Gå til innhold

Hvordan er egentlig Warhammer online?


Anbefalte innlegg

Tja, vil nå si det er mye mer "ujevt" terreng enn i WoW, hvis du vet hvordan det er der. Ihvertfall de første områdene (er bare lvl 10..). Grafikken ligner på mange måter på WoW sin, virker som om man bruker noen av de samme teknikkene, men med alt på max ser det bra ut. Ikke virkelighetsnært, men det var neppe poenget heller.

 

Neppe.

 

Nå har jeg kun et tre-fire korte dager bak meg i Warhammer, og er fremdeles på "prøve flest mulig klasser for å finne den jeg liker best"-stadiet, og uttaler meg derfor på svært tynt grunnlag, men jeg ser også helt klare likhetstrekk mellom WoW og Warhammer. Det ser jeg imidlertid på som en ubetinget fordel og vitner om at det faktisk fortsatt (heldigvis) eksisterer spillutviklere som konsentrerer seg om de riktige tingene i motsetning til f.eks Funcom. De syntes å tro at bare grafikken var bra så glemte sikkert spillerne alt det andre. Så enkelt er det bare ikke. Når skal spillutviklere lære seg å forstå det?

 

Jeg har spilt WoW i ca. to og et halvt år og kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri noen gang hørt noen som har klaget på grafikken. Aldri. Det sippes om alt mulig annet rart, men aldri grafikken. "Merkunderlig", ikke sant...eller? Nei, ikke det hele tatt. Det er mange ting jeg personlig gjerne hadde sett var annerledes i WoW, men grafikken er ikke på den listen.

 

Et elendig førsteintrykk er alltid vanskelig å rette opp, så jeg er redd AoC forlengst har forspilt sin sjanse. Warhammer, derimot, kan bli til noe virkelig stort dersom Mythic vet å trykke på de rette knappene fremover. Men de har (naturlig nok) ennå langt igjen å gå før de kan si de er oppe på WoW-nivå alt sett under ett. WoW er fremdeles kongen på haugen på godt og vondt - og vil også fortsette å være det i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bulletus:

Hovedforskjellen er at Warhammer er mer grimmt,slemmt, dystert og mørkt. Her er det ingen nusslige gnomes med store øyne ! ITS WAR !!!!!!!

 

 

Spiller du ennå aoc? ^^ husker godt alle innleggene dine om at aoc var så fantastisk:p

 

Jeg kan være litt unyansert til tider.

 

Tortage i AoC var fantastisk, noe av de beste som noensinne er laget.Bare synd de glemt resten av spillet som ble gørr kjedelig etterhvert.Det er IKKE bugs og mangler som gjør AoC dårlig, det er dårlig fordi det er like fargesprakende som et gammalt østblokk land desverre.

 

Jeg har satt WoW og AoC kontoene mine på frys, nå er det WARHAMMER som gjelder.

Jeg har såppas elektrisitet mellom øra at jeg selvfølgelig spiller det morsomste spillet på markedet.

 

Husker så sårt alle dine inlegg om at aoc var heilt fantastisk og at "du må gi det noen måner til"

 

MEN, det er da lovt å skifte mening er det ikke? :)

 

Men tilbake til topic.

 

Hva er maks levelen?

Er kombat systemet AlÀ wow?

hvor mangen classes er det?

Lenke til kommentar

vet ikke hva jeg skal si, kombat systemet er litt forkjellig, men nok i grunn ganske lik. det som er bra at som jeg har forstått det, har ingen av klassene "like" angrep. Alle klasser har sine egne angrep, selv om det er snakk om "tank", eller "dps".. du må jo klikke på mobs, og deretter velge angrep, som i wow..

Lenke til kommentar
Største problemet mitt med WAR er slåssesystemet, føler det er helt jævlig etter Age of Conan hvor ting foregår i sanntid. Litt sånn 10år tilbake i tid dette spillet føler jeg.

 

hva mener du? hva er galt med slosse systemet, er jo sånn det fungerer i de fleste andre spill. Er det vanskelig å trykke på et figur før du angriper?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke liker art design eller spillmekanikken i WoW, kan du trygt styre unna dette.

