ppeewee Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Hei, Litt usikker om denne posten er på heilt feil plass. Men opplever i det siste at pc`en skrur seg av flere ganger i timen. (Står ofte bare på 5-10 min) før den rebooter. Lasta ned pc probe fra asus og får alarm på cpu vifta og cpu varmen heile veien. Cpu`en ligger som regel på 51+ (varmeste jeg såg den var 54) og vifta går av på av på heile veien. Er faktisk mest av uansett varme. Prøvde å deaktivere qool an quit i biosen uten at det hjalp. Noen som vett hvorfor vifta skrur seg av slik heile veien? Og hvor varm kan en cpu være før pc`en rebooter? Innstalerte netopp to sata disker og lurer på om strømforsyningen rett og slett er for svak til å kjøre heile systemet. Men pc`en burde vell egentlig ikke starte i utgangspunktet viss dette var årsaken? Takk for hjelpen mvh ppeewee
Rulator Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 tempen ekke alvorlig 60c er høyt i mitt hodet. Prøv å kobl fra cd rom og alle hardisker du ikke trenger for å starte os (sjekk om den skrur seg av da) hvis den ikke skrur seg av er psu-en for svak
Syar-2003 Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Kanskje du skal slå av (disable) asus q-fan i BIOS slik at cpu vifta hele tiden går med full RPM.
ppeewee Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 Kanskje du skal slå av (disable) asus q-fan i BIOS slik at cpu vifta hele tiden går med full RPM. Er ikke det akkurat det samme som jeg skrev her? Prøvde å deaktivere qool an quit i biosen uten at det hjalp. Har holdt seg stabil resten av dagen uten å skru seg av. Så virke litt rart at det skal være psu problem egentlig. Men trodde ikke pc`en restartet seg selv før cpu nådde omtrent 60-70 grader heller?
Duckhunter Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Du kan jo sjekke hva SHUTDOWN TEMP. er satt til for CPU i BIOS... er denne satt for lavt har du løsningen på problemet... Cool n' Quiet er ikke det samme som ASUS q-fan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå