Gå til innhold

Vekkerklokke!


Anbefalte innlegg

lurte på om det finnes programmer/bios-instillinger som gjør at pc'en slår seg på automatisk ett bestemt tidspunkt

 

hvis ikke lurte jeg på hva jeg trenger for å koble en vekkerklokke til på/av bryteren på pc'en

 

noen som har prøvd dette før?

 

har et Aopen hq08 med abit ka7-100 MoBo, athlon 750@840

 

hadde det ikke vært deilig å våkne til wagners, ride of the valkyres istedet for en gammel bråkete vekkerklokke?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er slik jeg gjør det(skrukke av maskina da, men du fikser en auto-start i bios lett hvis du har den mulgiheten):

 

nesquik@crytech:~$ cat crontab

55 6 * * * /home/nesquik/foo

30 7 * * * /home/nesquik/foo

nesquik@crytech:~$ cat foo

#!/bin/bash

mpg123 mp3/fra_nebu/CKY - Quite Bitter Beings(Jackass Shopping Cart song).mp3 > /dev/null &>/dev/null

nesquik@crytech:~$

 

Hvordan du vil gjøre det, bryr jeg meg ikke om >:p

(Ja, jeg er dritt lei den sangen etter en måned om morgnen, men den har en fin, brå start :razz:)

Lenke til kommentar

Yess!!! fikk etter mye roting i manualer og bios til å få maskina til å skru seg på automatisk!

eneste minuset er at jeg hver dag må gå inn i bios og skifte dato for når den skal slå seg på :sad:

 

men, siden jeg aldri har lagd bat filer før hadde jeg et lite spørsmal:

 

Quote:


On 2002-01-15 21:06, nesquik skrev:

nesquik@crytech:~$ cat crontab

55 6 * * * /home/nesquik/foo

30 7 * * * /home/nesquik/foo

nesquik@crytech:~$ cat foo

#!/bin/bash

mpg123 mp3/fra_nebu/CKY - Quite Bitter Beings(Jackass Shopping Cart song).mp3 > /dev/null &>/dev/null

nesquik@crytech:~$


 

hva må jeg forandre i eksempelet over for å kjøre feks D:musikkblur-song2.mp3 ??

 

[ Denne Melding var redigert av: Kane på 2002-01-15 22:15 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Kane på 2002-01-15 23:28 ]

Lenke til kommentar

Hvorfor skal dere stresse med bat filer og tull ?!?

Viss dere bare opner Scheduled Tasks, høyre klikker der adder en ny task. Opner den nye tasken browser deg til den mp3 filen du skal ha. (husk sett den til å vise all files) Når den starter en mp3 fil starter den automatisk winamp (viss du har det da)<--lol Så setter du når du skal bli vekt og alt det tullet..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 22:13, Kane skrev:

Yess!!! fikk etter mye roting i manualer og bios til å få maskina til å skru seg på automatisk!

eneste minuset er at jeg hver dag må gå inn i bios og skifte dato for når den skal slå seg på :sad:


 

Er ikke sikker, men mener å lest at man måtte sette dato til 0 (null) for at maskinen skulle starte hver dag. Vet dog ikke om det var for ditt hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...