Gå til innhold

Bruce Springsteen / Albumguide og en liten diskusjonstråd


saluttknall

Anbefalte innlegg

Har fått tak i billetter til Bruce Springsteen konsert 10. juni (samme dag som muntlig eksamen, så da kan det gå som det går og opplevelsen vil uansett bli herlig som en avløser fra skolebenken, så vel som et fyrverkeri av et startsskudd på sommerferien!). Absolutt en fin tid, dette!

 

Har egentlig ikke hørt så mye på han, men noen sier han er rutinert og behersker scenen over middels. Stemmer dette?

 

Hvilket verk er best å debutere med, for å bli litt bedre kjent med musikken hans?

Endret av excel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aaaaaaaaaargh!!!!!! Fikk nettopp vite at han som skulle kjøpe bilettene ikke hadde fått fatt i noen i det hele tatt! Av 44.000 biletter var det ikke mulig å få tak i 2 stykker! :cry: :cry: :( Uansett, hører på det nye albumet nå, og jeg kan trygt si at dette er det beste på svært lenge! Kommer kanskje med anmeldelse senere i kveld. Om ikke, vil den komme i morgen en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ok i natt er det duket for Super Bowl. Springsteen og The E-Street Band skal opptre. For moro skyld har jeg gjettet meg til hva de vil spille, så får vi se hva de finner på.

 

I rekkefølge: Born To Run, My Lucky Day, Land Of Hopes And Dreams. (Vill gjetning så klart).

Lenke til kommentar

Han VELDIG sansen for Springsteen, når jeg hører på han føler jeg at jeg hører på musikk med ekstrem kvalitet, flere av mine nydlings sanger er fra han.

 

Han og Queen er liksom det ultimate innen rock for meg, begge har denne unike kvaliteten over musikken sin selv om de er veldig forskjllige så har de begge det lille ekstra

Lenke til kommentar

The Rising fortjener da bedre kritikk enn det der, fått med deg f.eks. Lonesome day, Waitin' on a sunny day og Nothing man?

 

Du burde kanskje ha overskriftene bold, og f.eks. bilder av covrene, så det blir litt mer oversiktlig. :) Og så mangler de siste platene hans

Lenke til kommentar

The Rising er en ordentlig god skive, men Springsteen har utgitt bedre album både før og etter - og den kommer følgelig ikke opp på min topp 5-liste over beste Springsteen-plater. Det er forsåvidt ikke The Risings egen feil, men skyldes mer det faktum at albumene som presser den ned på tabellen er blant musikkhistoriens beste. For jeg liker virkelig sounden dens, og "renessanse-Springsteen" - som oppstår med The Rising etter 15 års "tørke", kun avbrutt av enkelte lyspunkt (deler av Human Touch/Lucky Town-skivene, samt Ghost of Tom Joad og ikke minst enkeltsanger som Blood Brothers, Secret Garden og Streets of Philadelphia) - oser det kvalitet av. The Rising var meget god, Magic nesten litt bedre (åpent for diskusjon!) og i mine øyne topper Working on a Dream begge to.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg føler at du er veldig selvmotsigende, du slaktet jo the rising! Og du slaktet Human touch og Lucky town..

 

Veldig forvirrende...

 

Men jeg står på mitt. Og om Rising kommer på top 5 Springsteen? Lett.

 

Jeg er forsåvidt enig med deg at Working on a dream er bedre enn Magic.. Men The Rising er en klassiker.

Lenke til kommentar
Den slakten ga mye kredibilitet til albumguiden din, og gjorde at jeg for første gang på mange herrens år vurderer å kjøpe inn noe av Brucer'n. Tittellåta "The Rising" har gjort meg kvalm hver gang jeg har hørt den, og alle de gode omtalene plata har fått har nærmest gjort meg til Springsteen-hater.

Jeg syns fortsatt at tittellåta er fæl, men etter å ha hørt gjennom hele albumet nå må jeg si at The Rising faktisk er en veldig solid plate. Jeg trekker derfor tilbake det jeg sa tidligere om at slakten av The Rising gav kredibilitet til albumguiden :whistle:

 

Edit: Etter å ha startet på Magic (takk, Spotify) må jeg si jeg ikke skjønner tankegangen bak en del av de nyere singlene til Bruce Springsteen. Den elendige Radio Nowhere starter ballet, men avløses umiddelbart av flotte You'll Be Comin' Down og Livin' In the Future... og det er så langt jeg har kommet. Hva er greia med å velge traurige låter som ikke er representative for albumet som singler?

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel. Jeg likte heller ikke Radio Nowhere de første gangene jeg hørte albumversjonen. Men når Bruce dro igang låten på Valle Hovin rett foran trynet mitt fikk pipa en annen låt. Liker sangen generelt bedre nå. Samme med 'Two Hearts', som jeg ikke kjente mye til før konserten. Knallbra som åpningslåt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Joda, men det er mye rart som høres bra ut i den settingen, med maks trøkk og perfekte forhold - særlig om musikken er godt produsert. Derfor er en av mine kjepphester at virkelig god musikk skal høres bra ut selv på lavt volum, og gjerne på PC-headsettet mitt til 90 kroner der begge øremuffene har ramla av og venstre høyttaler er knust og delvis ødelagt. En simpel måte å skille klinten fra hveten på, men det funker veldig bra for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...