Gå til innhold

Anime bare slåssing og møkk?


Anbefalte innlegg

Jeg så Naruto og Bleach litt... pokker meg slåssing HELE tiden!! Jeg holdt på å bli gal! Konstant! Tok aldri slutt! Så jeg ga opp de.

Nå kan dere legge ned hagla... så så jeg One Piece! Det var moro, artig musikk! Og artig figurer :D. Sånn.. hvordan ligger One Piece i animestandardtabellekvalitets greia deres? Er det for småunger? Voksne... eller hva er det?

Btw. Hvorfor går tekstinga voldtsomt fort noen ganger? Merker jeg må lese en god del fortere... japanere snakker fort?

Takk fra en animen00b!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anime er ikke bare sløssing.

Det som gjør Anime så bra synes jeg er dens variasjon. Man finner Anime serier som omhandler omtrent alt, fra humor, kjærlighet, sci-fi, grøsser til homofili. I motsetning til tegneserier fra europa/amerika, så føler man mer nærver med karakterene i serien, man blir mer slukt inn i historien om du vil.

 

Man har eksempel Kashimashi: Girl Meets Girl. Selv om denne serien litt omhandler homofili, som kan være tabu for mange. Så er dette langt fra en dårlig Anime serie. Kashimashi: Girl Meets Girl er en god blanding av humor, kjærlighet og sci-fi.

 

Man har også serien Elfen Lied. Selv om denne på det yttre er mer brutal enn den værste slasher movie Hollywood noen sinne har kommet frem med, så er serien på sitt indre både kjærlig og sørgelig.

 

Girls Bravo er en serie du ikke helt vet om du skal synes synd på den stakkars gutten, eller om du skal vri deg i latterkrampe. For å oppsummere kort; så handler historien om Yukinari Sasaki, en liten og spinkel gutt som har blitt mobbet av jenter hele sitt liv. På grunn av denne mobbingen, så detter han sammen i nærvøst sammenbrudd og utvikler elveblest hver gang han kommer i kontakt med jenter. En dag blir han transportert gjennom en magisk portal til planeten Seiren, en planet som omtrent kun består av jenter.

Lenke til kommentar
Jeg så Naruto og Bleach litt... pokker meg slåssing HELE tiden!! Jeg holdt på å bli gal! Konstant! Tok aldri slutt! Så jeg ga opp de.

Nå kan dere legge ned hagla... så så jeg One Piece! Det var moro, artig musikk! Og artig figurer :D. Sånn.. hvordan ligger One Piece i animestandardtabellekvalitets greia deres? Er det for småunger? Voksne... eller hva er det?

Btw. Hvorfor går tekstinga voldtsomt fort noen ganger? Merker jeg må lese en god del fortere... japanere snakker fort?

Takk fra en animen00b!

 

***one piece er også bare slåssing hele tia=Þ***

 

--

vel, naruto og bleach er begge uendelige tv tokyo serier (ment for barn), de er slåssing hele tia fordi det er det seerne vil ha, men du kan jo prøve å se på noe uten slåssing? monster er en spenningsserie, men er veldig sjeldent slåssing der. du kan prøve å se på noe romantisk? anbefaler ef - a tale of memories og byosoko 5cm, eller noe yuri/yaoi(gayp0rn) sånn som karen over nevner? grøssere? da vil slåssingen være minimal (anbefaler higurashi no nako koro ni), det er spennende/actionfylt, men ikke noe slåssing. eller f.eks prøv en komiserie, der vil det ikke være noe slåssing, med mindre det er gjort på en humoristisk måte (kan anbefale sayonara zetsubou sensei og lucky☆star).

--

oh, right, ta en titt på death note :thumbup:

Lenke til kommentar

Elendige aria-sama >< Naruto og one piece er jo ikke for BARN da. Men vil faktisk påstå at one piece passer bedre for folk som er litt eldre enn narutofans og. Meen ja, One piece er jo en knallserie. Går mye i slossing her og ja, men det er greit. Historien er jo knallbra i tillegg.

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

aria-sama har rett... Wiki.... Men, "unge gutter" kan jo betraktes på flere måter da, det står jo ikke noen alder :p, selv bryr jeg meg lite om hvem en serie er "ment" for, jeg ser på det jeg liker...

Det er jo det som er bra med anime, at man kan se omtrent alt
:thumbup:

 

Men uansett, du (trådstarter) sier at du likte One Piece, da kan du se om du finner noen serier her: Link

Lenke til kommentar

hvordan kan du mene at serier som også går til eldre kommer under shounen?