 

du kan da ikke si det, er jo lite av det meningsløse grindingen i dette spillet, er jo mange quests som man kan gjøre. mener at du skal teste det ut, før du bestemmer deg..

Quests er vel og bra - ingen likar tung grinding. Eg fekk derimot mitt første ordentlige møte med MMO-sjangeren gjennom SWG. I etterkant av det spelet har alle spel i same sjanger lagt seg til eit heilt anna nivå når det gjeld quests. Alle har quests i rikt mon heile vegen. Grinding er så godt som eit "ikkje tema". Forskjellen er korleis dei er lagt opp.

 

Eg lasta ein gong ned ein trial av WoW, men det fall ikkje i smak. Starten var uinspirerande: Eg sprang rundt og gjorde lite samanhengande og meiningslause oppdrag. Eg fekk meg aldri ein ordentleg konto.

 

LOTRO er bygd på same lest, med fokus på mange oppdrag i starten. Her hang dei derimot meir i saman og skapte ei historie. Det gav med ein gong eit bedre inntrykk. Grafikk og ikkje minst verda si oppbygging gav dessutan eit langt betre inntrykk enn WoW.

 

Mitt siste møte med MMO-sjangeren har vore AoC. Spelet leverer i starten ei spanande historie knytt til karakteren din, i tillegg til ein haug med andre oppdrag. Vidare er grafikken og verda noko heilt anna enn eg har sett i andre liknande spel tidlegare. Det òg etter Tortage, sjølv om det ikkje ligg heilt på same nivå. Likevel; den som kan finne ein by som når opp til Old Tarantia må gjerne skrike ut.

 

Poenget mitt er: Eg er ein relativt tålmodig spelar, som ikkje treng action kvart minutt. Eg storkoste meg med SWG frå starten av, for å sei det sånn. Eg er ute etter ei verd ein kan lage sine eigne historier i, der ein kan leve seg inn i miljøet og samhandle med andre spelarar utan å sloss heile tida. Er då WAR spelet for meg eller kan eg like godt la være?

Endret av mynock
Lenke til kommentar
Hva er maks levelen?

Er kombat systemet AlÀ wow?

hvor mangen classes er det?

 

Er vel 10 classer på begge sidene, ingen er vel helt den samme eller har samme type spells så blir 20 classes.

 

Maks lvl er vel combat rank 40 og renown rank 80 hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Med combat system ala wow mener du som at du klikker på en mob velger hvilke angrep den tar men's autoattack bare går av seg selv, så ja.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke liker art design eller spillmekanikken i WoW, kan du trygt styre unna dette.

 

du kan da ikke si det, er jo lite av det meningsløse grindingen i dette spillet, er jo mange quests som man kan gjøre. mener at du skal teste det ut, før du bestemmer deg..

 

Nå er ikke grinding det jeg ser på som en del av spillmekanikken, men heller et resultat av mangel på innhold. Spillmekanikken er hvordan spillet er skrudd sammen - hvordan kampsystemet fungerer og hvordan karakterer og verden forholder seg til spells og abilities. Alt dette er i WAR rimelig nært det som har vært MMO-standard lenge før WoW, og på noen områder her blir også WAR slått av WoW; først og fremst på fluidity.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk jubler sånn, for jeg er en smule skuffet over hva warhammer har å tilby. Riktignok kan det være morsomt til tider å kaste seg inn i et scenario eller å ta del i en public quest, men litt av sjarmen med mmorpgs for meg har alltid vært den sosiale biten ... I warhammer virker det ikke som om man har tid til å prate, man haster av sted, forsvinner uanmeldt ut av grupper når meldigen om at man igjen kalles til et scenario popper opp. Og hva med crafting-systemet ... ? Jeg tror ikke noen av de mmorpgs jeg har spilt har vært så elendige på den biten der, ikke engang wow. Greit nok at det er WAR, men jeg tror jeg kommer til å savne en del elementer etter hvert, småting som kan bidra til å skape illusjonen av en mer helhetlig verden.

