er bare å vente på patchen, så bedrer det seg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå