Gå til innhold

hva syntes dere om Zepto nexus A15 ?


DStraX

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en nexus a15 nå ;)

 

Syns den er flott! Har ikke fått tatt noen bilder ennå, men skal se om jeg får ordnet det i morgen.

 

 

Flottings :D gleder meg til bilder.

vi burde egentlig få igang en samle tråd om disse maskinene, noen som føler seg utvalgt?

 

tenker jeg skal bestille i morra :)

 

250GB 5400rpm SATA Harddisk

Ingen operativsystem ønskes

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Orion/Nox NO BLACK

Nox/Orion 6 Cell

Miljøavgift Bærbar

Online Discount Nexus A15 Value

ODD-Bezel - Black

Manual Nox/Mythos/Orion Anthea NO

Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3

 

KR 8 434,95 Inkl. moms

 

hva syntes dere om det?

 

og noen som har noen tanker om nettverkskortet? burde jeg oppgradere det å?

Endret av DStraX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

digg:D men når det kommer til batteriet er det bare pga utseende. vill ikke ha noe som stikker ut av dataen :p

 

ok tenkte jeg skulle bestille nå, men må bare høre her om en ting..

om jeg bestiller NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3 står det at det kommer til å ta 20 dager før levering.. men om jeg tar det andre er det bare 9..

hvordan kan det ta 11 dager å bytte skjermkort?!?!?!

 

og er det verdt det? eller viller du ha gjort det?

 

er det vanelig skjerm utgang på den noe sted?

det er ganske viktig egentlig...

Endret av DStraX
Lenke til kommentar
Jeg har ikke vanlig vga på min, men det fins vel adaptere fra hdmi tenker jeg:)

 

Jeg har 9celler, og ingenting stikker ut noensteder her..

 

kipt, så jeg får ikke kobla på skjermen min uten masse styr med over ganger osv?...

 

trodde det stakk ut på nexusen. men er jo bra om ikke da :D

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte heller prosessoren, FORDI 9650 skal visst være dårligere enn 9600GT. Bare glem 9650 ;)

 

P.S. Mythosen bestilte jeg med 1200-800 resoloution (eller noe sånt), men så har de ikke det inne; Så jeg for 1600-1000 oppløsning, GRATIS! :D *Cheers*

 

digg:D men når det kommer til batteriet er det bare pga utseende. vill ikke ha noe som stikker ut av dataen :p

 

ok tenkte jeg skulle bestille nå, men må bare høre her om en ting..

om jeg bestiller NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3 står det at det kommer til å ta 20 dager før levering.. men om jeg tar det andre er det bare 9..

hvordan kan det ta 11 dager å bytte skjermkort?!?!?!

 

og er det verdt det? eller viller du ha gjort det?

 

er det vanelig skjerm utgang på den noe sted?

det er ganske viktig egentlig...

Endret av Inkystinky
Lenke til kommentar
Jeg oppgraderte heller prosessoren, FORDI 9650 skal visst være dårligere enn 9600GT. Bare glem 9650 ;)

Jeg vet ikke hvor du har fått informasjonen din fra, men jeg vet hvertfall at det du sier er feil. Faktumet er at 9650M GT scorer hele 400 poeng mere enn 9600M GT i 3dmark 06. Samt at 9650M GT bruker mindre stømt og utvikler mindre varme, så 9650M GT er klart et bedre valg.

 

Edit: I følge zepto selv, så scorer faktisk 9650M GT hele 1000 poeng mere enn 9600M GT.

Endret av Tømrer`n
Lenke til kommentar

Kjøpte en Zepto Nox A15 nå nettop, med en del oppgraderinger. er veldig fornøyd med selve maskinen. kjører Brother in arms Hell highway på 1680x1050 oppløsning, og det går glatt.

 

noe jeg ikke er fornøyd med er at en kamerat av meg kjøpte en av de gaming PC'ene som var til salgs tidligere, han kjøpte OS, men nå får han beskjed om at han må skrive inn registreringskoden, han skriver den inn, men det hjelper ikke. noen forslag?

 

har ringt zepto, satt å ventet i 15 min før jeg ga opp.

 

mvh Goggen

Endret av goggen92
Lenke til kommentar

Ahh.. Valets kvaler! Eg skal handle bærbar i næraste framtid og snuser på denne typen pc. Dei ser i alle fall flotte ut. Får litt "mac"-assosiasjonar :)

Kva trur det om leveringstida? Eg sendte melding til kundeservice i går, fekk svar først i dag:

 

Bestilles maskinen i dag, så sendes den fra Danmark innen 7 dager..

 

Levering til Norge tar 2-5 dager, alt etter hvor i Norge du befinner deg. Jo lenger nord i Norge, desto lenger tid tar det.

 

Vennlig hilsen / Best regards

Mads Reksten

Customer Care avdelingen

 

Er dette til å stole på mon tro?

 

I tillegg:

 

Korleis er batterikapasiteten? Korleis er støyen, og ikkje minst korleis er varmeutviklinga?

:)

Lenke til kommentar
Ahh.. Valets kvaler! Eg skal handle bærbar i næraste framtid og snuser på denne typen pc. Dei ser i alle fall flotte ut. Får litt "mac"-assosiasjonar :)

Kva trur det om leveringstida? Eg sendte melding til kundeservice i går, fekk svar først i dag:

 

Bestilles maskinen i dag, så sendes den fra Danmark innen 7 dager..

 

Levering til Norge tar 2-5 dager, alt etter hvor i Norge du befinner deg. Jo lenger nord i Norge, desto lenger tid tar det.

 

Vennlig hilsen / Best regards

Mads Reksten

Customer Care avdelingen

 

Er dette til å stole på mon tro?

 

I tillegg:

 

Korleis er batterikapasiteten? Korleis er støyen, og ikkje minst korleis er varmeutviklinga?

:)

 

 

jeg fikk maskinen etter ca. en måned(nox A15) den bråker en del i vifta, og lager en del varme akkurat der "hullene" er. ellers er den kald på batteriet og ellers. batterikapasiteten på min maskin er jeg veldig fornøyd med. ca 5-6 timer når jeg skriver i word, og har satt den på power saver, og ca 2 timer med spilling på high performence.

 

!!!PS: jeg kjøpte 9 Cellers batteri!!!

 

BTW. har noen ett forslag hva jeg bør gjøre med problemet jeg skrev litt tidligere?

 

mvh Goggen

Lenke til kommentar

Hmm.. Trur kanskje eg går for eit 6-cellers batteri då =/

 

Goggen92, takk for svar ang. pc'n. Lisensen til operativsystemet på dataen er vel frå Microsoft? Eg ville heller ha ringt dei og spurt kvifor det ikkje fungerte. Det kjem vel ikkje tilfeldigvis nokon feilmelding når han prøver?

Lenke til kommentar
Hmm.. Trur kanskje eg går for eit 6-cellers batteri då =/

 

Goggen92, takk for svar ang. pc'n. Lisensen til operativsystemet på dataen er vel frå Microsoft? Eg ville heller ha ringt dei og spurt kvifor det ikkje fungerte. Det kjem vel ikkje tilfeldigvis nokon feilmelding når han prøver?

 

Han skal på en måte logge seg innpå brukeren sin, så kommer det bare oppe ett vindu med flere muligheter til å registrere OS. han skriver inn koden som står under maskinen, så kan han skrie passordet for å logge seg inn på brukeren igjen, og slik går det i en sirkel.

Lenke til kommentar

hold dere unna Zepto. litt googling (eller søking på dette forumet) vil fortelle dere at ca 90% av alle som kjøper derfra får ødelagte lappier som aldri blir fikset grunnet elendig service. dessuten bruker de et år på å levere maskiner, og enda lengre på å "reparere" dem (d.v.s. konkludere med at de ikke kan repareres og at det er brukerfeil).

Lenke til kommentar

ang. leveringstid (zepto nexus A15(tilbud til 7500 + Intel C2 DUO P8400 2,26 GHz 1066M)

 

Sende mail itl zepto samme dag som jeg bestillte pcen.

 

22. okt

 

Hallo!

 

Jeg har nå betalt pengene, og venter spent på pcen.

 

Jeg har et spørsmål, er det leveringstiden som står i pdf fila eller

leveringstiden som sto på internett som teller?

På internett sto det 4 dager, på pdf, står det 7.

 

Jeg gleder meg til å få min nye zepto!

 

Mvh. Bård Helland Bø

 

 

svar 23. okt

Hei Bård..

 

 

Vi har fått pengene, og maskinen er i gang med å bli laget..

 

 

Den står å tester nå, så hvis den går igjennom testen, blir den høyst sannsynlig sendt i dag eller i morgen..

 

 

Du får automatisk en mail med tracking nummer, når vi sender maskinen.

 

 

 

Er nå på andre dagen, har ikke skjedd noe. Det høres lovende ut... Men hvem vet..

 

Har ikke fått noe info om at pcen er sendt, så sendte denne mailen nå:

 

26/10 (søndag)

 

Hei!

 

Lurer på om pcen er sendt fra dere nå, eller om det var problem under testingen?

Vil bare holde meg oppdatert!

 

 

Mvh. Bård Helland Bø

 

 

27/10 (Mandag)

Tak for din bestilling hos Zepto Computers A/S - din ordre sendes herfra i dag.

 

Såfremt dit Track&Trace nummer ikke fremgår af vedhæftede pdf fil, vil du istedet modtage det i en separat mail efter klokken 16:30.

 

Dette var ikke som forventet! Ser ut som leveringstiden fra Zepto har forbedret seg!

Håper det ikke blir noe problemer med posten/hardwaren:)

 

30/10 (torsdag)

Pcen kom på døra!:D

 

Sleit litt med å legge inn os, men fant ut at jeg måtte aktivere IDE istedenfor AHCI. Når jeg gjor det gikk instalasjonen smertefritt!

Endret av KlikkaMongo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...