Gå til innhold

Mini - bærbar erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes sikkert en million tråder om dette, men jeg skal svare kort basert på egne erfaringer.

 

Asus eee 900/901

 

Disse har litt for lite tastatur til å kunne brukes over lengre perioder. Tastaturet er MILEVIS bedre enn 701-varianten, men fortsatt litt for lite. Ellers er dette den minste og mest hendige av de maskinene som vanligvis er aktuelle. 900 er vel og levert med noe tregt minne, 901 skal vistnok være bedre. Desuten er 900 billig.

 

Acer Aspire One

 

God skjerm, godt tastatur med fornuftig plasserte knapper (, og . er sentrert under L Fn ligger på riktig plass helt ytterst. Fås både med og uten harddisk. Har aldri sett en med harddisk så kan ikke si noe om denne.

 

Msi wind

Stor skjerm (10") veldig godt tastatur, men Fn på feil knapp og , og . ikke helt sentrert under L. Lydløs fra 1-2 meters avstand. Leveres med harddisk. Har selv en slik og er fornøyd. Denne er vel et hakk dyrere enn Aspire one.

 

Om jeg var deg hadde jeg satsa alt (les nesten tre tusen kroner) på en Aspire One.

Lenke til kommentar

Kan bare svare når det gjelder MSI;

 

+ meget godt tastatur i forhold til størrelsen (med unntak av Fn er på feil sted)

+ veldig god, lyssterk skjerm

+ god byggekvalitet

+ det er faktisk kjekt med 80GB HDD ift 12GB SSD

+ forholdsvis stille

 

- dårlig batteri (2.5t, 3 celler versjonen, 6 celleren kommer etterhvert og denne skal være bra)

- dårlig WiFi linux støtte (men ved å følge guide på msiwind.net funker Ubuntu uten problemer) skal visstnok fungere OOB ved neste ubuntu versjon.

Lenke til kommentar

acer aspire one, 1GB RAM, SSD og Linux, 3000 NOK + 6-cellers batteri = ~4000 NOK for en minibærbar med linux, masser av minne, ssd-disk for økt sikkerhet og ~5-7 timer batteritid... Dette er hva jeg villekjøpt meg om jeg hadde hatt behov for en minibærbar. (Selv synes jeg min XPS M1330 er "mini" nok for min del, samt at jeg kan gjøre masser av tyngre oppgaver på den... Men hadde jeg hatt 4000 kr jeg kunne brukt på hobby, så er det nok sikkert kjempegøy å knote (les: leke seg) med en Acer Aspire One...

Lenke til kommentar

Alternativt kan du jo vente litt til Dell's Mini 9 kommer til det norske markedet:

 

8,9" skjerm, (1024x600)

sort eller hvit design

opptil 1GB ram

opptil 16GB SSD

Ubuntu Linux eller Win XP

atom 1,6 ghz

blåtann

webkamera (0,3 eller 1,2 mpx)

ca 3-4 timer batteritid

 

samt det beste designet av en minibærbar jeg har sett så langt (seff, 100% subjektivt)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...