Gå til innhold

BK: Capoeira - trenger litt hjelp


Carny

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å velge ut ett av dem.

Det eneste ene skal være med i en slags konkurranse. Det står mellom disse tre og jeg er interessert i å høre hvilket dere ville valgt.

Jeg kommer til å jobbe med ett av dem i PS så snart jeg vet hvilket av dem valget faller på.

Så dere kan ta etterbehandling med i betraktningen, og gjerne legge til hva dere evt. ville gjort med bildet/bildene.

 

Numero Uno

post-87902-1221401473_thumb.jpg

 

Numero Dos

post-87902-1221401484_thumb.jpg

 

Numero Tres

post-87902-1221401496_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første fungerer i og for seg, men jeg synes det blir litt for mørkt. Det andre fungerer ikke i det hele tatt for meg.

 

Det siste er det beste. Det litt harde blitslyset med langsom sync er tøft, og posisjonen gjør at det blir en grei komposisjon. Men for tredje gang i dag kritiserer jeg en for tett komposisjon. Også denne gang er det i toppen det blir for lite. Jeg tror pinadø alt maset om 100% søker i det siste har fått folk til å ta litt dårligere bilder. Jeg skulle ønske at dere ser mer mulighetene i digital fotografering isteden for å fotografere som om dere brukte lysbildefilm. De for tette komposisjonene kommer tett som hagl for tiden.

Lenke til kommentar

Neida, bakgrunnen er fin den. Synes egenlig ikke du kunne fått den bedre. Litt synd at du ikke har klart å fryse motivet helt, men det får gå. Helt klart det siste bildet som er best.

 

Som PM sier er det litt for tett utsnitt. Jeg kunne gjerne tenkt meg å få dette ikke skikkelig froskeperspektiv med en skikkelig vidvinkel. Hvilket objektiv har du brukt btw? Ser for meg at det kunne blitt skikkelig kult med vidvinkel og motivet plassert på høyre side, med en nydelig solnedgang som dekker venstre siden. Da hadde bildet virkelig hatt potensiale.

 

Som Zodz også har fått kritikk på, synes jeg slike bilder krever mer kreativ komposisjon, noe som mangler her.

 

Har du brukt den interne blitsen? Synes også bildet lider av litt sterk JPG-komprimering, men da kan jo lett fikses.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at det siste var det beste. For meg er som PMnormal sier utsnittet for tett, og det blir for statisk og stillesittende. Det første bildet er da et for meg langt mer dynamisk og spennende bilde, delvis fordi fyren får litt mer rom rundt seg, men også på grunn av at bevegelsesuskarpheten gir det en følelse av - vel - bevegelse og action. Fyren er imidlerid litt mørk på dette bildet, og hadde nok hatt godt av et lite blink med blitsen (på slow), eller eventuelt (i mangel av blinket) litt oppletting i etterkant. Ikke så mye at det blir for tydelig, men nok til at han skiller seg litt bedre ut fra bakgrunnen.

 

I det store og hele: Godt arbeid, gleder meg til å se mer!

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer, alle sammen!

Setter pris på deres innspill.

Aetius, jeg liker også veldig godt det første, rett og slett pga av han ikke ser så statisk ut. Liker linjene kroppen hans lager. Som du sa så er det mye mer dynamikk i bildet.

IceFox, jeg brukte 28mm'en på disse.

Jeg brukte også 10-20mm'en på enkelte bilder.

 

Det siste bildet har vel den beste eksponeringen, det første ser best ut, og det midterste er på sitt vis litt spennende.

 

Jeg skal bruke litt tid på hver av dem for å se om de kan bli bedre.

-Så poster jeg bare en oppdatering.

 

Hvis flere vil si deres mening så setter jeg pris på det, og det er heller ikke for sent :)

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Jeg liker det første best. Det er som andre har sagt litt tett på og mørkt, men det skal jo en runde i PS så jeg regner med at du får justert litt highlight/shadow mm. Det siste bildet du postet blir litt for utydelig. Er det en konk i forbindelse med capoeira, og verving av medlemmer så trur jeg du må bruke et som faktisk viser litt av sporten. Det siste er kanskje mest spennende for mange fotoenusiaster, men gir kanskje lite for de som ikke vet hva capoeira er.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort litt mer med det første.

Håper jeg beveger meg i riktig rettning.

post-87902-1221419953_thumb.jpg

Ser nå at jeg muligens har lysnet den nederste armen ørlite for mye. Men det er fort å fikse... Layers ftw ;P

 

Ang. konkurransen så blir dommerne andre "på huset".

Jeg er med i fotogjengen på Folken i Stavanger, og de andre gjengene, som "lyd og lys", "bargjengen", "dørvaktene" osv skal dømme det bildet de liker best.

Premiene er små og få, men heder og ære varer evig ;)

Dermed har det ikke så mye å si om det forteller så veldig mye om Capoeira, men heller det visuelle inntrykket.

 

Takk, PM! Synes også det siste er kult, men du har nok rett i at det er noe annerledes. Kanskje litt for annerledes.

Lenke til kommentar
Liker ikke helt at motivet er så midtstilt i alle bildene. Skulle gjerne ha prøvd noe liknende selv.

 

Hehe...ja, det var en utfordring å prøve å fange en fyr som hopper og spretter rundt forbi.

Jeg fikk utrolig mange bomskudd, men etterhvert satt det litt bedre. Og da var vi også ferdig.

Jeg var nemlig ikke den eneste fotografen, men sansynligvis den med minst erfaring ;)

Lenke til kommentar

Bevegelsesuskarpheten er bevisst, med stativ til og med :)

Dog kunne jeg ikke ha for høy lukkertid uten å brenne ut himmelen i bakgrunnen.

 

Takk for fin kritikk på blits-bruken min, hehe :)

Jeg prøver faktisk å bruke den litt bevisst, ved å stille på styrken i forhold til avstand til motivet osv.

 

Jeg gjorde meg ferdig med bildet, altså det siste redigerte, i morges. Var en tur innom JP hos sn0dig for å få det printet ut, men han hadde kun liten størrelse.

Desverre fikk jeg ikke mer tid til å redigere det enn i går kveld. Travel uke og travel helg.

Liker å kunne la ting synke litt, slik jeg oppdager evt. feil eller ting jeg kan gjøre bedre.

 

Til slutt vil jeg takke for all engasjement i tråden!

Takk, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...