Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fire ledninger til åtte?


Anbefalte innlegg

Hei, mitt spørsmål ligger nok på et langt lavere nivå enn det jeg ellers ser blir diskutert her. Likevel:

 

Holder på med å legge inn telefon/ data i et hus. Inn til huset kommer en kabel som skal inn i en modularkontakt. Den har fire ledere - svart, rød, grønn og blå.

Fra kontakten skal det gå en cat5 med en modularplugg, RJ-45,

som har 8 lederer. Spørsmålet er: Hvor skal jeg plassere de fire lederne i de åtte punktene i kontakten?

 

Står helt fast her; håper noen kan forbarme seg over meg og svare...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, mitt spørsmål ligger nok på et langt lavere nivå enn det jeg ellers ser blir diskutert her. Likevel:

 

Holder på med å legge inn telefon/ data i et hus. Inn til huset kommer en kabel som skal inn i en modularkontakt. Den har fire ledere - svart, rød, grønn og blå.

Fra kontakten skal det gå en cat5 med en modularplugg, RJ-45,

som har 8 lederer. Spørsmålet er: Hvor skal jeg plassere de fire lederne i de åtte punktene i kontakten?

 

Står helt fast her; håper noen kan forbarme seg over meg og svare...

 

 

Er det kopper kabelen du skal kople inn på Cat5? Kobberkabelen består av 2 par, de som har Isdn med 2 linjer benytter seg av 2 par, er det Adsl bruker man ett par, men skjønner ikke helt hva du skal frem til her, skal du bruke Cat5 kabler isteden for kopper kablene eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...