Lenke til kommentar
Tja, vil nå si det er mye mer "ujevt" terreng enn i WoW, hvis du vet hvordan det er der. Ihvertfall de første områdene (er bare lvl 10..). Grafikken ligner på mange måter på WoW sin, virker som om man bruker noen av de samme teknikkene, men med alt på max ser det bra ut. Ikke virkelighetsnært, men det var neppe poenget heller.

 

Neppe.

 

Nå har jeg kun et tre-fire korte dager bak meg i Warhammer, og er fremdeles på "prøve flest mulig klasser for å finne den jeg liker best"-stadiet, og uttaler meg derfor på svært tynt grunnlag, men jeg ser også helt klare likhetstrekk mellom WoW og Warhammer. Det ser jeg imidlertid på som en ubetinget fordel og vitner om at det faktisk fortsatt (heldigvis) eksisterer spillutviklere som konsentrerer seg om de riktige tingene i motsetning til f.eks Funcom. De syntes å tro at bare grafikken var bra så glemte sikkert spillerne alt det andre. Så enkelt er det bare ikke. Når skal spillutviklere lære seg å forstå det?

 

Jeg har spilt WoW i ca. to og et halvt år og kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri noen gang hørt noen som har klaget på grafikken. Aldri. Det sippes om alt mulig annet rart, men aldri grafikken. "Merkunderlig", ikke sant...eller? Nei, ikke det hele tatt. Det er mange ting jeg personlig gjerne hadde sett var annerledes i WoW, men grafikken er ikke på den listen.

 

Et elendig førsteintrykk er alltid vanskelig å rette opp, så jeg er redd AoC forlengst har forspilt sin sjanse. Warhammer, derimot, kan bli til noe virkelig stort dersom Mythic vet å trykke på de rette knappene fremover. Men de har (naturlig nok) ennå langt igjen å gå før de kan si de er oppe på WoW-nivå alt sett under ett. WoW er fremdeles kongen på haugen på godt og vondt - og vil også fortsette å være det i overskuelig fremtid.

 

Hvorfor er det plutselig feil det funcom har gjort med aoc bare fordi DU ikke liker spillet? Hvorfor MÅ alle spillutivklere lage wow2? Herregud så kjedelig, takk gud for at noen i det hele tatt går sine egner veier og prøver noe nytt. NEI FOR HELVETE jeg sier ikke at warhammer er et dårlig spill.

 

At det går an å tenke seg så lite om, det er kun meg meg meg meg og alt det jeg mener er rett. Viss aoc går rundt med 100-200k spillere så er vel det flott og glimrende for dem? Tenk viss alt skulle vært mainstream, herrrrrrrregud så kjedelig.

 

Selv om du er såret, og føler at verden går under selv om du ikke likte aoc eller et annet mmorpg, prøv og begrens dere litt.

Lenke til kommentar

Har noen kjappe spørsmål om noen har tid.

 

1. Er LotRO veteran og elsker at det er så casual. Jeg spiller når jeg vil, om jeg vil og gjør hva jeg vil. Hvordan er WAR i forhold? Kan man være casual og spille noen få minutter om gangen, eller er man "nødt" til å spille lenge?

 

2. Hvordan er communityet? LotRO, WoW, Vanguard og EverQuest 2 er de eneste spillene jeg har prøvd (og jeg har prøvd mange) hvor jeg følte jeg ble godtatt.

 

3. Er det en RP-server, og i såfall, er det mye rollespilling der? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har sett veldig mange folk velge RP-servere uten å gidde prøve å rollespille.

 

4. Er det bokstavelig talt kun krig, eller kan man gjøre annet også? I så fall hva?

Lenke til kommentar
Hva er maks levelen?

Er kombat systemet AlÀ wow?

hvor mangen classes er det?

 

Er vel 10 classer på begge sidene, ingen er vel helt den samme eller har samme type spells så blir 20 classes.