 

Quote: Naruto er den andre mest populære shōnen i Japan, like bak One Piece.

Quote: Shōnen er en betengelse på japansk manga, hvor målgruppen er unge gutter.

Quote: Shōnen manga, comics typically aimed at young males between the ages of about 8 and 18

Quote: According to Japanese law, the term "shōnen" refers to "a person from the time they enter elementary school until the time they are 18 years of age"

 

Det kan hende at eldre ser/leser shounen, men det er noe helt annet...

 

Links: 1 - 2

Endret av Lasse_H
Lenke til kommentar

Uff... det ligger i navnet, folkens. Death Note, One Piece, Naruto og Bleach går alle i Shounen Jump, et blad for "shounen"-demografien, dvs unge gutter. Alle fire seriene er for barn. Serier ment for eldre går i blader siktet inn mot disse demografiene.

 

Når det gjelder hovedspørsmålet... nei, "anime" er bare en betegnelse på "tegnefilm fra Japan". Grunnen til at det kan oppfattes som "bare slåssing og møkk" er at, av en eller annen grunn, de mest populære seriene i vesten nettopp er lange shounen-serier som handler om nettopp dette (omtrent samme grunn til at amerikanske tegneserieblader kan oppfattes som "bare superhelter"). Vil du ha serier som handler om noe annet, er det bare å fortelle hva du er interessert i, og du vil bli anbefalt serier du nok vil finne mer interessante.

Lenke til kommentar

Liker du sentimentale serier? Undernevnte serier er de jeg mener DEFINERER anime, og følelsen av å se en slik en er det som driver meg til å se mer..

 

Kimi Ga Nozomu Eien

School Days

Byousoku 5 Centimeter

Hanbun No Tsuki Ga Noboru Sora

 

Ikke ett knyttneveslag eller EN slåsskamp i disse. I tillegg er de så bra at du ikke får dem ut av skallen på en stund. Jeg synes synd på de som tror Anime tilsvarer shonen-grenen.. Det er som regel det anti-gutta tror..

 

Så har du den tradisjonelle sjarm-grenen:

Azumanga Daioh

Lucky Star

FLCL(!)

Og ikke minst Dokuro Chan!

 

Voksenvold:

Berserk

Hellsing Ultimate (duger hardere enn bare hellsing(TV))

Noir

Gunslinger Girl

Denne sjangeren er DIGER!

 

I tillegg vurderte jeg å nevne mye rart stasj, som Planetes og Gankutsuou, men jeg lar være ^^

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Som med musikk, film og bøker har du forskjellige sjangere i anime også. :)

 

I stand corrected.

 

Anime har like mange sjangre som virkelige filmer eller bøker. Du har for eksempel romantiske, action, sci-fi, drama, osv.

 

Som for Naruto og Bleach som slåsseserier:

 

Det er MENINGEN at det skal være mye slåssing, fordi det er en actionserie. Jeg vil ikke si at alle actionserier har så mye slåssing, men Bleach og Naruto har en god del episoder, så det kan kanskje føles som om det er mye slåssing.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det som gjør Anime så bra synes jeg er dens variasjon. Man finner Anime serier som omhandler omtrent alt, fra humor, kjærlighet, sci-fi, grøsser til homofili. I motsetning til tegneserier fra europa/amerika, så føler man mer nærver med karakterene i serien, man blir mer slukt inn i historien om du vil.

 

TOTALT uenig. jeg har prøvd meg på litt anime, og det fenget meg ikke i det hele tatt.

 

Etter min mening er det en mye større variasjon i amerikanske og europeiske tegneserier, om du setter de sammen blir det bare i enda større grad. Bare sammenlign f.eks noe av fantastiske Alex Ross med Hergé sin beskjedne, men utrykksfulle stil. Jeg skjønner ikke personlig hvordan noe som ser så massepridusert og "industristandard" ut som anime kan sammenlignes i hele tatt.

 

Og nei, jeg mener ikke bare det er i kunsten europeisk/amerikanske tegneserier viser en mye større dybde og variasjon, men det er det mest åpenbare eksempelet å trekke frem. For amerikanske serier med vidt forskjellige historier/fortelleremåter, la me dra frem f.eks. Sandman (som man ikke slipper unna i slike diskusjoner) og The Sword (en personlig favoritt, handler om en handikappet jente med et magisk sverd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...