Gå til innhold

Hjelp til kjøp av PC


Anbefalte innlegg

Hei der, har vurdert lenge å kjøpe ny datamaskin og skal legge inn godt med penger i denne. Har ikke noen særdeles god oversikt over hva som er best i dag når det gjelder datamaskinger så hadde vært flott vis noen som er dreven på dette kunne hjulpet meg litt.

 

Det jeg ser etter er de beste komponentene på markedet for øyeblikket og da ber jeg om at dere setter opp en fin liste over de beste komponentene tilgjengelig til en datamaskin, eller vis dere har en link til et ferdig kjøp som du finner på f.eks. komplett som du vet er top-knotch osv så skal jeg se nærmere på det og.

 

takk så mye! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor mye vil du bruke på den...

og hva skal du bruke den til? :D

 

Vel 15k eller mer, blir til spill som krever en kraftig maskin. Jeg lukker også aldri ned vinduer, faner osv så jeg forventer at den tåler flere applikasjoner samtidig oppe. F.eks tre WoW vinduer oppe og noen VLC vinduer med filmer, winamp som kjører, filmer på flere vinduer med VLC og mozilla oppe++ da skal alt kjøre smooth, ikke noen anelse til hakking eller lignende.

Endret av jørgen.p1991
Lenke til kommentar

Min liste :)

 

 

HK Asus Rampage Formula

CPUer Q9650

E8400

QX9770

CPU kjøler Noctua NH-U12P

Kjøle pasta Artic SIlver 5

GPU Asus Radeon HD 4870X2

RAM Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB

Strømforsyning Corsair Powersupply 750W

HDD WD VelociRaptor 300GB

OS Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk SP1,OEM,DVD,64

DvD-brenner Samsung DVD±RW burner

 

Jeg tror du grier å finne et kabinett du liker selv :)

Endret av Subzero245
Lenke til kommentar
Et spørsmål da. er det noen ekstra ting jeg må kjøpe inn? (vifter o.l) som ikke ble nevnt i listen din? Eller var det bare kabinettet som manglet?

 

Det mangler også lydkort Creative SB X-Fi XtremeGamer det er jo ikke 100% nødvendig men greit å ha. Fra hva jeg kan se trenger du ikke flere vifter o.l.

 

Vil også bare legge til en mulig CPU til som er litt billigere Q9450

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...