 

Maks lvl er vel combat rank 40 og renown rank 80 hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Med combat system ala wow mener du som at du klikker på en mob velger hvilke angrep den tar men's autoattack bare går av seg selv, så ja.

 

oki, takker for svar :)

Lenke til kommentar
Har noen kjappe spørsmål om noen har tid.

 

1. Er LotRO veteran og elsker at det er så casual. Jeg spiller når jeg vil, om jeg vil og gjør hva jeg vil. Hvordan er WAR i forhold? Kan man være casual og spille noen få minutter om gangen, eller er man "nødt" til å spille lenge?

 

2. Hvordan er communityet? LotRO, WoW, Vanguard og EverQuest 2 er de eneste spillene jeg har prøvd (og jeg har prøvd mange) hvor jeg følte jeg ble godtatt.

 

3. Er det en RP-server, og i såfall, er det mye rollespilling der? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har sett veldig mange folk velge RP-servere uten å gidde prøve å rollespille.

 

4. Er det bokstavelig talt kun krig, eller kan man gjøre annet også? I så fall hva?

 

1. Spillet er veldig casual vennlig. Du er aldri langt unna der det skjer noe, og du har også mange valgmuligheter. Vanlig questing, Public Quests, RvR ute i verden, Scenarioer...

 

2. Virker bra så langt synes jeg. Ikke møtt på noen drittunger ennå. Litt vanskelig å si ennå, siden det er lite chat i sonene (noe som er mest chatsystemet sin feil. Dette jobbbes det med å forbedre)

 

4. Eh, hva legger du i "annet"? Det er jo som det pleier å være med slike spill, mest kamp det går i. Crafting finnes, men er ikke det helt store i min mening.

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke hvorfor folk jubler sånn, for jeg er en smule skuffet over hva warhammer har å tilby. Riktignok kan det være morsomt til tider å kaste seg inn i et scenario eller å ta del i en public quest, men litt av sjarmen med mmorpgs for meg har alltid vært den sosiale biten ...

 

Det sosiale vil trutne mer senere, folk har det veldig morsomt med spillet og er alltid opptatt med saker og ting/rett å slett ikke tid til å pjatte - slik var det OGSÅ med WoW i starten, når folk begynte å kjede seg med WoW ble det mer prat og folk hengte rundt i orgrimmar for å vise sin nye Påfugl-armor osv.

Lenke til kommentar

Takker for svar, Azagrat. WAR høres interessant ut, så jeg får se. Det står mellom dette og Sacred 2, men det kommer ikke før neste fredag.

 

Med "annet" mener jeg det bokstavelig. Greit det er full krig over alt, men er det alt? Hvordan er mulighetene for å utforske på egenhånd? EverQuest 2 hadde små samle-quester hvor man fant for eksempel ti forskjellige fjær og fikk en belønning når man leverte dem inn. LotRO lar deg fiske uten egentlig å ha noen mening med det annet enn at du kan bruke en og annen fisk i crafting. Jeg mener slike ting. Hva gjør man om man er lei av å sloss?

Lenke til kommentar
Jeg mener slike ting. Hva gjør man om man er lei av å sloss?

 

Du har hele Tome of Knowledge å fylle ut med en drøss unlocks som går på alt fra å oppdage hele verdenskartet til å finne informasjon om spesielle ting i verdenen. Det skal visst være nærmere 80 000 slike totalt sett, det skal godt gjøres å bli ferdig med samtlige.

 

WAR er et spill der ting gjerne går slag i slag og i høyt tempo, så om du vil ha RP er det bedre å satse på planlagte events og guildmates framfor spontane hendelser der og da. Det er iallefall nok å ta seg til på Burlok i kategorien IC-interaksjon.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jau, Tome of Knowledge er et kapittel i seg selv. Bare ved å gå lineært gjennom storylinen fra sted til sted vil man støtt og stadig få unlocks i ToK, noe som gir experience, titler, låser opp items du kan få (spesielle cloaks f.eks), samt at den gir hint til mer hemmelighetsfulle ting du kan prøve å finne/låse opp.

 

Personlig har jeg fått mye moro ut av den, og det finnes også haugevis av lesestoff i den om historien i spillet. :fun:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det plutselig feil det funcom har gjort med aoc bare fordi DU ikke liker spillet?

 

Hva er et MMORPG uten spillere? Tallenes tale er klar.

 

Hvorfor MÅ alle spillutivklere lage wow2?

 

Spillutviklere må lage noe spillerne vil ha om de har som mål å overleve. Enkel logikk. Noen greier det, andre ikke. Så kan man sette seg ned og filosofere over hvorfor.

 

Herregud så kjedelig, takk gud for at noen i det hele tatt går sine egner veier og prøver noe nytt.

 

Ja, meget prisverdig - men det er fullt mulig å gå sine egne veier uten å dreie 180 grader i forhold til hva spillerne faktisk ønsker? Meget taktisk uklokt. AoC kunne ha blitt tidenes spill om de hadde fokusert på de riktige tingene.

 

NEI FOR HELVETE jeg sier ikke at warhammer er et dårlig spill.

 

Jeg sier ikke at AoC er dårlig heller, men det kunne ha vært bedre.

 

At det går an å tenke seg så lite om, det er kun meg meg meg meg og alt det jeg mener er rett.

 

Godt salg har alltid sine grunner. Hvorfor tror du rundt 11 millioner spiller WoW? - og at interessen (foreløpig) ikke viser noen som helst tegn til å være på nedadgående? Er det slik å forstå at alle disse 11 millioner spillere er tilbakestående idioter og ikke forstår sitt eget beste, mens du, du har skjønt hvordan alt henger sammen og sitter på sannheten?

 

Men intet tre vokser inn i himmelen. Konkurranse er viktig, og når det "rette" spillet dukker opp, kan Blizzard oppleve en masseflukt av spillere dersom de ikke følger med i timen. Dette "rette" spillet kan meget vel vise seg å bli Warhammer, som faktisk bringer en hel del nye og meget interessante elementer inn i sjangeren. WotLK vil ikke bringe mye nytt - bare mer av det samme.

 

Viss aoc går rundt med 100-200k spillere så er vel det flott og glimrende for dem?

 

Selvfølgelig er det det, men jeg tror nok Funcom hadde større ambisjoner med AoC enn som så. At skipets kaptein også forlater skuta er et dårlig signal, og kan vel knapt tolkes på annen måte enn intern uro og at de selv også er misfornøyd med tingenes tilstand.

 

Tenk viss alt skulle vært mainstream, herrrrrrrregud så kjedelig.

 

Sikkert derfor "alle" spiller WoW.

 

Selv om du er såret, og føler at verden går under selv om du ikke likte aoc eller et annet mmorpg, prøv og begrens dere litt.

 

Såret!? Det er vel snarere Funcom som bør føle seg "såret". Jeg synes oppriktig synd på dem for tiden.

Lenke til kommentar

Ja såret, det er en hau med folk som hele tiden med hver minste annledning er nødt til å fortelle folk her inne hvor dårlig aoc er. Greit det var ikke for deg, men det er forsatt et par hundre tusen som spiller spillet, og det er faktisk ufattelig mye folk. Men det ser kanskje ikke så mye ut viss man sammenlikner med wow. Da kan man jo sammenlikne med mainstream program som idol, og det sier seg selv at selv om idol er ufattelig populært skal det ikke bare lages idol programmer.

 

Sa jeg noen gang at folk som spiller wow er dumme? Jeg spiller det jo selv, jeg mener bare at SMÅ spill også har livetsrett og at det ikke automatisk er et dårlig spill selv om det ikke er for flertallet. Slik som at en serie som har ikke oppnår høye nok seertall nødvendigvis ikke er en dårlige serie.

 

Alt kunne vært bedre, alt er relativt.

 

Hvem sier aoc ikke har spillere?!

 

Utrolig så mye fakta du sitter med, selv om du ikke har noen forutsetninger for å uttale deg i det hele, det er din mening og ingenting annet. Noe du ikke påpeker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...